וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלי שין לומד לשלוט בעצמו: לקראת הסדרה החדשה

חגית גינזבורג

27.6.2012 / 13:58

צ'רלי שין חוזר בסדרה החדשה "Anger Management" ומשווק תדמית תקשורתית שכולה תכלת. אם לא מחשיבים אלכוהול כמובן

צ'רלי שין כבר לא מאמין במכוני גמילה. הוא העביר את רוב השנה האחרונה בכאלו, מנסה לבעוט בהרגלי צריכת הסמים שלו, ולבסוף הגיע למסקנה שזה נחמד, אבל עבור אחרים. "זה לא בשבילי, זה לא בשביל כל אחד", הוא אמר בתחילת השבוע לתוכנית "גוד מורנינג אמריקה" ברשת ABC. "זה לא משהו שמגיע במידה אחת שמותאמת לכולם".

ולמרות זאת, שין נשבע שכרגע הוא נקי מכימיקלים, אלא אם כן אתם מחשיבים שוטים של וודקה נקייה ("תמיד אמרתי שקרח זה בשביל לטפל בפציעות") למשני תודעה. לטענתו, הוא הצליח לגמול את עצמו, בכוחות עצמו ובביתו שלו. זה רק האלכוהול שממנו הוא עדיין מתקשה להיפטר. "אנחנו חיים במדינה שבה זה תמיד 'זמן מילר' (ביטוי אמריקאי מפורסם שמתייחס לשתיית בירת מילר אחרי העבודה – ח.ג.), אז מה אני יכול לעשות?", אמר שין. "תמיד יש האפי האוור איפשהו בעולם".

אבל למרות ששין, 46, משדר בימים אלה חזות שפויה למדי, כל מי שעקב אחר מעלליו מאז הפיטורים הפומביים להחריד שלו מ"שני גברים וחצי" - התוכנית שהפכה אותו לשחקן המרוויח ביותר על המסך הקטן עם שכר שנתי שערורייתי של 37 מיליון דולר לשנה - מבין בשלב הזה שהוא חייב להיות מטופל, במידה כזו או אחרת. התשובה שלו לעניין: לעשות את זה על המסך, ולתת לאמנות להתכתב עם המציאות.

כרגע הוא נמצא בעיצומו של מסע יחסי ציבור אגרסיבי במיוחד לקראת השקת הסיטקום החדש שלו, "Anger Management", שיעלה ברשת הכבלים האמריקאית FX ביום חמישי הקרוב. בסיטקום, שמבוסס בחופשיות על הסרט מ-2003, בכיכובם של אדם סנדלר וג'ק ניקולסון, שין מגלם מטפל בסדנה לעצבים, שפיתח שיטה משלו לאחר שכל הדרכים האחרות כשלו. מאוד דומה, כאמור, לדרך שבה כוכב הסדרה נוהג להתעמת על הסוגיות הפרטיות שלו. "הלכתי לסדנה לטיפול בעצבים בעצמי בשנה האחרונה, וכשראיתי שזה לא עובד, הבנתי שאני צריך לקחת את העניינים לידיים שלי. בכל פעם שהרגשתי שזה משתלט עליי, נכנסתי לרכב ונסעתי למקסיקו. או ישבתי עם עצמי ואמרתי 'בנאדם, תירגע. פשוט תירגע'".

אפשר לסכם ולומר בשלב הזה, ששין הוא, כפי שכונה לאחרונה מספר פעמים על ידי התקשורת האמריקאית, "ילד הקאמבק האולטימטיבי". חזרתו למסך מסמלת את הבלתי אפשרי – שובו מן המתים של מי שנחשב בהוליווד לפגר מהלך עד לפני חודשים ספורים. וזו לא הפעם הראשונה שהוא מצליח להתרומם מחדש.

מי שהתחיל את הקריירה שלו על תקן הגולדן בוי של הוליווד, בנו של מרטין שין ואחיו הצעיר של אמיליו אסטבז, גרף תשומת לב עם תפקידים ב"שחר אדום" (1984) ו"פלאטון" (1986), הדרדר לסרטים סוג ב' בשנות התשעים וקיפץ בחזרה לקדמת הבמה לאחר שהחליף את מייקל ג'יי פוקס ב"ספין סיטי" בשנת 2000. שלוש שנים לאחר מכן, רשת CBS ליהקה אותו לתפקיד הראשי ב"שני גברים וחצי", בה גילם את צ'רלי (באופן כללי, יש לו נטייה לגלם דמויות שמבוססות עליו עצמו, ונקראות על שמו), מלחין ג'ינגלים רודף שמלות ואלכוהוליסט עם פוביה רצינית ממונוגמיה. אחרי שמונה עונות משגשגות, במהלכן הוכתרה הסדרה לסיטקום המצליח ביותר על המסך האמריקאי, הרשת החליטה להיפטר משין לאור התנהגותו המופרעת על הסט. מה שהתחיל בתקיפת אשתו דאז, ברוק מולר, הסתכם במעצר של 30 יום והוביל לשמועות על כך ששין מתקשה לשלוט בעצמו, מאחר לעבודה ובקושי מתפקד.

המצב המתוח העכיר משמעותית את יחסיו של שין עם יוצר הסדרה, צ'אק לורי, שלבסוף החליט להיפטר מהכוכב הפרובלמטי שלו. פיטוריו של שין מ"שני גברים וחצי", והחלפתו באשטון קוצ'ר, גרפה תגובות נזעמות משין, שהשתלח בלורי בכל פלטפורמה אפשרית, ובמיוחד בחשבון הטוויטר שלו, החשוף ליותר משבעה מיליון עוקבים. אחר כך הגיעה התמוטטות העצבים המתוקשרת להחריד שלו, שכללה כל תקרית מביכה אפשרית, מהריסת חדר מלון בפלאזה עם כוכבת פורנו שהסתתרה בארון, דרך סדרת ראיונות ביזאריים ותוכנית אינטרנט משונה אף יותר, מסע הופעות מאולתר ברחבי ארה"ב, מערכת יחסים משולשת עם שתי כוכבות פורנו, אותן כינה "האלילות שלי" וביטויי מפתח כמו "winning" ו-"tiger blood". במדיה מיהרו להעריך שהגורם להתנהגותו המשונה של שין הם סמים, אבל שין הכחיש וטען שהסם היחיד שבו הוא משתמש נקרא "צ'רלי שין". מביך, כבר אמרנו?

לבסוף, שין הבין שאין לו ברירה, או שפשוט אזל לו מלאי ה"צ'רלי שין". הוא הוריד הילוך ונעלם למספר חודשים, רק כדי לחזור מאוחר יותר בטקס פרסי האמי 2011, ולהתנצל בפני אנשי "שני גברים וחצי", רגע לפני שהציג את המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה. זה היה בספטמבר 2011, ומאז שין כולו חרטות, התנצלויות ונחישות להבהיר לעולם שהוא כבר בסדר. מתראיין לכל מגזין, מה"ניו יורק טיימס" דרך "הרולינג סטון", ולכל תוכנית, משדר חזות שלווה וחייכנית, מספר שהוא ביחסים מצוינים עם אשתו לשעבר, דניס ריצ'רדס ומשתדל להיות אבא טוב לחמשת ילדיו (בת מחברתו לשעבר פולה פרופיט, שתי בנות מריצ'רדס ותאומים מנישואיו למולר) ומזיע כדי להישמע כן ככל האפשר.

"מן הסתם - בחור מפוטר מהעבודה שלו, מערכות היחסים שלו נמצאות בביוב, הוא עושה איזה מסע הופעות מזדיין, אין בו שום דבר 'מנצח' ('winning")", הוא אמר בראיון לגיליון האחרון של הרולינג סטון. "כלומר, איך בחור שנמצא בתחתית, יכול לטעון שמדובר בניצחון? הייתי בהכחשה טוטאלית". "החרטה הכי גדולה שלי היא שהלכתי עם זה רחוק מדי", הוסיף בראיון ל"גוד מורנינג אמריקה". "למרות שהרגשתי שהסדרה ההיא ('שני גברים וחצי') לא באמת התאימה לסוג הקריירה שהיה לי, ולמרות שהם עצמם הודו שעשו כמה טעויות, התגובה שלי היתה מוגזמת. אם יש משהו שלמדתי בסדנה לעצבים שעשיתי, משפט המפתח לכל דבר בחיים בעצם, הוא שאתה תמיד יכול לקום ולעזוב את החדר".

בראיונות האחרונים שלו, הוא גם מודה שבהחלט צרך סמים בתקופת המשבר ההיא. "הייתי מסניף שבעה גרם קוק בלי למצמץ בכלל", אמר. "ככה אני חוגג, אני לא מכיר משהו אחר. יש לי רק הילוך אחד". לרולינג סטון הוא הוסיף: "אני מצטער, אבל החרא הזה עובד. ואני לא רואה מה רע בכמה דרינקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צ'רלי שין ב"רוסט" של קומדי סנטראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה של רשת FX ללהק אותו לסדרה החדשה, הרימה לא מעט גבות בהוליווד. כידוע, קאמבקים הם לא עניין של מה בכך כשזה מגיע לשואו ביזנס. אבל ברשת החליטו לזרום עם הבאזז הכללי סביב שין, ואפילו השתמשו בעניין לטובת הפרומואים של הסדרה, בהם נראה שין עומד על פסי רכבת, כשהרכבת מגיעה היא מתרסקת ומתפוצצת, ושין החבול קם מן ההריסות ואומר למצלמה, "בחייכם, לכולם מגיעה הזדמנות 24".

ושין בהחלט מקבל את ההזדמנות המי יודע כמה שלו, לא רק על המסך הקטן. בשבוע שעבר נודע שהוא עומד לגלם את נשיא ארה"ב בסרט ההמשך ל"מצ'טה" של רוברט רודריגז, "זה לא רק עניין של לעשות קאמבקים", אמר שין לאקסס הוליווד. "כי אתה מנסה לעשות אותם, אבל מישהו צריך לאפשר לך. אני חושב שברמה מסוימת, הביזנס צריך בחור כמוני, שגורם לכל השאר להיראות טוב יותר".

שין משייך גם את האפשרות לחזור למסך למעריצים שלו, שלא ויתרו עליו. "אני חושב שהם מזהים בחור שבבסיס שלו, יש יסוד של אמת, יושר וכנות, וכן, יכול להיות גם חרא דפוק לגמרי. אבל הוא לפחות יכול לזהות את הטעויות שלו, המהמורות, איך שלא תקראו להם, ולבקש סליחה ולהמשיך הלאה. ללמוד לקח. למרות שנראה לי שבשלב מסוים הם בטח אומרים לעצמם 'גבר, אתה לומד מהטעויות שלך? מספיק עם הפקת הלקחים, אנחנו כבר משועממים".

שני גברים וחצי: אשטון קוצ'ר מצחיק, צ'רלי שין יותר
ההתרסקות של צ'רלי שין: כל הכתבות והסיפורים
צ'רלי שין ב-Roast: דוגמה מושלמת לצביעות של ישראל
האם צ'רלי שין נרגע? ספרו לנו מה דעתכם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully