וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "נויורק": "איתי תורג'מן ואושרי כהן מדהימים ביחד"

חגית גינזבורג

18.5.2012 / 11:31

איך מצלמים סדרה על "נויורק" בבולגריה, המניע התנ"כי מאחורי העלילה והאינטימיות של אושרי כהן ואיתי תורג'מן: ראיון עם יוצרי "נויורק"

הדבר שבאמת בולט בפרומואים של סדרת המתח "נויורק" שתעלה ב-yes Action ביום ראשון הקרוב, זה לא אושרי כהן, איתי תורג'מן או יובל שרף המככבים בה: זוהי כמובן ניו יורק סיטי, המקום שאליו חולמים להגיע כל יוצרי הטלוויזיה הישראלים על נספחיהם. וכשרואים את אושרי כהן עומד קפוא באמצע ההמון של רחובות מנהטן, קשה שלא לחשוב על הפריבילגיה של לצלם שם סדרה ישראלית. אבל כמו כל דבר בתעשייה המקומית, גם כאן, מדובר בסוג של אשליה אופטית. אם דמיינתם הפקה גרנדיוזית שהשתלטה על מדרכות ניו יורק עם גופי תאורה ענקיים ועשרות אנשי צוות, תחשבו שוב.

"בניו יורק עצמה היינו בערך שבוע", מספר במאי הסדרה, אריאל בנבג'י. "בדרך כלל, כשיש לך יום צילום, אתה מגיע למקום אחד ולא זז ממנו, אבל כאן לא היה לנו זמן ורצינו להספיק כמה שיותר, להביא כמה שיותר סצנות מתוך ניו יורק, אז אתה רץ. כל הזמן רץ ממקום למקום. ובניו יורק, מותר לך להציב מצלמה עם חצובה, אבל אם אתה מדליק תאורה אתה צריך לשלם לבני זונות, אז היינו צריכים למצוא מקומות ושעות שעבדו לנו בלי תאורה. ואם אתה רוצה לצלם בסאבוויי, אתה עושה את זה ממש בשושו, כדי שאף אחד לא יראה. ואם מישהו רואה, אתה בורח. אז זה תמיד הייתי אני, שחקן וצלם".

חאפריות.

בנבג'י: "בכל זאת היו תחושות של נסיעה לחו"ל. הדבר הכי מדהים בלצלם בניו יורק הוא שהם כל כך רגילים לראות מצלמות ברחובות, אז הם לא מתייחסים לזה בכלל, או שהם עוברים אותך ולא מפריעים. היתה סצנה אחת שבה ליווינו שתי דמויות מדברות והולכות ברחוב, וזה היה בלילה, ואז מישהו קלט שהוא עומד להפריע ולהרוס לנו את השוט אז הוא פשוט התחבא בתוך תא טלפון עד שסיימנו. מצד שני, היתה פעם אחת, שהיינו על המדרכה וצילמנו לתוך בית קפה, ואז איזה בחור מאוד שמן ומוזר יצא החוצה והתחיל לצרוח עלינו שמה פתאום אנחנו מצלמים אותו. פתאום הוציא מכשיר קשר ואמר שהוא קורא למשטרה. נלחצנו, אבל אז הסבירו לנו שאין לו שום קייס והוא נעלם. זה היה מוזר ומלחיץ".

יוצרי הסדרה ניו יורק. לירז אלה, ספק 500
מוזר, מלחיץ, מרגש, מפחיד. יוצרי "נויורק" בהקרנת הבכורה, מימין לשמאל: אריאל בנבג'י, אלעד חן, אוהד זקבך ושוקי בן נעים/ספק 500, לירז אלה

שאר הצילומים של "נויורק" (שנכתבת במילה אחת, כיוון שלטענת היוצרים, כך ישראלים הוגים את שמה של העיר) נערכו בכלל בבולגריה, באולפני ענק שמספקים לפי דרישה סט של רחוב ניו יורקי. ודווקא שם, הם הרגישו הוליווד יותר מכל מקום אחר. "זו היתה חוויה מטורפת", מספר בנבג'י. "יש לך רחוב בניו יורק שהוא ריק לחלוטין, ואתה פשוט אומר להם לפני תחילת הצילומים מה אתה צריך – 4 מוניות, 20 כושים, 20 לבנים או מה שזה לא יהיה, והם מביאים לך הכל והרחוב קם לתחייה וזה מדהים. כל מה שאתה רוצה אתה מקבל. באולפן לידינו, סילבסטר סטאלון צילם את 'הבלתי נשכחים 2'. הם צילמו שם סצנות אקשן מטורפות עם טנקים, מאה ניצבים. זה היה פסיכי, לא משהו שאתה רואה כל יום. והיתה סצנה שצילמנו ליד הקרוואן של סטאלון וממש החזקתי את עצמי לא לבקש ממנו שיבוא להיות ניצב אצלנו".

הם עבדו ימים ארוכים מאוד, עם 64 ימי צילום לעומת ה-50 שמסופקים לסדרה היומית הישראלית הממוצעת. אבל למרות הקשיים ההפקתיים, הצליח להם, ליוצרי הסדרה – בנבג'י ושלושת התסריטאים שוקי בן נעים, אלעד חן ואוהד זקבך. הרביעייה, שכבר מזוהה בתעשייה כחבורת יוצרים מגובשת שעובדת נהדר ביחד, היתה אחראית על "אורים ותומים", סדרת הדרמה המוערכת שגוללה את המתרחש בנבכי ישיבה תיכונית. שלושת התסריטאים הכירו בלימודי הקולנוע של סם שפיגל, את בנבג'י צירפו אליהם אחרי שעבדו יחד. למעט חן, כולם דתיים, כך ש"אורים ותומים" נראתה כמו יצירה מתבקשת. אם אתם תוהים איך קרה שהסדרה החדשה עוסקת בישראלים בניו יורק שעובדים בעגלות ומתסבכים עם עולם הפשע, תתפלאו לשמוע שגם לה יש קשר תנ"כי.

"ביקשו מאיתנו לכתוב סדרה על צעירים ישראלים בניו יורק, והחלטנו להשתמש בסיפור המיתולוגי של יוסף ואחיו", מספר בן נעים. "האחים שלו מוכרים אותו לעבדות והוא מגיע למצרים ועולה לגדולה. בואי נאמר שמי שיקרא שוב את הסיפור, יקבל מלא ספוילרים לסדרה שלנו. פשוט גנבנו מהטובים ביותר, אפילו טולסטוי אמר שזה הסיפור הטוב ביותר שאי פעם נכתב".

איך מצליחים לחלק את העבודה בין שלושה תסריטאים ובמאי?

בנבג'י: "קודם כל, אנחנו חברים ואם לא הייתי חבר שלהם לא הייתי מצליח לביים את זה, במיוחד בטלוויזיה כשהתסריטאי הוא הרבה יותר חשוב מהבמאי, בגלל קוצר הזמן. הסיפור הוא הרבה יותר חשוב וצריך להיות מסופר בצורה מאוד יעילה ומדויקת. צריך מידה של אמון, ואם הם אומרים לי שאסמוך עליהם, אני באמת סומך עליהם שיהיה בסדר. הרבה פעמים שוקי יכול להתקשר אליי ולהגיד לי 'פינקתי אותך בסצנה שנורא תאהב', וזה ככה. הם למדו אותי ואני אותם, והם יודעים מה אני אוהב ומה הם אוהבים".

הצצה ראשונה ל"נויורק":

אפרופו חברויות, יש עוד חברות בולטת בנוכחותה ב"נויורק". זו שבין הצמד הבלתי ניתן להפרדה, אושרי כהן ואיתי תורג'מן. כהן מגלם את דמותו של יוסי אלחריזי, בנו של ראש המאפיה הישראלית שבורח מהמשפחה לניו יורק ומצליח להסתבך גם שם. תורג'מן הוא לירון, דמותו של הישראלי הניו יורקרי הטיפוסי, שרק מנסה לעשות את "המכה" ולא חושש להתלכלך. למרות שהשניים מגלמים אויבים בסדרה, אי אפשר שלא לתהות מדוע לוהקו, שוב, דווקא שניהם.

"הם פשוט צמד אדיר יחד", מסביר בן נעים. "ברמת הגיא פינס, היו אנשים שאמרו 'מה, עוד פעם איתי ואושרי ביחד?', אבל ברמת מה שקיבלנו מהם באודישנים, לא היה שום דבר שהתחרה בזה בכלל. הם שחקנים מדהימים, ויחד הם אפילו עוד יותר מדהימים. יש שם דינמיקה מאוד כיפית ואפילו שהם מגלמים אויבים, אתה קולט שמתחת לאיבה יש איזה סוג של אינטימיות".

בנבג'י: "לא הבנתי לפני שליהקתי אותם שהם כאלה אושיות תל אביביות ושהם חברים טובים שאנשים מתבלבלים בשמות שלהם. הדמות של לירון שאיתי משחק זו דמות שחיפשתי אותה מלא זמן ואף אחד לא הצליח לעשות אותה כל כך מדויק כמוהו. החיבור בין שניהם היה מדהים. רואים את זה. הם כל כך תורמים אחד לשני והם נהנים לשחק אחד מול השני, כי כל אחד יודע איך להרים להנחתה אחד לשני. אתה אף פעם לא יודע מה הם ייתנו לך, וכל טייק שלהם נראה אחרת".

אושרי כהן חוגג יום הולדת עם איתי תורג'מן, TLV, ינואר 2010. אביב חופי
גם כשהם אויבים, הם חברים. איתי תורג'מן ואושרי כהן/אביב חופי

את הדמות הנשית הראשית מגלמת יובל שרף, שלראשונה בקריירה מוצאת את עצמה מחזיקה נשק ונלחמת ברעים. "זה דרש ממנה אומץ, כי זה לא קל", מספר בנבג'י, "אבל זה הגיע לה די בקלות. לזכות ההפקה ייאמר שהם נתנו לי זמן לעשות מלא חזרות, זו היתה התעקשות שלי, והדמות שלה עוברת מלא מהפכות, אז ניסינו לקחת כל פעם כמה סצנות ולעבוד על זה. שחקנים די צריכים להיזרק למים שם, זו עבודה די קשה בשבילם".

נשמע שזו הייתה גם עבודה די קשה בשבילכם.

בן נעים: "זה באמת לא קל. זה מטורף, אפילו. מאוד קשה, מתיש, ובהקשר של דרמה יומית זה בלתי אפשרי, אבל נשארנו חברים בסופו של דבר, וזה מה שהכי חשוב".

"נויורק" תעלה לשידור ביום ראשון, 20 במאי ב-yes Action בשעה 20:15 ותשודר בימים א'-ה'.

"נויורק": אושרי ואיתי חושפים את מאחורי הקלעים של החברות שלהם
"נויורק" בוואלה! yes
"נויורק": תצפו בדרמה היומית על העיר הגדולה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully