וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "המתים המהלכים": "בני האדם חשובים מהזומבים"

רוברט קירקמן, יוצר הקומיקס שמאחורי "המתים המהלכים" הנפלאה, מספר למה הוא אוהב זומבים ומה הוא עושה מול סצנות אלימות במיוחד. ראיון בלעדי

יש סיבה בגללה רוברט קירקמן, יוצר הקומיקס שמאחורי הסדרה המצוינת "המתים המהלכים", כל כך אוהב זומבים, היצורים שעומדים במרכז עלילת הקומיקס והסדרה, שעונתה השנייה שבה בשבוע שעבר לישראל בערוץ yes oh. "הסיבה לכך שאני כל כך אוהב לכתוב על זומבים היא שאי אפשר להתמקד בהם יותר מדי", מסביר קירקמן בשיחה מארה"ב. "הם לא ערפדים או אנשי זאב, אין להם אישיות ואין להם סיפורים לספר. כשכותבים על זומבים, נאלצים לספר סיפור אודות הדמויות האנושיות, אלה שצריכות לשרוד כנגד כל הסיכויים".

ואכן, הסיפור האנושי עומד במרכז "המתים המהלכים", המתעדת את עלילותיהם של בני אדם בודדים שנלחמים על חייהם מול עולם מלא בזומבים צמאי דם ובשר, ללא אופק, ללא סיוע, ללא ממשלה, ללא כלום. הקבוצה מונהגת בידי שריף שקם לא מזמן מתרדמת, אשתו ההיסטרית, הקולגה של השריף שמאוהב באישה ולצדם קבוצות סמליות של שחור, אסייתי, רד-נק, אישה וזקן. פוליטיקלי קורקט, גרסת סוף העולם. "הגורם האנושי הוא המשמעותי ביותר בפרויקט הזה", מסביר קירקמן. "חוץ מזומבים, אין בסדרה שום אלמנט על-טבעי, כך שהדרמה האנושית והסיפורים שנוצרים בעולם הזה הם סיפורים על אנשים. העונה השנייה, למשל, מתמקדת בריק, שנקלע לתפקיד מנהיגות, וביכולת שלו להתמודד עם התפקיד הזה".

העונה הראשונה של הסדרה של רשת הכבלים AMC זכתה להצלחה אדירה, סצנות מזעזעות של אכילת בשר אדם וחיה וביקורות מעולות. העונה השנייה, ששודרה בארה"ב לפני מספר חודשים כבר ניפצה שיאי רייטינג ביחס לכבלים, אבל הישגיה לא מחו את הסערה שפרצה בין העונות: רשת AMC החליטה לקצץ בתקציב הסדרה כדי להשקיע ב"מד מן", סדרת הדגל של הרשת, מה שגרר את פיטוריו של מנהל הסדרה, הבמאי המהולל פרנק דרבונט. "המתים המהלכים" שבה לעונה שנייה כשקירקמן ושאר מפיקיה ושחקניה עומדים בפני מבחן עצום.

"אני מאוד מרוצה מהאנשים שעבדו על העונה השנייה", אומר קירקמן. "לעיתים קרובות הרעיונות שלהם להתקדמות הסדרה טובים יותר מהרעיונות שלי".

ג'ורג' מרטין, שכתב את "שירים של אש וקרח" שעליה מתבססת "משחקי הכס", אמר שלקראת שידור סצנה עתידית קשה מאוד, הוא מתכנן לנסוע רחוק, למקום בו אין טלוויזיה. כמי שיש לו כמה וכמה סצנות כאלה בקומיקס, כבר החלטת לאן אתה נוסע כשהן ישודרו?

"באמת חשבתי על קניית בקתה ביער. למעשה, אני נהנה לכתוב דברים כאלה. המטרה שלי היא ליצור עולם כמה שיותר ריאליסטי, ובעולם ריאליסטי דברים נוראיים קוראים. כולנו בהפקת הסדרה מחויבים לדברים האלה. עם זאת, סדרת הטלוויזיה לא תמיד עוקבת במדויק אחרי הקומיקס. אלו שני פרוייקטים נפרדים, כפי שניתן היה לראות בסוף העונה הראשונה".

ומה עם הדמויות? מתי נראה עוד דמויות מפורסמות מהקומיקס מצטרפות לסדרה?

"אני לא יכול להגיד שום דבר באופן רשמי, כמובן, אבל אנחנו מבינים את החשיבות של הדמויות האלה לעולם של "המתים המהלכים". דמויות כמו המושל, אחת הדמויות החשובות בקומיקס עד כה, צריכות להיות מוצגות בצורה הגיונית ובזמן הנכון".

קירקמן עושה לכם סיור בסט "המתים המהלכים":

קירקמן חי את הקומיקס בכל דקה. האיש שפרסם את הקומיקס הראשון שלו לפני 11 שנה, אפילו קרא לבנו פיטר פארקר, בעקבת ספיידרמן המפורסם. הוא שותף בהוצאת הספרים Image קומיקס וכתב, "מלבד המתים המהלכים", יצירות קומיקס שונות עבור ענקית הקומיקס מארוול, כולל למוצגים כמו "קפטן אמריקה" ו"אקס מן". לכן, יש משהו מרגש בגישה ההומניסטית שלו כלפי דמויות "המתים המהלכים", שהיא בסופו של דבר יצירת חייו ובה מתמקדת האג'נדה שלו. זהו לא העיצוב המושלם של הזומבים או האלימות המתפרצת של הסדרה. "בסופו של יום, המטרה היא ליצור סיפורים שיהיו כמה שיותר אוניברסאליים", הוא אומר. "סיפורים שידברו לכמה שיותר אנשים, לא רק למעריצים הכבדים. זה הרי מה שחשוב ב'המתים המהלכים', זה מה שהופך את הסדרה למהנה - הדרמה האנושית, לא הזומבים".

"המתים המהלכים": איך העונה השנייה?
"הומלנד", "The Killing" ועוד: מדריך ערוץ yes oh

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully