וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורה דרן: "הסדרה 'מוארת' זו החוויה האישית שלי" - ראיון

לורה דרן, זוכת גלובוס הזהב על הסדרה "מוארת" שעולה כאן, מתמודדת בעצמה עם הזעם שאוכל אותה ומוסרת ד"ש ללינור אברג'יל. ראיון בלעדי

"מוארת", הסדרה מבית HBO שתשודר בערוץ yes oh החל מיום רביעי הקרוב (25 בינואר), קיבלה אולי יחסי ציבור מועטים יחסית בשנה החולפת, אך כך גם הזדמן לה להפתיע. בפרק הראשון המסך נפתח בצבע לבן, מדמה מצב של פקיחת עיניים, ואנחנו נחשפים לעולמה של הדמות המרכזית בסדרה, איימי ג'ליקו (לורה דרן), כשהיא מנסה ממקומה הקטן לשנות את העולם, או לפחות לא להפסיק לחלום לעשות זאת.

המפגש עם השחקנית לורה דרן, כוכבת ויוצרת שותפה של "מוארת" מתקיים במלון ה"בוורלי הילטון" היוקרתי, ממש בסמוך לאולם האגדי בו נערך מידי שנה טקס גלובוס הזהב, בו זכתה גם בפרס על תפקיד השחקנית בקומדיה. הראיון מתחיל קצת לפני שדרן הולכת לועידת העיתונאים האמריקאים השנתית של HBO, אך היא מבהירה בתור התחלה כי הם לאו דווקא הקהל המידי לתכנית. "אני מרגישה שלקהל האמריקאי יהיה יותר קושי להתחבר באופן טבעי לסדרה", היא מסבירה.

הסדרה עצמה מתרחשת בקליפורניה ובסביבה אמריקאית לכל דבר, אז מה החשש?

"נכון, אבל זו לא סדרה רגילה. ידעתי מההתחלה שאני רוצה להתעסק בזעם, משהו שבחברה האמריקאית מאוד מבעבע בשנים האחרונות, אבל לא באמת התפרץ והדמות שלי בסדרה היא אחת שכן תקום ותעשה מהלך. אופן הסיפור בעיני יותר מזכיר יצירות בינלאומיות בקולנוע או טלוויזיה. מאוד היה מסקרן אותי למשל לשמוע איך הסדרה שלי תתקבל אצלכם בישראל".

יצא לך להיחשף לסדרות או סרטי קולנוע תוצרת ישראל?

"האמת היא שיש לי חברה מאוד טובה שעובדת על סרט תיעודי והיא חזרה לאחרונה משם ויצא לנו לדבר על ישראל. היא עושה סרט בעקבות סיפורה של הבחורה הישראלית שהיתה מיס עולם אצלכם, אתה מכיר את הסיפור שלה?".

לינור אברג'יל?

"בדיוק. אני לא רוצה לומר יותר מידי, לא בטוחה כמה יודעים על מה שקרה לה לפני התחרות".

את מתכוונת לאונס שהיא עברה? כן, זה סיפור שהתפרסם בחדשות, לא הרבה אחרי שקרה.

"אז זה משהו שמאוד תפס אותי ועכשיו גם עושים עליה דוקומנטרי. בכלל אלו דברים שמאוד מעניין אותי לעקוב אחריהם. אני לא יודעת באיזה שלב הסרט הזה נמצא, אבל יהיה מאוד מעניין לצפות".

התפקיד של לורה דרן ב"מוארת" הוא הרבה מעבר למשחק המשובח שלה. דרן למעשה חברה לכותב מייק ווייט, שמשחק בתפקיד משנה לצידה בסדרה וייתכן כי הוא יהיה מוכר לכם מה"מירוץ למיליון", בה התחרה עם אביו בעונה ה-14 ובעונת אולסטארס בשנה שעברה. החיבור בין השניים, שגרים בשכנות, נולד מצומת דרכים בחיים של כל אחד מהשניים, שהביא אותם לכתוב את הסיפור של איימי ג'ליקו, מנהלת בכירה בחברת קוסמטיקה שחווה התמוטטות עצבים במקום העבודה, אחרי שנישואיה כושלים והרומן שלה עם הבוס מתפוצץ לה בפרצוף. הסדרה מתחילה לאחר תקופה ממושכת של איימי במרכז גמילה כשהיא פותחת דף חדש, נקייה מאינטריגות ומסכות. "עבורי הסדרה היא סוג של החוויה האישית שלי, עם סביבה ונסיבות שונות, אבל עדיין אני מרגישה שזה קרוב אליי", דרן חולקת.

בהתחשב בכך שמי שמגלמת את אמך בסדרה היא אמך במציאות, דיאן לאד, אין יותר אמיתי מזה.

"אני קודם כל חושבת שהיא שחקנית מדהימה וחווית המשחק לצידה היא נהדרת. אבל מהצד השני זה יכול להיות חסרון כי יחסי אמא ובת הם תמיד מורכבים. אבל הסט אני מוצאת שתמיד חייבים להיות כנים זה עם זה, לרבות עם בן משפחה. אני רואה בזה עונג לעבוד איתה בכזו סביבת מלאת אמוציות".

מאוד קל להיות ציני כלפי הדמות של איימי, היא משדרת אך ורק חיוביות. זו סדרה שאמורה לעורר השראה?

"איימי היא מלאת פגמים וכל דבר שהיא חווה הוא מאוד מועצם אצלה. אבל כן יש אצלה חזרה על מנטרות שהיא מסוגלת לשנות, שהאור מכוון למקום הנכון, ללכת הביתה בסוף היום ולהרגיש שהיא בריאה נפשית. אני חושבת שמה שהכי קל להתחבר אליו כצופה זה לכך שתמיד אנחנו רוצים להוציא מעצמנו את המיטב. אני לא מוצאת שיש פה כוונה להשפיע או לרצות למצוא את עצמך, אבל כן להאיר על כך שכולנו שואפים למימוש כלשהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה בדיוק אותו יחס כלפי אלו שיוצאים עם אג'נדה לרחובות, כמו שקרה בשנה האחרונה". מתוך "מוארת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדרה "מוארת" חודשה לעונה שנייה ע"י רשת הכבלים HBO, בעוד סדרות בעלות אופי גברי מובהק כמו "מצויד", "איך להצליח באמריקה" ו-"משועמם" בוטלו. במקביל בשנה הקרובה עתידות לעלות סדרות חדשות הממרכזות נשים, בהן "Girls" של ג'אד אפטאו (שביים גם הלהיט הקולנועי הנשי "מסיבת רווקות") ו-“Veep” עם ג'וליה לואיס דרייפוס ("סיינפלד") בתור סגנית נשיא ארה"ב. מדובר במהלך להשיב את פלח השוק הנשי מקרב צופי הערוץ, שנעלמו יחד עם הסטילטו של קארי ברדשו מ"סקס והעיר הגדולה", שירדה ב-2004. "אני חושבת שסדרות טלוויזיה בכבלים בארה"ב נותנות הזדמנויות מאוד אטרקטיביות, לרבות לשחקניות שזוכות לגלם נשים מורכבות, מבלי להתנצל על כך, ואני בטוחה שזה מרגש כל שחקנית", היא אומרת, "יש בזה מבחינתי גוון של פלא ומוזרות כיוון שזה הכל אמת, וככה זה בדמות של איימי".

אמת זה משהו שקשה למצוא בטלוויזיה של היום לדעתך?

"זה תמיד מסקרן כשיש מישהו שהוא דובר אמת כדמות על המסך, זה בטח משהו שאני כשחקנית יותר נהנית לגלם. המשיכה היא תמיד לדמויות מורכבות ומעניינות ולדעתי ב-HBO זה משהו שמאוד מוחשי, החופש היצירתי שנותנים לאמן ויוצר זה משהו שהוא מאוד נחשק בעיניי".

דווקא האמת הבוטה והרוחניות של איימי יכולה לעצבן את הצופים, שלא יתחברו לשלווה הטבעית שלה.

"זה בדיוק אותו יחס כלפי אלו שיוצאים עם אג'נדה לרחובות, כמו שקרה בשנה האחרונה. בסדרה מבינים שיש על מה להתקומם שם בחוץ ומי שמתעצבן הוא הקהל של הסדרה. צפו בארבעה פרקים ואז תחליטו אם להמשיך, אל תוותרו בקלות".

מדריך וואלה! תרבות לערוץ yes oh

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully