וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי מור בת 50: הרגעים המשמעותיים בקריירה

חגית גינזבורג

11.11.2012 / 1:05

מנערה מתוקה בקומדיות הרומנטיות של האייטיז ועד קוגרית מעורערת, דמי מור עברה גלגולים רבים לאורך השנים. לכבוד יום הולדתה ה-50, נזכרנו ברגעי השיא והשפל בקריירה שלה

1985: מזל טוב, התקבלת להוליווד

ניסיונות הפריצה הראשונים של דמי מור - שכללו אפיזודה קצרה בכתיבת שירים עם בעלה הראשון, פרדי מור (היא מקבלת עליהם תמלוגים עד היום), צילום בעירום לשער מגזין "OUI", כמה סרטים כושלים יותר או פחות ("בגידות בריו" המביך) ושנה אחת על הסט של "ג'נרל הוספיטל" – הובילו אותה לרגע בו ג'ואל שומאכר ליהק אותה לדרמת הנעורים החדשה שלו, "St. Elmo's Fire" (שזכתה בעברית לשם "חברים"), ביחד עם רוב לאו, אמיליו אסטבז (שהפך בהמשך למה שהיא מכנה עד היום "האהבה הראשונה שלי"), אנדי מקדואל ואחרים. לפני זה, אגב, הוא שלח את בת ה-22 המופרעת לגמילה מסמים ואלכוהול. הסרט הפך ללהיט, ומור הפכה לחלק מהבראט פאק - כינוי שהעניק הניו יורק מגזין לחבורה של שחקנים מסרטי התבגרות בשנות השמונים ("מועדון ארוחת הבוקר", בו מור לא השתתפה, הוא הידוע מכולם), שנשארו בקשרים צמודים גם אחרי הצילומים. מור לא השתגעה על השיוך וניסתה להתנער ממנו, אבל בהתחשב בכך שאסטבז היה החבר שלה באותם ימים, זו הייתה בעיה. בחמש השנים הבאות מור לוהקה בעיקר לסרטים כושלים והזויים – הדרמה האפוקליפטית "הסימן השביעי" וסרטי התבגרות נוטפי קלישאות כמו "הרומן של אתמול בלילה" ו"קיץ מטורף".

1987: החומר שממנו עשויים צהובונים

דמי מגיעה להקרנה של "מעקב צמוד", הסרט החדש של האקס אסטבז, ועל השטיח האדום היא פוגשת את כוכב "בלשים בלילה", ברוס וויליס. השניים מתאהבים, מתחתנים ושנה אחר כך גם מביאים לעולם את רומר וויליס (בהמשך נולדות להם שתי בנות נוספות). הנישואין האלה, שהכתירו את השניים לאחד מהפאוואר קאפלס הבולטים בהוליווד, שרדו במשך 13 שנה. בשנות כוכבים, זה כמעט כמו 60 – ובמהלך השנים הללו שניהם הגיעו לשיא תהילתם והשתתפו בסרטים הידועים ביותר שלהם. גם אחרי הגירושין הם נשארו חברים טובים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

1990: רגע ההזנקה

מה הייתם עושים אם היו אומרים לכם שפסגת הקריירה שלכם תגיע בגיל 28, ומשם תוכלו רק לנסות לשחזר את ההצלחה? למזלה של דמי מור, היא לא ידעה, כשלוהקה לדרמת מתח רומנטית עם פטריק סווייזי ו-וופי גולדברג, ש"רוח רפאים" יהיה הסרט המצליח ביותר שלה. אבל זה מה שקרה - השילוב בינה לבין הכוכב הלוהט של העידן הפך לתפקיד המכונן בקריירה של מור.

1991: הסקנדל הראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריטני - לפנייך. מור ההריונית בעירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

באוגוסט 1991, אנני לייבוביץ' צילמה את מור ההריונית (היא הייתה אז בחודש שביעי עם בתה סקאוט) בעירום לשער המגזין ואניטי פייר, מה שהפך לאחד השערים השערורייתיים והמדוברים ביותר אי פעם, ובהמשך למושא לפרודיות ואף חיקוי מצז שלל סלבס הריוניות אחרות כמו בריטני ספירס וג'סיקה סימפסון. אמריקה הפורטינית לקחה מאוד קשה את העובדה שאישה בהיריון מתוארת כסמל מין, אבל את מור זה לא הרשים במיוחד. שנה אחר כך היא צולמה שוב בעירום לאותו המגזין, הפעם כשלגופה צבע גוף בלבד. באופן כללי, מור אף פעם לא הביעה התנגדות לעירום, וכמובן שאפשר גם לראות אותה נטולת בגדים בכמה וכמה סרטים.

1996: תתפשטי, תרוויחי

אם כבר הזכרנו עירום - אחרי "הצעה מגונה" מ-1993, מור המשיכה לככב בתפקידים ראשיים, אך לצערה, ברוב המקרים בסרטים כושלים למדי, ביקורתית ולעיתים גם בקופות ("אז ועכשיו", "המושבעת", "אות קלון", "חשיפה" ועוד). ב-1996 היא גילמה ב"סטרפטיז" את ארין, אם חד הורית שמתחילה להתפשט כדי להרוויח כסף ולקבל בחזרה את המשמורת על בתה. מור קיבלה עבור התפקיד הזה שכר של 12.5 מיליון דולר – בונוס רציני תמורת הסכמתה להוריד את הבגדים בסצנות הריקוד המפתות. בכך היא הפכה לשחקנית המרוויחה ביותר בהוליווד של אותם ימים. הביקורות היו קטלניות וגם בקופות הסרט כשל, אבל בדיעבד אפשר לומר שזו סוג של קלאסיקת קאמפ.

1997: הקרחת מנצחת

הרבה לפני הקרקפת החלקה של בריטני ספירס, סצנת גילוח השיער של מור ב"ג'י איי ג'יין" - סרט הגירל פאוואר של התקופה - הולידה אופנה חדשה שגרמה לקרחות להיראות סקסיות מאי פעם. גם הסרט הזה אכזב בקופות, אבל הוא עזר לעצב את התדמית השנויה במחלוקת של מור. שמועות על הדיווה ההוליוודית שדרשה שכר מופרך וסירבה לתפקידים בסרטים כמו "בזמן שישנת" הסתובבו בעיר, וזוהרה של מור החל דועך. לא הרבה זמן אחר כך היא ו-וויליס הודיעו על פרידה, ומור לקחה פסק זמן מהוליווד.

2003: המלאכית של אשטון

אחרי קרוב לשש שנים של מנוחה מהמסך הגדול, מור, אז בת 41, מחליטה לעשות קאמבק בסרט השני בסדרת "המלאכיות של צ'רלי", ולא מפחדת לעמוד בשורה אחת עם כוכבות צעירות ממנה כמו לוסי לו, דרו ברימור וקמרון דיאז. על הדרך, היא מוכיחה שגם בגיל הזה היא מסוגלת לחרוך את המסך עם ביקיני. במקביל ליציאת הסרט, שמועות על רומן בין דמי לכוכב הצעיר ממנה ב-16 שנה, אשטון קוצ'ר, מטריפות את הצהובונים, עד שהשניים עושים לעצמם אאוטינג במסיבה של פי דידי. זוג חדש ולוהט נולד בהוליווד, ומור אחראית באופן ישיר להשתלטותן של הקוגריות על הוליווד, ומשם על העולם כולו - כשהיא ואשטון מהווים דוגמה מנצחת (עם חתונה קטנה ב-2005, התכתבויות פומביות בטוויטר והצטרפות זוגית למרכז לקבלה), נשים בכל הגלובוס מרגישות נוח יותר לצוד גברברים צעירים מהן, וזה כולל גם את החברה הטובה של הזוג, מדונה.

2011-2012: הגירושים וההתרסקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הלך. מור ואשטון קוצ'ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הניסיון לשחזר את הימים הטובים של שנות התשעים מתברר כלא מוצלח במיוחד, והקריירה של מור מדשדשת עם סרטים שנעים על הגבול הדק שבין בינוניות וכישלון. למעט הסרט "מיסטר ברוקס" מ-2007 עם קווין קוסטנר, שזכה להצלחה מסוימת, סרטיה של מור מהשנים האחרונות ("בובי", "השוד המלוטש", "החיים מבעד לעדשה") מתקבלים בחוסר עניין משווע. התדמית שלה בצהובונים, לעומת זאת, ממשיכה לפרוח: שמועות על אנורקסיה, התמכרות לסמים ותרופות, בעיות במשפחה ובגידות לא מפסיקות להגיע. בנובמבר 2011 היא וקוצ'ר מודיעים על פרידה, לאחר שמסתבר כי הוא אכן בגד בה. מור מגיבה באופן המתבקש ומתמוטטת, כולל תקרית הזעקת אמבולנס לביתה ואשפוז במכון גמילה. באמצע 2012 היא חוזרת להופיע בציבור ונראית מאוששת, אבל הרומן החדש של אשטון עם מילה קוניס לא עושה לה טוב לעור הפנים.

בינתיים עשתה מור תפקיד קטן בסרט "LOL" של מיילי סיירוס ולוהקה לסרט "Very Good Girls" עם אליזבת אולסן ודקוטה פנינג, שעתיד לצאת ב-2013; אבל בעיקר, היא מפנימה כנראה שהעתיד המקצועי שלה ממתין מאחורי הקלעים, ומתחילה להפיק את תוכנית הראיונות האינטרנטית "The Conversation" (שאירחה בין היתר את ליידי גאגא, ג'יין פונדה ואחרות), ומביימת חלק אחד מסרט הטלוויזיה "Five", במסגרתו היא, ג'ניפר אניסטון ואחרות ביימו שחקניות צעירות בסיפורים שקשורים לסרטן השד. במילים אחרות, הקריירה של מור עוד עשויה להסתדר למרות הכל. אבל הפולניה שבנו עדיין חושבת שהיא צריכה ליום הולדת 50 בחור חדש.

באיזה תפקיד הכי אהבתם את דמי מור? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דמי מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully