וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה פינטו בראיון בלעדי: "אני מזדהה עם מיעוט שקם ואומר 'לא עוד'"

טלי שולץ, ניו יורק

11.8.2011 / 12:00

בראיון, מסבירה השחקנית פרידה פינטו מהו החוט המקשר בין "כוכב הקופים: המרד" לבין "מיראל", הסרט הפרו-פלסטיני בו כיכבה. בלעדי

הוליווד הזוהרת ידעה לא לא מעט שחקניות יפות שכבשו את מסך הכסף. אך הנתון הבסיסי הזה של כ-99 אחוזים מהכוכבות ההוליוודיות עשוי גם להיות לפעמים עקב אכילס שלהן ולתקוע אותן הרחק הרחק מתפקידי מריל סטריפ, עמוק באגף הקומדיות הרומנטיות על שם ג'ניפר אניסטון.

פרידה פינטו היא ללא כל ספק יפהפיה עוצרת נשימה; גם בראיון עיתונאי באחר צהריים ניו יורקי מהביל היא מקפידה להגיע לבושה בשמלה סגלגלה כשהיא מאופרת למשעי. לא קל להיות שחקנית כל כך יפה בהוליווד ולהצליח להישמר ממלכודת הדבש הדביקה של הוליווד הרומנטית; עוד יותר קשה לעשות כן כשהסרט הראשון בו את משתתפת הופך לשובר-קופות חסר תקדים וממשיך היישר לזכייה באוסקר. אך ממפגש איתה בעקבות תפקידה ב"כוכב הקופים: המרד" מתברר שפינטו נשמרת בינתיים מהתסריטים המתקתקים שמציפים קרוב לודאי את הסוכן שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרידה פינטו ודב פאטל מתוך "נער החידות ממומביי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארבע השנים שעברו מאז הפציעה בחיינו בסרטו השאפתני של דני בויל "נער החידות ממומביי", פרידה פינטו השתתפה בשבעה סרטים, חלקם עצמאיים, לצד במאים כמו וודי אלן או ג'וליאן שנאבל וניכר כי כל תפקיד היא בוחרת בקפידה. מנגד היא מככבת במדורי הרכילות והפפראצי לאור מערכת היחסים שלה עם דב פאטל, אשר שיחק לצדה את אותו ''נער חידות''.

נוכח מבול סרטי האינדי האיכותיים המעטרים את הרזומה שלה, קצת מפתיעה בחירתה הנוכחית בתור הצלע הנשית היחידה לצידו של חביב הבנות ג'יימס פרנקו, במתקפת השימפנזים הקיצית ''כוכב הקופים: המרד". אלא שאז כל החוטים נקשרים ומתברר הסיפור.

"דב הוא בעצם זה שעזר לי לבחור את התפקיד", מגלה פינטו בטון נאיבי ותמים. "בדיוק סיימתי צילומים ודווקא תיכננתי לקחת חופשה בקיץ, לחזור ללונדון ולא לעשות כלום, אבל סיפרתי לדב ששלחו לי איזה תסריט, אמרתי לו 'משהו עם כוכב הקופים, כדאי לי לעשות את זה?' והוא אמר מיד "את צוחקת? ברור שאת צריכה לעשות זה. לא מפספסים הזדמנות כזו". וכך, הודות לבן זוגה חובב המדע הבדיוני, פינטו הצטרפה לצוות השחקנים בתור חוקרת קופי-האדם קרוליין אשר מסייעת לוויל (ג'יימס פרנקו) לטפל בסיזר – גור שימפנזה חכם שהציל, ובדרך הם מתאהבים זה בזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב'כוכב הקופים' אנחנו יכולים להזדהות עם המיעוט שבחר לקום ולהגיד 'לא עוד'. פרידה פינטו וג'יימס פרנקו מתוך "כוכב הקופים: המרד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

משיחה עימה, נראה שפינטו מודעת היטב למזלה הרב להיות שחקנית עובדת בהוליווד והיא מנצלת את מעמדה כדי לבחור תפקידים בעלי תוכן ואמירה- בשנה האחרונה היא הספיקה לצלם כבר ארבעה סרטים; ולאחרונה סיימה צילומים לתפקיד ראשי בסרטו של הבמאי המוערך מייקל ווינטרבוטום, "טרישנה". אחד הסרטים המסקרנים של פינטו השנה הוא "מיראל" שמספר את סיפורה של יתומה פלסטינית הגדלה בבית יתומים במזרח ירושלים, וכולל סצנות המציגות את חיילי צה"ל נוהגים באכזריות כלפי אוכלוסייה אזרחית. הסרט שעורר סערה פוליטית בהיותו פרו-פלסטיני במוצהר ומבוסס על ספרה של העיתונאית הפלסטינית רולה ג'ברל (שהיא גם בת זוגו של הבמאי ג'וליאן שנאבל), משך תשומת לב רבה לפינטו המגלמת את היתומה.

"אני חושבת שאני פשוט אוהבת תהליכים שגורמים לי לחשוב או ללמוד יותר", מסבירה פינטו בדיפלומטיות את יחסה אל הסרטים היותר פוליטיים ברפרטואר שלה. "אני אוהבת תפקידים שמאתגרים אותי וגורמים לי לחשוב מחוץ לקופסא. אני מאמינה שלכל סרט יש מסר וגם ב'כוכב הקופים' אנחנו יכולים להזדהות עם המיעוט שבחר לקום ולהגיד 'לא עוד'. אני בסך הכל שחקנית ולא אקטיביסטית, אבל חשוב לי שלעבודה שלי תהיה משמעות".

פרידה פינטו מתוך הסרט "מיראל". imdb
"אני בסך הכל שחקנית ולא אקטיביסטית, אבל חשוב לי שלעבודה שלי תהיה משמעות". מתוך "מיראל:/imdb

פינטו מכוונת גבוה, ולא מתפתה להסתפק בתפקידים שמתבססים רק על יופייה; כמו כן היא מקפידה לשלב בחוכמה בין סרטים עצמאיים לסרטים הוליוודיים שוברי קופות. "אם הייתי פתאום מפסיקה לקבל תפקידים הייתי מתחילה קצת לדאוג," היא מתוודה. "מה שקרה כתוצאה מ'נער החידות מבומביי', שאני אסירת תודה לו, זו האפשרות לעשות פרויקטים כמו ''כוכב הקופים: המרד''; ''The Immortals" או סרטים עצמאיים כמו "מיראל"- זה שינה את חיי".

לא בטוח אם ''כוכב הקופים: המרד'' ישנה את חייה, אבל פינטו מתעקשת למצוא תוכן בכל מה שהיא עושה. "הרגשתי שהסרט הזה הרבה יותר מציאותי ומתאים לימים שאנו חיים בהם", היא אומרת. "כל כך הרבה רגשות הציפו אותי כשקראתי את התסריט וחשבתי לעצמי איזה רעיון מדהים – סרט קיץ שובר קופות שהוא לא רק אקשן וטכנולוגיה אלא גם סרט שגורם לך לחשוב".

לשאלה האם היא תעשה קומדיה רומנטית א-לה ג'ניפר אניסטון, היא עונה בשמחה: "כן, בטח. אני לא רוצה להרגיש שאני מחויבת לז'אנר אחד. אני מרגישה שכל החוויות הללו הן חלק מהעולם הזה של להיות שחקנית ואני זוכה לגעת קצת בכל הסוגים".

ג'יימס פרנקו מדבר על "כוכב הקופים": המרד" - ראיון בלעדי

"כוכב הקופים: המרד" - קבלו הצצה לסרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully