וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובין וויליאמס בן 60: בחזרה לתפקידיו הגדולים ביותר

מרט פרחומובסקי

21.7.2011 / 11:47

הקומיות המרירה, ההומור האקסצנטרי, הפסדי האוסקר ונשיכת השפה התחתונה - רובין וויליאמס בן 60, ואנחנו חזרנו לתפקידים שהפכו אותו לחתיכת פיגורה בהוליווד

הקדמה

רובין וויליאמס, כנראה אחד האנשים המצחיקים מאז ראשית הקולנוע, דווקא לא השתתף ביותר מדי קומדיות. בעוד שהופעות הסטנד-אפ שלו על הבמות ובתוכניות האירוח השונות היוו לרוב רצף אסוציאטיבי וחסר יציבות של הומור פרוע, בסרטים וויליאמס בחר רוב הזמן להציג פרסונה מאופקת ומאוזנת יותר. זאת אולי אחת הסיבות, שלמרות ריבוי התפקידים הטובים שעשה בקולנוע וגם ארבע מועמדויות לאוסקר, הקריירה שלו על המסך הגדול נתפסת לרוב כמאכזבת.

למעשה, רק אחרי שקיבל סוף כל סוף אוסקר לתפקיד משנה על "סיפורו של וויל הנטינג", נראה שוויליאמס נרגע מעט מהתשוקה להוכיח את עצמו כשחקן דרמטי ונפתח יותר לתפקידים קומיים. הבעיה היתה שבשלב הזה הוא היה כבר מעבר לשיא, וגם הקומדיה ההוליוודית לא היתה בשעתה הזוהרת ביותר. כך זכינו לראות אותו בשנים האחרונות בקשקושים מהסוג של "חופשה על גלגלים", "מזל תאומים" ו"רשיון לחתונה". לכבוד יום ההולדת השישים של וויליאמס, אפשר להיזכר בימים יפים יותר של הקומיקאי והשחקן המופלא הזה, מבלי לדבר יותר מדי על ההווה - בדיוק מה שעושים בימי הולדת, לא?.

"מורק ומינדי" (1978 – 1982)

בעקבות הופעת אורח בסדרת הלהיט "ימים מאושרים", זכה הסטנדאפיסט הצעיר רובין וויליאמס לככב בסדרה משלו, שילוב הזוי בין קומדיית מצבים אמריקאית קלאסית לתוכנית בעלת אלמנטים של מדע בדיוני - אופנה מטורפת באותה תקופה, בעקבות הצלחת "מלחמת הכוכבים" הראשון. וויליאמס שיחק חייזר מכוכב אורק, שנחת על כדור הארץ בתוך חללית בצורת ביצה, עובר לגור בשותפות עם מינדי החמודה, ומדווח מדי לילה בשידור בין גלקטי למפקד שלו אורסון על גילויו בנושא מוזרויותיהם של בני האדם. הסדרה הפכה את וויליאמס לכוכב, ופתחה בפניו את הדלת לקריירה על המסך הגדול. למסך הקטן הוא חזר בתפקידי אורח, המפורסם שבהם הוא בסדרת המופת "רצח מאדום לשחור", שם גילם אדם שאשתו נרצחה באופן מקרי ואומלל.

רובין וויליאמס ב"מורק ומינדי"

"בוקר טוב וייטנאם" (1987)

אחרי כמה שנים של דשדוש בסרטים כושלים, קיבל וויליאמס תפקיד בדרמה הקומית של בארי לווינסון על אדריאן קרונר, שדרן רדיו צבאי במלחמת וייטנאם. וויליאמס התאים בול לתפקיד של השדרן הקולני, שהופך לכוכב בקרב החיילים בזכות התעקשותו להגיד להם את האמת וגם בזכות ההומור הפרוע שלו, אך לא ממש מסתדר עם הממסד הצבאי השמרני. כמו ברוב תפקידיו הגדולים של וויליאמס, ב"בוקר טוב, וייטנאם" הוא שילב במיומנות בין דרמה לקומדיה, והתוצאה הייתה מועמדות ראשונה לאוסקר וגם הפסד ראשון, למייקל דאגלס על "וול סטריט".

רובין וויליאמס זועק את ה"בוקר טוב וייטנאם!!!" שלו

"ללכת שבי אחריו" (1989)

שנתיים אחרי "בוקר טוב, וייטנאם", וויליאמס שוב קטף מועמדות לאוסקר, אך שוב הפסיד את הפרס, הפעם לדניאל דיי לואיס ב"כף רגלי השמאלית". בדרמה הרגישה של פיטר וויר, גילם וויליאמס את ג'ון קיטינג הכריזמטי, שהפכה לאחת מדמויות המורים הקלאסיות של הקולנוע. גם הפעם היה מדובר בטיפוס אהוד מאוד על-ידי הקהל שלו, כלומר תלמידיו, אך אחד שנמצא בהתנגשות מתמדת עם הממסד השמרני בבית הספר, בגלל שיטות ההוראה החדשניות שלו וחיבתו המקוממת למחשבה חופשית. כמו בסרטים רבים אחרים שלו, גם כאן לימד אותנו וויליאמס "קארפה דיאם" מהו.

וויליאמס כריזמטי ומרשים ב"ללכת שבי אחריו"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"פישר קינג" (1991)

שנתיים אחרי שרובין וויליאמס והבמאי טרי גיליאם שיתפו פעולה ב"הרפתקאות הברון מינכהאוזן", סרט שבו היה לוויליאמס תפקיד קטן ופרוע של מלך הירח, חזרו השניים לעבוד יחד בדרמה הקומית היפה הזאת. וויליאמס שיחק כאן תפקיד משנה של הומלס אקסצנטרי, שמבלה את זמנו בחיפוש אחר הגביע הקדוש המפורסם, דווקא ברחובות ניו יורק. על הסרט הזה קיבל וויליאמס את המועמדות השלישית שלו לאוסקר, אך הפסיד שוב, הפעם לאנתוני הופקינס על "שתיקת הכבשים".

רובין וויליאמס בשיאו ב"פישר קינג"

"הוק" (1991)

באחד מסרטיו השנויים במחלוקת של סטיבן שפילברג, שיחק וויליאמס את הגרסה הבוגרת של פיטר פן, גיבור ספרו המפורסם של ג'יימס בארי. בתפקיד הזה, שנראה כאילו נכתב עבורו, נדרש וויליאמס להשיל מעצמו את התדמית של איש העסקים המשעמם המתנכר למשפחתו, לגלות את הילד הנצחי שבתוכו, ובכך להציל את ילדיו מידי קפטן הוק הרשע. אפילו דסטין הופמן המצוין בתפקיד הוק לא הצליח לגנוב את ההצגה מוויליאמס, באחד מהופעותיו המשעשעות ביותר.

רובין וויליאמס כיפי ומשעשע ב"הוק"

"אלאדין" (1992)

למרות השאיפה המתמדת של וויליאמס להוכיח את עצמו כשחקן דרמטי, התפקיד המרשים והאהוב ביותר שלו הוא קומי לגמרי. יותר מזה, פניו וגופו של וויליאמס בכלל לא נראות בסרט, אלא משמשות השראה בלבד לדמותו של ג'יני, השד הכחול והמטורלל ממנורת הקסמים של אלדין. יוצרי הסרט ג'ון מסקר ורון קלמנטס הצליחו לתרגם את האלתורים האסוציאטיביים המבריקים של וויליאמס לאנימציה מבריקה ומצחיקה בטירוף, מה שהפך את "אלדין" לנקודת שיא בתקופת הזוהר המחודשת של דיסני בשנות התשעים.

הכירו את הג'יני של אלאדין

"גברת דאוטפייר" (1993)

בקריירה של כל קומיקאי גבר מגיע השלב הבלתי נמנע, שבו הוא נדרש להתחפש לאישה. רובין וויליאמס עבר את המבחן הזה בהצטיינות, כאשר עטה על עצמו את דמותה של האומנת הבריטית הקשוחה איפיגניה דאוטפייר, בדרמה הקומית של כריס קולומבוס. וויליאמס שיחק בסרט שחקן כושל, שמאבד חזקה על ילדיו, ומשתמש בדמותה של דאוטפייר הזקנה, כדי לבלות איתם ללא ידיעת גרושתו. מעטים זוכרים את הסצנות השמאלציות המעצבנות שממלאות את הסרט, אבל קשה לשכוח את הקומדיה המזהירה של וויליאמס בחליפת שומן ופאה אפורה.

וויליאמס בכמה קטעים משעשעים במיוחד ב"גברת דאוטפייר"

"סיפורו של וויל האנטינג" (1997)

דווקא התפקיד הדרמטי של הפסיכולוג העצוב שון מגווייר, זה שגורם לדמותו של מאט דיימון לצאת מהקליפה ולהפסיק להיות מניאק אגוצנטרי, העניק לוויליאמס את האוסקר הראשון והאחרון שלו. בסרט הזה הביא וויליאמס לשיא את הטכניקה המפורסמת שלו של נשיכת השפה התחתונה ודיבור בקול שקט ומאופק, שמאפיינת את כל תפקידיו הדרמטיים. יתכן ומה שהכריע את הכף לטובת הזכייה של וויליאמס באוסקר דווקא על הסרט הזה היא העובדה, שהפעם הצמיח זקן עבות במיוחד עבור התפקיד.

רובין וויליאמס ומאט דיימון נפלאים ב"סיפורו של וויל האנטינג"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully