וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשי העצר: ראיון עם ג'יימס מקאבוי ומייקל פאסבנדר, כוכבי "אקס-מן: ההתחלה"

ג'יימס מקאבוי ומייקל פאסבנדר, הצעירים הכי חמים בממלכה המאוחדת וכוכבי "אקס-מן: ההתחלה", מספרים בראיון מיוחד איך הפכו לחברים הכי טובים ולמה העתיד של הסדרה תלוי רק בקהל

הבריטים כבר כבשו מזמן את ממלכת סרטי הפנטזיה וגיבורי-העל האמריקאים. כראיה לכך, צעירים מן הממלכה המאוחדת נבחרו בשנים האחרונות לגלם את באטמן, ספיידרמן ואפילו את סופרמן, וגם ב"אקס-מן: ההתחלה" הטרי, היוניון ג'ק נהנה מדומיננטיות בצוות השחקנים.

בהתאם לזאת, שני כוכבי המוצר ההוליוודי מגיעים מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי – הכוונה לג'יימס מקאבוי הסקוטי ולמייקל פאסבנדר, שנולד לאם אירית ולאב גרמני ופועל בשנים האחרונות בעיקר באנגליה. ובלי קשר ל"אקס-מן: ההתחלה", השניים הם ככל הנראה הכוכבים הלוהטים ביותר בממלכה.

מקאבוי, בין השאר, היה מועמד לגלובוס הזהב על "כפרה" וכיכב בצד אנג'לינה ג'ולי ב"מבוקש". פאסבנדר פרץ ב"רעב", זוכה מצלמת הזהב בפסטיבל קאן וחזר לאירוע עם "ממזרים חסרי כבוד" ו"מחוץ למים". בקרוב הוא גם צפוי להופיע – קחו נשימה ארוכה – בסרטים החדשים של דיוויד קרוננברג, רידלי סקוט וג'ים ג'רמוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אויבים במסך, חברים ומציאות. פאסבנדר כאריק/מגנטו ומקאבוי כצ'רלס/פרופסור X ב"אקס-מן: ההתחלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"אקס-מן: ההתחלה", הפרק הרביעי בסדרה, מתארים לנו השניים מה התרחש בצעירותם של צמד מנהיגי המוטנטים שפגשנו בזקנתם בשלושת הפרקים הקודמים – מקאבוי מגלם את פרופסור אקס, בימים שעוד קראו לו צ'רלס ועדיין לא היה משותק בגפיו, ופאסבנדר את מגנטו, בעידן שעוד קראו לו אריק.

בתחילת פרק זה נוצרת בין השניים חברות עמוקה, אבל אט-אט נפערת ביניהם המחלוקת שאנו מכירים מן ההיסטוריה של הסדרה – צ'רלס, כאלגוריה למרטין לותר-קינג, ממשיך לדגול בשילובם של המוטנטים בחברה האנושית, ואריק, כמשל למלקולם X, שואף דווקא לבדל אותם ככל האפשר. למרות היריבות בין הדמויות שהם מגלמים, השניים מספרים בראיון מיוחד לוואלה! תרבות שנוצרה ביניהם אחווה עמוקה במהלך הצילומים.

"היינו ממש צמד-חמד, כאילו שהסרט הוא דואט ששנינו מזמרים", מספר מקאבוי. "גילינו שיש לנו טעם דומה בקולנוע ובכלל תפיסת עולם די דומה, אז את כל ההחלטות קיבלנו יחד, ובכל פעם שלמישהו מאיתנו היתה איזושהי טענה או הצעה לבמאי מתיו ווהן, תמיד הצגנו אותה יחד. זה היה ממש כאילו שהסקוטי והאירי איחדו יחד כוחות נגד הבריטי המסכן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה יהיה תהליך אבולוציוני בריא אם המוטנטים יכחידו את בני האדם". ג'יימס מקאבוי ומייקל פאסבנדר ב"אקס-מן: ההתחלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל בסרט הדמויות שלכם דווקא שונות לגמרי. מה אתם חושבים תמצית ההבדל בין אריק וצ'רלס?

פאסבנדר: "תראה, צ'רלס גדל בסביבה טובה ומלאת אהבה, אז יש לו הרבה אמון באנשים. לעומת זאת, אריק הוא ניצול שואה, והוא למד שהמין האנושי הרסני וגם נוטה לחזור על הטעויות שלו, כך שאין לו הרבה סימפטיה כלפיו והוא חושב שזה יהיה תהליך אבולוציוני בריא אם המוטנטים יכחידו את בני האדם. כל האמצעים כשרים מבחינתו כדי להגיע ליעד הזה, ובכלל, מדובר בדמות ריאליסטית וצינית, אפילו מקיאווליסטית. אריק הוא טיפוס ערמומי ומתוחכם במיוחד".

כחלק מהתחכום שלו, הוא גם דובר המון שפות, שזה בכלל משהו שאופייני לך. גם ב"ממזרים חסרי כבוד" ניצלת את הווירטואוזית הלשונית שלך כדי לדלג בין אנגלית, גרמנית וכיוצא בזה.

פאסבנדר: "נכון, והמצחיק הוא שגם אצל טרנטינו, הסצינה הכי חשובה שבה אני עושה את הדילוג הזה התרחשה בפאב. האמת שדי צחקתי כשקראתי את התסריט של 'אקס-מן' ושמתי לב לצירוף המקרים הזה. בכל מקרה, אחד הדברים שהכי אהבתי אצל טרנטינו הוא האפשרות לדבר גרמנית, בדיוק כפי שהדמות היתה מדברת במציאות, ולא לקשקש באנגלית במבטא גרמני, שזה פשוט מגוחך וגם גורם לסרט לאבד את כל האמינות שלו. זה היה צעד אמיץ וחשוב מצד קוונטין, ושמחתי לשחזר את זה גם פה. אני חושב שהעובדה שהצופים שומעים את אריק דובר כמה שפות אירופאיות בשפת אם הופכת אותו להרבה יותר חכם בעיניהם, וזה היה עקרוני לבניית הדמות".

מייקל פאסבנדר מתוך הסרט ממזרים חסרי כבוד. imdb
"אנחנו משחזרים כאן את האומץ שהיה לטרנטינו". מייקל פאסבנדר ב"ממזרים חסרי כבוד"/imdb

ג'יימס, בשעה שהדמות של מייקל יכולה לדבר כמעט עם כל אחד בשפה שלו, הדמות שלך פשוטה מסוגלת לקרוא לכולם את המחשבות. זו תכונה שהיית רוצה גם במציאות?

מקאבוי: "בטח, הייתי מנצל את זה כדי לזכות במעמד של ברומטר הבולשיט הבינלאומי, ופשוט קופץ מהפרלמנט ברוסיה לאסיפה לאומית באיטליה וכך הלאה, וכל הפוליטיקאים היו נזהרים בגללי ומספרים רק אמת".

זה כוח-העל שהכי היית רוצה?

מקאבוי: "לא, האמת שהייתי מעדיף להפוך לקופידון, ולהיות מסוגל לשדך בין אנשים. כן, אני טיפוס רומנטיקן. הייתי מת שכל האנשים שנמצאים כרגע במתחם הזה פשוט יתאהבו אחד בשני. אול יו ניד איז לאב, מן".

פאסבנדר: "אני הייתי רוצה כנפיים, סתם כי זה יהיה נחמד לדעת איך זה לעוף, וגם זנב. לא יודע למה, נראה לי נחמד שיהיה לי זנב".

מייקל פאסבנדר בהקרנת הבכורה של אקס-מן: ההתחלה. GettyImages
"הכי הייתי רוצה שיהיה לי זנב". מייקל פאסבנדר בהקרנת הבכורה של "אקס-מן: ההתחלה"/GettyImages

גם בלי הזנב, קשה שלא להבחין בהבדלים בין מקאבוי ופאסבנדר, ולא רק בגלל שזה האחרון מגיע לראיון בשיער מחומצן. בשעה שמקאבוי, המתהדר במבטא סטייל אלכס פרגוסון, הוא טיפוס חייכני ואף מעט דברן, הרי שפאסבנדר מחוספס וקורקטי הרבה יותר. אך למרות פערי האישיות הללו, השניים עדיין מרגישים שהם הדבר הכי טוב שקרה זה לזה במהלך הצילומים, וקשה להם עם העובדה שבפרק הבא הם יהיו אויבים מתחילת הדרך.

"בפעם הבאה נהיה מהדקה הראשונה בצדדים שונים של המתרס, וזה באמת עצוב לי", אומר מקאבוי. "אני מקווה לכל הפחות שלא יהיה מצב שבו אני אדם טוב במאה אחוז והוא אדם רע במאה אחוז, כי זה פשוט לא מעניין. מה שיפה בפרק הזה היא העובדה שבטובים יש קצת רוע וברעים קצת טוב, וחשוב לשמור על כך גם בהמשך".

בפרק הבא כבר נפגוש את פרופסור אקס בימי הנכות שלו, כך שתצטרך להתגלגל על כיסא גלגלים כל הזמן ולא רק לדקה אחת כמו בפעם הזו.

מקאבוי: "נכון, ואני מקווה שיביאו לי כיסא גלגלים נורמלי, כי בסצנה היחידה שבה אני על כיסא גלגלים בסרט הזה נתנו לי משהו שבקושי זז, וזה יהיה בלתי אפשרי מבחינתי להיתקע ככה גם בפעם הבאה. אני לא מאשים את צוות ההפקה על מה שקרה הפעם. ככה זה תמיד, לא משנה כמה כסף יש לך וכמה גדול הפרויקט, תמיד איכשהו אתה מפספס כמה פרטים קטנים".

ג'יימס מקאבוי בהקרנת הבכורה של אקס-מן: ההתחלה. GettyImages
"אול יו ניד איז לאב". ג'יימס מקאבוי בהקרנת הבכורה של "אקס-מן: ההתחלה"/GettyImages

בכלל בטוח שתשחק גם בפרק הבא? בכלל בטוח שיהיה כזה?

מקאבוי: "קודם כל, אם יהיו סרטי המשך, אז כמובן שאני חתום על הופעה בהם. היום בהוליווד אי אפשר להתחמק מחתימה על סעיפים כאלה. האם בכלל זה יהיה רלוונטי? תשמע, יש לסרטים האלה הרבה מעריצים, והם כבר הוכיחו בכסף שלהם שאם הם רוצים, הם יכולים להפוך את הפרקים בסדרת 'אקס-מן: ההתחלה" להצלחה. הלוואי שזה יקרה גם הפעם, ואם לא – זאת תהיה באשמה מוחלטת שלי, של ג'יימס ושל שאר אנשי הצוות כאן. התחלנו כאן הכל מהתחלה, וכל השחקנים כאן חדשים, אז אם משהו יתקלקל, זה סימן שדפקנו את מה שהיה פה קודם לכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully