וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמרות עשן": יורם טולדנו עדיין מתאושש ממות אשתו

חגית גינזבורג

13.12.2011 / 10:40

יורם טולדנו כבר ויתר על התפקיד ב"תמרות עשן" בגלל מחלתה של אשתו, אבל היא התעקשה שיילך על זה. כעת, לאחר מותה, הוא זוכה להצלחה ופרסום, אבל רק רוצה לחזור הביתה לילדים. ראיון

זו היתה אחת השנים הקשות בחייו של יורם טולדנו, אם לא הקשה מכולן. בתזמון אכזרי, דווקא כשקריירת המשחק שלו נשקה לשיא עם תפקידים ראשיים בשלוש סדרות מצליחות - "תמרות עשן", "טקסי דרייבר" ו"חטופים" - הוא איבד את אמו וכמה חודשים אחר כך, גם את אשתו, השחקנית אנלי הרפז ז"ל, שנפטרה מסרטן השד בחודש מאי האחרון כשהיתה בת 37 בלבד. טולדנו נשאר לבדו, לגדל את שני בניהם, בני 5 ו-7.

בתקופה הזאת, היתה זו דווקא הקריירה שעזרה לו להחזיק את הראש מעל למים. "שואלים אותי לא מעט, איך אני עובר את התקופה הזו. אני אומר לכולם שאני עובד. מתרכז בפרנסה ובילדים שלי, כמובן. הם הדבר הכי חשוב, יותר מהכל", הוא אומר. "יש לילדים שלי סבתא מדהימה, שנמצאת פה בשבילי ובשבילם. יש לנו המון עזרה ותמיכה וכל יום איכשהו עובר, על הצד הכי טוב שאפשר. אני די מרוצה – טוב, לא מרוצה, זו לא ההגדרה הנכונה – אבל אני חושב שאנחנו עוברים את זה על הצד הכי טוב שאנחנו יכולים".

אנחנו מדברים בשעת לילה מאוחרת. טולדנו סיים יום צילומים בים המלח לעונה השנייה של "טקסי דרייבר". בדרך חזרה הביתה הוא עוד הספיק להופיע בהצגה "נדל"ן" של רוני קובן בבית לסין בתל אביב. הוא מותש. "היה כל כך קר בים המלח", הוא אומר. "הייתי במים, בתוך בוץ, זה היה סיוט. אבל הסט הזה, הוא כולו צחוקים וכיף. תענוג לצלם את הסדרה הזו. מחר זה יום הצילומים האחרון ואני חושב רק על זה שאחר כך יהיה לי את כל הזמן שבעולם בשביל הילדים שלי".

אנלי הרפז יורם טולדנו. אביב חופי
"מבחינתה לא היה מצב שלא אעשה את זה". טולדנו ואשתו המנוחה, אנלי הרפז/אביב חופי

אי אפשר שלא להעריך את טולדנו, 44, על החוסן הנפשי וגם על הבחירות שעשה לאורך הקריירה שלו. כבר 15 שנים הוא שחקן, מאז שסיים את לימודיו בבית צבי. רוב הזמן הזה בילה על במות התיאטרון, נותר שם בלתי מוכר לקהל הישראלי. "לא ממש הוטרדתי מתי תגיע הפריצה ולא חשבתי על זה", הוא אומר. "לא שלא רציתי את זה, אבל זה לא היה לי בראש. באתי על סיפוקי בתיאטרון וזה ממשיך להיות הבית שלי. סך הכל, אני כבר 15 שנה בתחום, מתפרנס וחי מהמקצוע, אז אני לא מתלונן. ידעתי שכשיבוא אז יבוא ואם לא, אז לא נורא. יש לי מקום על הבמה ואני אוהב את זה".

והפריצה הגדולה בהחלט הגיעה. זה קרה יום אחד, בתחילת 2009. טולדנו הפציע על המסך הקטן עם "תמרות עשן", סדרת המתח שיצרו נח סטולמן ועודד דוידוף, שהיתה לאחת הסדרות הכי איכותיות שנעשו פה אי פעם. הקהל התמכר מהפרק הראשון, נישא על גלי הנוסטלגיה של "טווין פיקס" שבהשראתה נעשתה הסדרה והתאהב בדמותו של נפתלי שמש - מפקד המשמר האזרחי, דתי, אלמן ואב לשניים, שחוקר את היעלמותם המסתורית של תושבי הקיבוץ תמרות עשן ברמת הגולן, בגילומו של טולדנו.

"יש לנו המון נקודות השקה, לי ולשמש", טולדנו נאנח. "היו גם בעבר אבל עכשיו בכלל, במיוחד לאור הנסיבות. גם לי היתה תקופה שבה הייתי בוקר ברמת הגולן. גרתי שם ואני מכיר כל חור באזור הזה. היה תענוג לצלם שם, ישנו שם, זה היה כמו מחנה צילומים. ממש חוויה".

התפקיד שהביא לו את הפריצה:

את התפקיד, שהביא בעקבותיו גם תפקידים נוספים ומוצלחים לא פחות, טולדנו מרגיש שהוא חייב לאשתו המנוחה. "שבועיים לפני שהתחילו הצילומים של העונה הראשונה, אנלי היתה אחרי ניתוח ואני לקחתי את הטלפון, התקשרתי לעודד (דוידוף – ח.ג.) ואמרתי לו שאני מתנצל ומצטער, אבל שלא אוכל לעשות את זה. זה כבר היה בשלב שבו הכל היה סגור, כבר עשינו חזרות והכל. סיפרתי לו כמובן בסודי סודות שאנלי חולה ושאני חייב להישאר איתה. באותו המעמד שסיימתי את השיחה, אמרתי לה שאני עכשיו איתה ולא הולך לעשות את הסדרה הזו, שאני לא רוצה. אני רוצה להיות איתה. היא קמה מהמיטה, עשתה חיוג חוזר, אמרה לי 'אתה מפגר', התקשרה לעודד ואמרה לו, 'אל תקשיב לו, הוא מטומטם, הוא לא יודע מה הוא מדבר, אני לא מוכנה'. כל שאר הדברים שעשיתי היו גם בזכותה, היא תמיד דחפה אותי והאמינה בי, עד הרגע האחרון. היתה מדהימה. אבל הסדרה הזו היא לגמרי בזכותה. מבחינתה לא היה מצב שלא אעשה את זה. אני חושב שהיא ידעה שזו עומדת להיות הצלחה, היא קראה את התסריטים, עשתה איתי חזרות לאודישנים והרגישה שזה משהו שאני חייב לעשות.היה לה הכי חשוב שאני אעשה את זה ושאצליח ושיהיה לי ראש שקט לזה. ושאני אהיה שם במאה אחוז".

אבל למרות זאת, בעונה השנייה של הצילומים, טולדנו לא היה כולו שם. "כשחזרתי לצלם את העונה השנייה של 'תמרות עשן', היינו כבר עמוק בתוך הטיפולים, אבל אז האופציה לבטל כבר לא היתה אפשרית. הייתי חתום על חוזה והייתי צריך את הפרנסה, כי המחלה הזו שאבה לנו את הבנק. אמא שלי נפטרה שבוע לפני תחילת הצילומים. זו בהחלט היתה שנה של או סקנדל או פסטיבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעונה הזו כל השאלות מקבלות תשובה". יורם טולדנו ואפרת בן צור מתוך "תמרות עשן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב (שלישי) ישודר הפרק האחרון בעונה השנייה של "תמרות עשן". מעבר להשקעה יוצאת הדופן בסדרה - התקציב הגבוה ביותר שניתן עד כה לסדרה ישראלית והראשונה שצולמה בטכנולוגיית HD - מדובר פשוט בפיסת טלוויזיה מצוינת והקהל הבין זאת מהר מאוד. "אחרי העונה הראשונה, היתה צעקה גדולה", טולדנו מספר. "אנשים אמרו 'מה? מה פתאום מפסיקים ככה את הסדרה? זה לא יכול להיות!'. את לא מבינה איזה תלונות קיבלנו, אנשים זעמו. לקח גם המון זמן לייצר את העונה השנייה, אבל בעונה הזו כל השאלות מקבלות תשובה".

מה סוד ההצלחה של "תמרות עשן", לדעתך?

"יש בה המון דמיון, המון דמויות צבעוניות. כל דמות זה עולם ומלואו. יש פה עבודה מאוד מדוקדקת וירידה לפרטים. נוח ועודד הצליחו ליצור מציאות אחרת, נפרדת. עולם אחר. עולם מלא, שלם. זה בא לידי ביטוי בכל כך הרבה דברים. אני כל כך נהנה לצפות בזה אחר כך, לראות את העבודה שכולם עשו שם. אני חושב שזה הקסם של הסדרה, וחוץ מזה שנח כותב מדהים ויודע ממש לסרוג את העלילה בצורה מרתקת ועודד הוא איש מופלא. הם משלימים אחד את השני".

הפרסום שינה אצלך משהו?

"לא יודע. אני מקבל המון אהבה ברחוב פתאום, מהמון אנשים. בהתחלה לא זיהו אותי מ'טקסי דרייבר', אחר כך לא זיהו שאני מ'תמרות עשן' – בקיצור היה בלגאן. היתה תקופה באבל שהסתובבתי עם זקן, אז פתאום אנשים זיהו שאני מ'טקסי דרייבר'. אני חושב שעכשיו מתחילים לעשות את ההקשרים".

טקסי דרייבר. yes
"מקבל המון אהבה ברחוב פתאום". טולדנו מתוך "טקסי דריבר"/yes

זמן קצר לאחר תום העונה הראשונה של "תמרות עשן", עלתה למרקע סדרה נוספת בכיכובו של טולדנו, ולא פחות מדוברת – "חטופים" שיצר גידי רף. טולדנו מגלם שם את נמרוד קליין, שחוזר הביתה אחרי 17 שנים בשבי. "כשגלעד שליט חזר, היו לי פלאשבקים מהסדרה. ממש. כל הזמן. הטיסה שלו, איך שצילמו אותו. אני וגידי הסתמסנו כל הזמן – 'ראית אותו מסתכל מהחלון? ראית איך הוא הולך?'. זה לא ייאמן, כאילו העתיקו מאיתנו. ממש. זה היה מדהים. כל כך התרגשתי. אחרי הכל, מטרת העל של הסדרה היתה להיות הכי נאמנים למציאות ואני חושב שהצלחנו".

"חטופים" עשתה את הבאזז המתבקש בתקופתה, וגרסתה האמריקאית, "Homeland", אומצה על ידי רשת שואוטיים ונחלה הצלחה אדירה, כולל שלוש מועמדויות בפרסי איגוד התסריטאים האמריקאי וכניסה לרשימת עשר הסדרות המוצלחות של מכון הסרטים האמריקאי (AFI). למרות אינספור ההשוואות שנעשו בין שתי הגרסאות, טולדנו טרם צפה באדפטציה האמריקאית. והוא גם לא מרגיש צורך לצפות בה.

"בלי לראות אותה, אני יכול להגיד לך שהישראלית טובה יותר. ואני בטוח שארגיש ככה גם אחרי שאצפה בה. פשוט אין לי זמן לצפות בטלוויזיה, אבל זה בהחלט מאוד מסקרן אותי ומשמח אותי מאוד לשמוע שהסדרה מצליחה כל כך באמריקה, זה כבוד גדול. סיימנו לפני כמה חודשים את צילומי העונה השנייה וזאת הולכת להיות סוכריה, באמת. בכלל, השנה יצא לי לצלם עונות שניות לכל הסדרות, ואני כל כך שמח להיות שותף בפרויקטים כאלה. אני מאוד גאה בסדרות, כל אחת יצאה אחרת לחלוטין ואני מבסוט מזה".

התפקיד שחיבר אותו עם גלעד שליט:

מהמצב הנוכחי בתעשיית הטלוויזיה הוא לא מוטרד במיוחד. "שמעתי שהרבה אנשים נשארו בלי עבודה בגלל כביכול הצדק החברתי והמחאה, אבל אני מאמין שהכל יחזור, אנחנו לא יכולים ללכת אחורה. בסדר, אנחנו הולכים עכשיו כמה צעדים לאחור, אבל זה רק כדי שנוכל לצעוד קדימה בהמשך".

אז אין לך דאגות בענייני פרנסה?

"כרגע מטריד אותי רק מתי אני חוזר הביתה לילדים שלי, מצטער. צר עולמי. זה כל מה שאני חושב עליו, שמחר זה היום האחרון בצילומים של 'טקסי דרייבר' ואז אני חוזר להיות עם שני הילדים שלי".

פרק הסיום של העונה השנייה של "תמרות עשן" ישודר הערב ב-HOT3 ב-22:30

"תמרות עשן": סדרת המתח הטובה ביותר שהיתה כאן
"תמרות עשן": ביקור על הסט של העונה השנייה. מיוחד
"תמרות עשן" נמכרה לרשת NBC
"תמרות עשן": שירי מאיר אריאל בביצוע קאסט הסדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully