וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים במכתב תמיכה ברמטכ"ל: "חיזקת וגיבשת את צה"ל"

17.1.2018 / 21:09

לאחר הסערה בעקבות קריאת הרב אבינר שלא להתגייס לצה"ל וקריאת הרב אליהו להדיח את הרמטכ"ל, שלחו רבנים מובילים בציונות הדתית מכתב תמיכה באיזנקוט. "מודים לך על מאמציך לחזק את צבא העם", כתבו הרבנים חיים דרוקמן, אלי סדן ויעקב מדן. "מאמציך ראויים לשבח"

באדיבות רשת ב', עריכה: יאיר דניאל

רבנים מרכזיים בציונות הדתית שלחו היום (רביעי) מכתב תמיכה ברמטכ"ל גדי איזנקוט, ברקע הסערה על דבריו של הרב שלמה אבינר שקרא לא להתגייס לצה"ל עד שיוקמו יחידות נפרדות לנשים ולגברים. "בעיקר רצינו להודות לך על המהלכים הרבים שעשית לחזק את צה"ל כצבא העם ולכך שכל חייל יוכל להרגיש בו נוח יחד עם שמירה על ערכיו ואמונותיו", כתבו הרבנים חיים דרוקמן, אלי סדן והרב יעקב מדן, שהוסיפו, "אנחנו בטוחים שתמשיך ותעמיק את המהלכים החשובים שהובלת בשנה האחרונה". הסיפור פורסם לראשונה בחדשות 10.

הרב שמואל אליהו עורר היום גם הוא ביקורת קשה לאחר שאמר כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. השרים וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה". אתמול מונתה רב-סרן ט', טייסת תובלה בהכשרתה, לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. ט' תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה האישה הראשונה בתפקיד ובדרגה הזו בחיל האוויר. במאמר שאלות ותשובות שפורסם בכותרת "מצוות צבא הבאה בעבירה" באתר הדתי "כיפה" התייחס הרב אבינר לגיוס לצבא וכתב כי מדובר במצווה גדולה אך עם זאת יש "לקיים את הוראת התורה שיש לגברים ונשים להתרחק מאוד מאוד".

הרב חיים דרוקמן, פינוי עפרה. פברואר 2017. ראובן קסטרו
הרב דרוקמן/ראובן קסטרו

במכתב התמיכה באיזנקוט כתבו הרבנים כי "לקראת תחילת השנה הרביעית לשירותך כרמטכ"ל רצינו להודות לך על כל מה שעשית לביטחון ישראל ולחיזוקו ולגיבושו של צה"ל. מאמציך אלו ראויים לכל שבח. אנו גאים לחנך את תלמידינו לעשות הכול לשילובם בצה"ל ובדגש על היחידות הקרביות".

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה היום את דברי הרב אליהו והרב אבינר. "אני מגנה בתוקף התערבות בוטה של גורמים חיצוניים, כולל רבנים מכובדים ככל שיהיו, בענייני צבא", אמר ליברמן.

וואלה טוק - גדי אייזנקוט // צוללות. מערכת וואלה! NEWS
"מאמציך אלו ראויים לכל שבח". איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר הבוקר ברשת ב' בהמשך למינוי רב-סרן ט' למפקדת טייסת התעופה הראשונה בצה"ל, כי הוא "לא מתלהב מהקמפיין. יש מקצועות ותפקידים לגברים ויש מקצועות ותפקידים לנשים. כך הקב"ה ברא את העולם וכך טוב", אמר. "אוי ואבוי אם נשים יהפכו לגברים. העולם חייב את הדמויות הגבריות ונשיות ומי שמנסה לטשטש את ההבחנות הברורות האלה עושה עוול לעצמו ולעולם", אמר סמוטריץ'.

"צעירי הציונות הדתית מתגייסים בהמוניהם", הוסיף "הצבא חייב לאפשר את התנאים לאורח החיים של החייל הדתי. זו תכליתו, צה"ל צריך לנצח במלחמה ולא לקדם ערכים 'נאורים' וליברליים, ובשביל זה הוא צריך לאפשר ללוחמים ולצבא כולו להיות נאמן לתכליתו. עסקנו הרבה בסוגיית השירות המשותף, היו גם הצלחות. יש דברים שצריך לתקן".

רב העיר צפת מסר עדות במשטרה בנוגע לטענות להטרדה מינית מצד ח"כ מ"הבית היהודי". ניב אהרונסון
קרא להדיח את הרמטכ"ל. הרב אליהו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully