וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מינוי מפקדת הטייסת: "לא אגנה את הרמטכ"ל - אני גאה"

17.1.2018 / 19:00

רה"מ בירך על מינוי רב-סרן ט' לתפקיד הבכיר בחיל, לאחר הביקורת שנמתחה בידי ח"כ סמוטריץ' שטען כי לנשים ולגברים צריכים להיות תפקידים נפרדים. "אני משבח את הרמטכ"ל ואת מפקד החיל ומצפה למינויים נוספים כאלה", אמר. בנוסף הוא הצהיר שעסקת טילי ה"ספייק" חזרה לשולחן

צילום: לע"מ, ארכיון וואלה!NEWS וחברת 'רפאל', עריכה: שניר דבוש ותום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (רביעי) על מינויה של רב-סרן ט' למפקדת טייסת התעופה הראשונה בחיל האוויר והעלאתה לדרגת סגן-אלוף, לאחר הביקורת החריפה שנשמעה מצדו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ומצד רבנים שגינו את התקדמותה של אישה לצמרת הפיקוד הצבאי. "גאה על כך שיש לנו מפקדת ראשונה של טייסת תעופה. לא רק שאני לא אגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ואת מפקד חיל האוויר. אני מצפה לעוד מינויים כאלה", אמר נתניהו.

אתמול מונתה רב-סרן ט', טייסת תובלה בהכשרתה, לתפקיד מפקדת טייסת תעופה. ט' תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה האישה הראשונה בתפקיד ובדרגה הזו בחיל האוויר. ט' בת 35, מתגוררת במרכז עם בן זוגה ושני ילדיה, שירתה בטייסת תובלה 135 וסיימה את קורס הטיס מספר 154.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. 3 בינואר 2018. רויטרס
נתניהו/רויטרס

"אני לא מתלהב מהקמפיין", אמר סמוטריץ' היום בריאיון לרשת ב'. "יש מקצועות ותפקידים לגברים ויש מקצועות ותפקידים לנשים. כך הקב"ה ברא את העולם וכך טוב. אוי ואבוי אם נשים יהפכו לגברים. העולם חייב את הדמויות הגבריות והנשיות ומי שמנסה לטשטש את ההבחנות הברורות האלה עושה עוול לעצמו ולעולם".

"צעירי הציונות הדתית מתגייסים בהמוניהם", הוסיף "הצבא חייב לאפשר את התנאים לאורח החיים של החייל הדתי. זו תכליתו, צה"ל צריך לנצח במלחמה ולא לקדם ערכים 'נאורים' וליברליים, ובשביל זה הוא צריך לאפשר ללוחמים ולצבא כולו להיות נאמן לתכליתו. עסקנו הרבה בסוגיית השירות המשותף, היו גם הצלחות. יש דברים שצריך לתקן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ט', מפקדת טייסת התעופה הראשונה, 16 בינואר 2018. דובר צה"ל
רב-סרן ט'/דובר צה"ל

דבריו מצטרפים לדברי הרב שמואל אליהו, שאמר בריאיון לגלצ כי "הצבא נכנס לאג'נדה פמיניסטית מטורפת. השרים וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה".

בעקבות הביקור בהודו: עסקת טילי הספייק "חזרה למסלול"

בתוך כך, נתניהו התייחס היום לעסקת טילי ה"ספייק" עם הודו, על רקע ביקורו במדינה. סכנת הביטול שריחפה מעל העסקה בשבועות האחרונים, בעקבות התנגדויות במערכת הביטחון בהודו, הייתה אחד הנושאים המרכזיים בלב ביקורו של נתניהו. "בעקבות שיחות שהיו לי עם חברי, ראש הממשלה נרנדרה מודי, ממשלת הודו הודיעה לנו שהיא מחזירה את עסקת הספייק למסלול. זה מאוד חשוב ויהיו עוד הרבה עסקאות", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: "זה מחמם את הלב לראות רבבות, אולי מאות אלפים של אזרחים, כולל ילדים, עומדים ברחובות ומריעים למדינת ישראל". מוקדם יותר היום הוא הודיע כי "חוזרים להכשיר את העסקה" וכי "הכיוונים חיוביים מאוד". לדבריו, "הדברים ידונו תוך כדי, יש עוד תהליך. לפני שבאנו זה ירד מהשולחן ובביקור הנוכחי החזרנו את זה לשולחן".

(עדכון ראשון: 15:22)

ביקור ראש הממשלה בנימין ושרה נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בהודו 17 בינאור 2018. רויטרס
נתניהו עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully