וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב תקפה את שב"כ: "החלטה הזויה, המגנומטר חייב להישאר"

יממה אחרי פיגוע הדקירה הרצחני בחלמיש ביקרה ביישוב שרת התרבות ומתחה ביקורת על שב"כ ומתאם פעולות השטחים בממשלה. מוקדם יותר קיימו ביישוב מסיבת עיתונאים ובה תקפו גם את מערכת הביטחון. "דברים כאלה לא צריכים לקרות במדינה", אמר אחד מדוברי היישוב

צילום: יותם רונן

דוברות ההתנחלות חלמיש ערכה אמש (שבת) מסיבת עיתונאים בעקבות פיגוע הדקירה הרצחני שאירע ביישוב אמש. "כוחות הביטחון, החובשים, פעלו פה בצורה מדהימה אבל זה לא מספיק", אמר אופיר שטיינבר מדוברות היישוב. "דברים כאלה לא צריכים לקרות במדינה שצריכה להגן על תושביה וילדיה. ערב שבת? אדם שחוגג את הולדת נכדו?", תקף את ראשי מערכת הביטחון. בפיגוע נרצח יוסף סלומון בן 70, בתו חיה בת 46 ובנו אלעד בן 36, אב לחמישה מאלעד.

שרת התרבות מירי רגב שהגיעה לבית המשפחה, הצטרפה לביקורת על מערכת הביטחון. היא אמרה כי "זאת שחיטה מה שקרה פה, אירוע קשה שמתווסף לרצף של טרור. יש כאן מאבק על קיומנו, זאת הזדמנות לחזק את תושבי היישוב ואת כל המתיישבים. המגנומטר חייב להישאר בהר הבית, הוא אמצעי בדיקה גם ליהודים ולערבים".

היא מתחה ביקורת על עמדת שב"כ, שלפיה המגנומטרים בהר הבית מעוררים תסיסה פלסטינית. "טענת השב"כ הזויה, אני מצפה מהקבינט שימשיכו לעמוד בהחלטה להשאיר אותו שם. מי שלא רוצה לעבור בדיקה, שלא יגיע להר הבית, אנחנו לא יכולים להיכנע לטרור". היא תקפה גם את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שאמר כי נשקלת חלופה לגלאי המתכות. "אני לא מבינה את המסמך שהוציא פולי. אני מצפה מאבו מאזן וחברי כנסת ערבים יגנו את הטרור".

לקריאה נוספת:
הפוסט בפייסבוק החדירה והרצח: הפיגוע בחלמיש – שלב אחר שלב
הנרצחים בפיגוע בחלמיש: יוסף סלומון ושני ילדיו - אלעד וחיה
הלוחם שנטרל את המחבל בירי דרך החלון: "מנעתי אירוע חמור יותר"

שרת התרבות מירי רגב מבקרת בבית משפחת סלומון בחלמיש, 22 ביולי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה! NEWS
רגב בחלמיש, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלי סבתי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנט, בהתנחלות חלמיש, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיע גם הוא לזירת הפיגוע בהתנחלות חלמיש שבבנימין ואמר כי "מי שמאשים את היהודים בפיגוע רק מוליד עוד מוטיבציה לפיגוע הבא". לדבריו, "אפשר למגר את הטרור. במעשים, בפעולות, בנחישות, בעקביות. מפלגת הבית היהודי תצביע בעד כל תכנית מבצעית למיגור הטרור".

"מערכת הביטחון יודעים איפה הכשלים"

"מחבל רוצח חדר ליישוב וחיפש קורבנות", הוסיף ויקטור ועקנין, גם הוא מדוברות ההתנחלות. "זאת משפחה שהתארגנה לאירוע, וביקשו מהיישוב להגיע להרמת כוסית. המחבל זיהה בית, נכנס אליו, טבח בשלושה מאנשי הבית, ופצע עוד אחת. היישוב נווה צוף הוא יישוב חזק, עברנו תלאות. אתמול, בהמשך ישיר למה שקורה כאן כבר כמה שנים – היה ניסיון לחסל, להשמיד ולגרש אותנו מכאן. במהלך השבת התכנסנו, שוחחנו, דיברנו, הצחקנו אחד את השני – וכך יהיה גם בהמשך", אמר ועקנין.

שטיינבר סיפר כי לפני שבעה חודשים אירעה שריפה ביישוב. "מאותו מקום שהגיע המחבל הזה הגיע גם המחבלים מלפני שבעה חודשים (שלדבריו, הציתו אש ביישוב). אנחנו לא מעלים על הדעת לרגע שלא נוכל להעניק ביטחון לילדים שלנו, לתושבים שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפחה בחלמיש בליל הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עכשיו הם ניסו שוב לפגוע במשפחה – והצליחו הפעם. אנחנו נגדל, נתחזק, נתיישב – ולו כדי להחזיר את הביטחון והשגרה למסלול פה. כדי שילדים ימשיכו ללכת פה וגם אנחנו, ללא שום חשש. הכול עובר, היום היה פה שר הביטחון והרמטכ"ל. הם מיודעים ויודעים בדיוק איפה הכשלים. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ונעשה את זה ונדרוש ונגיע בכל צורה למצב שהביטחון יחזור לפה. לנו ולילדינו. ישנם דברים שלא בידינו, הם מתוחקרים. כל הכוחות הוקפצו, פעלו בצורה יעילה מאוד. אני חייב להגיד שפעלו פה גם כוחות מבחוץ, הצבא הגיע לפה בצורה מאוד מסיבית", הוסיף.

שלמה עובדיה, תושב היישוב שהיה באירוע וגיסו של החייל שירה במחבל, העיד על אודות האירוע. "בשעה 22:00 בלילה מקבלים טלפון מהמשפחה שלנו שיש מחבלים אצל השכנים, אנחנו מבינים שזה אירוע חמור, אני מגיע לפה עם רכב הביטחון, חמי וגיסי שומעים את הצעקות, הם באים עם כלי הנשק שלהם. הם מזהים את המחבל, גיסי יורה בו מהחלון ופוגע בו, אנחנו נכנסים ורואים זוועה, מחבל שרוצח משפחה, כשנכנסנו הוא עוד היה בהכרה ובבית הייתה אישה וחמישה ילדים, היא הסתגרה עד ששמעה אותנו וטיפלנו בפצועים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי חלמיש חוסמים את הציר, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת תושבי חלמיש, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדיה אמר כי "אנחנו יודעם להגן על עצמנו". לדבריו, "היישוב שלנו חטף הרבה. כל תפיסת הביטחון של הצבא והמשטרה חייבת להשתנות, חייבים לחסום את הציר הזה שממנו מגיעים המחבלים. רוצים להעיף אותנו מפה, מירושלים, מתל אביב, כל דבר מפריע להם, אבל אנחנו פה".

בתוך כך, עשרות מתושבי נווה צוף הפגינו על הציר המוביל לכפר ביתילו, שממנו הגיע המחבל בפיגוע בחלמיש. התושבים קראו לסגור את הציר כדי לחזק את ביטחונם. התושבים הקימו סוכה במקום ולדבריהם, ישארו שם עד שייחסם הציר. כוחות צבא ומשטרה מאבטחים את המפגינים.

(עדכון ראשון: 21:38)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי חלמיש חוסמים את הציר, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully