וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל לאחר החיסול בעזה: "הכיבוש יהרוג אותנו - אבל ננצח בסוף"

מנהיג הארגון הכריז בעצרת זיכרון למאזן פוקהא, שבה השתתף גם מנהיג חמאס בעזה סינוואר, כי "אם האויב ישנה את כללי המשחק, אנחנו ניענה לאתגר". במקביל, חמאס אסר על פרסום מידע לגבי חקירת החיסול

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל קרא היום (שני) בטקס זיכרון לבכיר הארגון מאזן לפוקהא בעיר עזה, כי "היכן שיש כיבוש - תהיה התנגדות". משעל הוסיף בנאום משודר כי פוקהא, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון שעמד בראש "מטה הגדה" ואחראי לתכנון עשרות פיגועים, "חוסל בידי הישות הציונית הבוגדת".

משעל עוד אמר: "אנחנו חזקים יותר מכלי הנשק שלם. נהרוג אותם והם יהרגו אותנו, אבל בסוף ננצח". הוא הוסיף: "את התגובה תראו - לא תשמעו. ההתנגדות יודעת מה היא עושה, והיא תמלא את אחריותה".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא שמעתי את הירי": אלמנת בכיר חמאס שחוסל משחזרת את ההתנקשות
"הוא זחל - ואז הרים ידיים": מפקד בדובדבן משחזר את מעצר בכיר חמאס שחוסל
החיסול בעזה הסתיים ללא "אקדח מעשן" – ותגובת חמאס תחכה לשעת כושר

מאזן פוקהר, בכיר בארגון חמאס וממשוחררי עסקת שליט, שחוסל ביריות בעזה. טוויטר, צילום מסך
חשש כי המתנקשים יברחו מהרצועה. פוקהא/צילום מסך, טוויטר

"האויב חושב שהוא לקח את אחד מגיבורינו מעזה, מצודת ההתנגדות, וסגר את החשבון עם אסיר משוחרר", הוסיף משעל, שטען כי "זה המצב הטבעי בינינו לבין הכיבוש". לדבריו, "אם האויב ישנה את כללי המשחק, אנחנו בהנהגת הארגון ניענה לאתגר".

בחשבון הטוויטר הרשמי של חמאס פורסמה תמונתו של משעל, לצד הכיתוב בעברית: "ניענה לאתגר". באופן חריג, המפה המופיעה מאחורי משעל כוללת רק את הגדה המערבית ורצועת עזה - ולא את כל שטחי פלסטין ההיסטורית.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
מוחמד, בנו של פוקהא, לצדם של אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר, היום בעזה/רויטרס

בתוך כך, חמאס הטיל היום איסור על פרסום מידע על חקירת ההתנקשות בפוקהא, שחוסל ביריות בשכונת תל הווא בעיר עזה ביום שישי האחרון. לפי החלטת התובע הכללי אסמאעיל ג'ביר, כלי תקשורת, כולל גם הרשתות החברתיות, מנועות מלצטט גורמים אנונימיים או אתרים ישראליים המדברים על הפרשה. משרד הפנים בעזה הוא הגורם היחיד המורשה לפרסם מידע הנוגע להריגתו של פוקהא, ששוחרר בעסקת שליט, ומי שיפר את ההחלטה צפוי להיענש.

טרם התברר מי עומד מאחורי החיסול, שבוצע באמצעות אקדח עם משתיק קול. היום הכריז ארגון על איסור דיג בחופי רצועת עזה, לאחר שאתמול סגר את המעברים בגבולותיה. זאת, על פי ההערכות, בשל הערכת מנגנוני הביטחון ברצועה כי משתפי הפעולה עם חיסולו של פוקהא מסתובבים בעזה וינסו לברוח.

דובר משרד הפנים של ממשלת חמאס, עיאד אל-בוזם, מסר כי החל מהיום ועד להודעה חודשה, לאחר מבצע ביטחוני נרחב שנערך אתמול, יוטלו הגבלות על היציאה מהרצועה. זו, לדבריו, תתאפשר דרך מעבר ארז לנשים בכל הגילאים ולגברים מתחת לגיל 15 ומעל גיל 45 בלבד.

נשות משפחתו של בכיר חמאס מאזן פוקהא אחרי הלווייתו, מרץ 2017. רויטרס
"עובדים במרץ רב כדי למנוע כל פעולת נקם". משפחת פוקהא לאחר הלווייתו, עזה/רויטרס

ראש המודיעין הכללי של הרשות הפלסטיני, מאג'ד פרג', אמר אתמול בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי המנגנון שבפיקודו לא יאפשר תגובה לחיסול משטחי הגדה המערבית. הוא הדגיש כי המודיעין הפלסטיני ומגנוני ביטחון נוספים "עובדים במרץ רב כדי למנוע כל פעולת נקם לחיסולו של פוקהא מתחומי הגדה המערבית".

במקביל, בכיר חמאס פתחי חמאס טען היום כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם יגיבו להתנקשות, שאותה ייחס הארגון לישראל, ו"ימציאו שיטות שיעצרו את פשעי הכיבוש נגד לוחמי ההתנגדות". לדבריו, כפי שצוטט בעיתון "פלסטין", "אם חיסולו של פוקהא יעבור בשקט וללא עונש מצד ההתנגדות, הדבר יפתח את התיאבון של הכיבוש לחסל עוד מנהיגים ומפקדים מההתנגדות ולכן צריך לקבוע כללים חדשים לתגובה".

(עדכון ראשון: 19:37)

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
עצרת הזיכרון בעזה, היום/רויטרס
עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
אלמנתו של פוקסא, עסידה, היום בעצרת הזיכרון בעזה/רויטרס
עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
עצרת הזיכרון בעזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully