וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שמעתי את הירי": אלמנת בכיר חמאס שחוסל משחזרת את ההתנקשות

עסידה, אלמנתו של מאזן פוקהא, סיפרה על רגעיו האחרונים לפני שחוסל במסתוריות. "יצאתי מהמכונית עם הילדים, חשבתי שהוא משוחח עם שכן", שיחזרה והוסיפה כי היא דורשת נקמה. אביו: "צה"ל הזהיר אותנו". חמאס סגר הבוקר ללא התרעה מעבר גבול מחשש כי גורם ברצועה ינסה להימלט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עסידה, אלמנתו של מאזן פוקהא, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בסוף השבוע בעזה ומי שעומד מאחורי פיגועים שגבו את חייהם של ישראלים רבים, סיפרה הלילה (ראשון) לכלי תקשורת פלסטיניים על שעותיו האחרונות, לפני שנורה למוות על ידי מתנקש אלמוני. מאז הרצח מפנים בחמאס אצבע מאשימה לעבר ישראל והמוסד.

לדברי עסידה, ששחזרה את הדקות האחרונות עם מאזן, בן 38 במותו, הם עשו את דרכם הביתה מטיול. כשהגיעו, היא ירדה ממכוניתם לפניו ועלתה עם שני ילדיהם לביתם, בעוד הוא חיפש מקום לחנות בו - ולא חזר.

"הכול קרה בשקט, ליד הבית. בהתחלה לא דאגתי מהאיחור שלו, חשבתי שהוא משוחח עם אחד השכנים", סיפרה. לטענת עסידה, היא לא שמעה את הירי לעבר בעלה.

עוד בנושא:
החיסול בעזה הסתיים ללא "אקדח מעשן" – ותגובת חמאס תחכה לשעת כושר

מאזן פוקהר, בכיר בארגון חמאס וממשוחררי עסקת שליט, שחוסל ביריות בעזה. טוויטר, צילום מסך
חוסל בשקט, ליד ביתו ובסביבת ילדיו ואשתו. פוקהא/צילום מסך, טוויטר
נשות משפחתו של בכיר חמאס מאזן פוקהא אחרי הלווייתו, מרץ 2017. רויטרס
"אושרו של בעלי מקל עליי את הצער". נשות משפחתו של פוקהא, אחרי הלווייתו אמש/רויטרס

האלמנה, תושבת אזור שכם במקור, סיפרה כי לא תכננו לחזור מהטיול בשעה שבה חזרו. "היה מזג אוויר נהדר. מאזן אמר שאינו רוצה לחזור הביתה, אך כשמזג האוויר החל להתקרר, עשינו את דרכנו בחזרה".

היא הוסיפה כי היא שואבת נחמה מהידיעה שיומו האחרון של בעלה עבר בבילוי משותף. "אושרו של בעלי לפני מותו מקל עליי את הצער", אמרה.

"לא אכפת לי לדעת מי עומד מאחורי החיסול, אני רוצה שהוא יקבל עונש כדי שדמו של מאזן לא יהיה להפקר. חלומו של מאזן היה לחזור לגדה המערבית ולשחרר אותה מהכיבוש הישראלי".

הלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא, שחוסל ברצועצ עזה, מרץ 2017. רויטרס
"דמו לא יהיה להפקר". הלווייתו של פוקהא בעזה, אתמול/רויטרס

עסידה אמרה כי השניים התחתנו לפני שש שנים, לאחר התלבטות שנמשכה חודש. עם שחרורו מהכלא בעסקת שליט היא עזבה את ביתה ועברה לגור איתו ברצועה. בריאיון אמרה כי הדבר גבה מהם מחיר אישי כבד: השניים לא נפגשו עם הוריהם, לדבריה, בשש השנים האחרונות. "אני לא מתחרטת, אני מרגישה שמחה כי בעלי זכה למות מוות שהידים למען דתו ולאומו".

על חייהם האישיים הוסיפה: "הוא היה אישיות למופת, עמד לצדי ועזר לי לסיים את הלימודים באוניברסיטה. הוא היה סבלני, אוהב, ובעל לב טוב. תמיד דאג שאני אהיה שמחה ולא ארגיש זרה".

הבוקר סגר חמאס מעבר גבול בין ישראל לרצועה - ללא הודעה מוקדמת וללא הגבלת זמן. המעבר, שממוקם לפני מעבר ארז, מהווה נקודת בידוק הנמצאת בשליטת הארגון, ומקדימה את זו של הרשות. ככל הנראה, הנקודה נסגרה מחשש כי מישהו ינסה להימלט מן הרצועה.

אביו של פוקהא: "מקבל את מותו בהבנה"

שעות לאחר ההתנקשות אמר מוחמד פוקהא, אביו של מאזן, כי לא הופתע מהרצח. "קיבלנו את הבשורה בסבלנות ובהבנה, כי מאזן השיג את המטרות שלו. המטרה הראשונה שלו הייתה למות כשהיד למען אללה".

לדבריו, ישראל הזהירה את המשפחה בעבר. "לא הופתענו כי צה"ל הודיע לנו תמיד כי מאזן פועל נגד ישראל, וכי הזרוע של צה"ל ארוכה ויכולה להגיע לכל מקום. קציני מודיעין הגיעו לבית שלוש פעמים והודיעו לנו כי מאזן צריך להפסיק את פעילותו נגד ישראל. אבל מאזן האמין בדרכו ואמר לנו כי הוא לא חוזר בו ולא יפסיק - לא משנה מה יקרה".

"פוקהא אמר לקצין המודיעין: 'אם אתם גברים, בואו לעזה'"

אביו של מאזן סיפר על המפגשים המתוחים עם הקצינים. "הם היו באים, יושבים איתנו ומדברים על מאזן. היו אומרים לי שמאזן טועה, וכאבא שלו אני צריך לייעץ לו להפסיק. אמרתי להם: 'אתם גירשתם אותו לעזה, מה אני יכול לעשות?'.

"באחת הפעמים קצין ביקש ממני להתקשר אליו ודיבר איתו. מאזן אמר לו: 'ההורים שלי זקנים, אל תתעסק איתם. אם אתה גבר, בוא אליי לעזה, אני נמצא שם'.

נושא: יחיא סינוואר ואיסמעיל הניה בהלוויית בכיר חמאס מאזן פוקהא ברצועת עזה, מרץ 2017. רויטרס
"חלומו היה לסיים את הכיבוש". סינוואר והנייה בהלוויתו של פוקהא, אתמול/רויטרס

פוקהא, במקור תושב העיירה טובאס, מצפון-מזרח לשכם, שוחרר באוקטובר 2011 במסגרת עסקת שליט. הוא נעצר בשנת 2002 בעיירה על ידי כוח מיחידת דובדבן של הצנחנים בגין מעורבותו בפיגועי התאבדות. כמו רבים מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ששוחררו באותה עסקה, גם הוא גורש לרצועת עזה, שם הקים את "מטה הגדה", גוף שהורכב מיוצאי הזרוע הצבאית תושבי הגדה במקור שגורשו לרצועה.

טרם התברר מי עומד מאחורי החיסול, שבוצע באמצעות אקדח עם משתיק קול. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, האשימה את "סוכני הכיבוש ברצועת עזה" בעמידה מאחורי החיסול, וארגון חמאס פרסם מודעת אבל על מותו של פוקהא "הגיבור".

(עדכון ראשון: 08:40)

פיגוע התאבדות בצומת מירון, אוגוסט 2002. AP
הפיגוע בצומת מירון, שפוקהא אחראי לו ובו נרצו תשעה ישראלים, 2002/AP
מודעת אבל שפרסם חמאס על מותו של מאזן פוקהא, 24 במרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
"גיבור". מודעת האבל על פוקהא שפרסם חמאס/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully