וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דגל ישראל בקוקפיט: בצה"ל נערכים לנחיתה ההיסטורית של ה-F-35

8.12.2016 / 10:20

בשבוע הבא ינחת בטייסת "נשר הזהב" מטוס הקרב העתידי של ישראל, החמקן המכונה "אדיר", ויצא יממה לאחר מכן לגיחת בכורה על ידי מפקד הטייסת. בהמשך יחלו שאר הטייסים את תהליך ההכשרה - עד להכרזת הטייסת כמבצעית בסוף 2017

צילום: באדיבות חברת לוקהיד מרטין, עריכה: מתן חדד

לאחר השלמת ההכנות בחיל האוויר של ארצות הברית, ביום שני בשעה 14:30 ינחתו בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב שני מטוסי F-35 מתוצרת "לוקהיד מרטין". הטיסה לישראל מוגדרת מבצעית ותלווה במטוסי תדלוק אמריקניים, ובמהלכה ינחתו המטוסים פעמיים לצורכי בקרה. הנחיתה ההיסטורית של מטוס הקרב העתידי של ישראל תתקיים במעמד בכירי הצמרת הביטחונית של ישראל וטייסי חיל האוויר בעבר ובהווה.

שני כלי הטיס ייקלטו בטייסת "נשר הזהב" בפיקודו של סגן-אלוף יותם, שיהיה הראשון לטוס על המטוס, המכונה בישראל "אדיר", ביום שלישי בשעה 12:30. לאחר גיחת הבכורה של סגן-אלוף יותם, יחלו שאר הטייסים הנבחרים את תהליך ההכשרה עד להכרזת הטייסת כמבצעית בסוף שנת 2017. עד כה כלל תהליך ההכשרה של הטייסים רק טיסות על סימולטורים ומאמנים על הקרקע, ולפיכך הטיסה על ה-F-35 בישראל תהיה הראשונה עבורם.

עוד בנושא:
50 מטוסי F-35 בשירות צה"ל: ישראל תרכוש 17 חמקנים נוספים
הצלחה קטלנית: טיל ששוגר ממטוס F-35 פגע במדויק במל"ט
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם דגל ישראל, בקרוב בבסיס נבטים. מטוס ה-F-35/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה וחצי התכנס צוות ההקמה של טייסת "נשר הזהב", והיא החלה לקלוט ולהכשיר את כוח האדם, הכולל חמישה טייסי קרב מנוסים, חיילי המערך טכני, המנהלה, האימונים והמבצעים. תהליך ההכשרה של צוותי האוויר נמשך כארבעה חודשים והתקיים בבסיס "לוק" של חיל האוויר האמריקני. במקביל, נבנה בבסיס נבטים מערך תשתיות חדש, שמורכב ממאמן טיסה מתקדם וכיתת אימונים שבה תוכנות סימולציה מתקדמות המאפשרות טיסת אימונים של מספר טייסי "אדיר" במקביל, המקושרים זה לזה כמו במציאות.

במסגרת עסקת הענק לרכש מטוסי החמקן המוגדרים "דור חמש" של מטוסי הקרב ימסרו לישראל עוד שלושה מטוסי F-35 באפריל 2017. בחודש ספטמבר 2017 יתקבלו ארבעה מטוסים נוספים, ועד תום אותה שנה יפעלו בחיל האוויר הישראלי תשעה מטוסי חמקן. ישראל רכשה 33 מטוסי חמקן מסוג F-35 עם אופציה ל-17 מטוסים נוספים - שאת רכישתם אישר הקבינט בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully