וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על סערת שילוב נשים בשריון: לא הוחלט דבר, הנושא בבחינה

21.11.2016 / 19:47

דובר צה"ל מוטי אלמוז הגיב לביקורת מצד קצינים בכירים לשעבר על הצעד שנשקל בצבא, ואמר כי "צה"ל הוא צבא העם, והנשים הן חלק ממנו". עם זאת, הוסיף כי "אין לנו שום כוונה לפגוע או לא לכבד את חיילינו"

עריכה: ניר חן

דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז אמר הערב (שני) כי טרם התקבלה החלטה לגבי שילוב נשים בחיל השריון וכי הנושא נמצא בבחינה בלבד. זאת, בעקבות הסערה שהתעוררה עם התבטאויותיהם של קצינים בכירים לשעבר, שהביעו התנגדות נחרצת למהלך שכזה.

"לפני שממהרים לקבוע אם נשים יכולות ומסוגלות, מה יקרה לאתוס הלחימה ואם אפשר במורכבות החברה הישראלית לאפשר לנשים לשרת ביחידות הצבא השונות, כדאי לשים לב לעובדות הבאות", כתב דובר צה"ל בפייסבוק. "בשנים האחרונות פתחנו תפקידים רבים לנשים והמהלך הוכח כנכון, ככזה המאפשר לצה"ל למצות את המתגייסים והמתגייסות באופן טוב יותר, בלי לפגוע ברגשותיהם של חיילינו וכמובן שבלי לפגוע באתוס הלחימה".

לדבריו, "צה"ל הוא צבא העם והנשים הן חלק מהעם. פשוטו כמשמעו". עם זאת, הוסיף תא"ל אלמוז כי "אין לנו שום כוונה לפגוע או לא לכבד את חיילינו ואת כל המורכבות ננהל באחריות ובהתחשבות ברגשותיהם של כולם". בסוף דבריו כתב דובר צה"ל כי "אחד התפקידים הנחשקים זה שנים בקרב המתגייסות הוא מדריכות שריון. מדובר על בחינה לשילוב נשים בגדודים לביטחון שוטף בלבד ובסוף הבחינה נדע אם המהלך אפשרי. לפני שנוקטים עמדה, כדאי תמיד לברר את העובדות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי החלטת הרמטכ"ל, החלה עבודת מטה שתבחן שילוב של חיילות לוחמות ביחידות שריון, 669, ספינות המגן בחיל הים שיגנו בין היתר על האסדות בלב ים, והפעלת ציוד מכני הנדסי כבד (דחפורים וכו'). במקביל, עם פתיחתם של מקצועות נוספים לשירות נשים, תישקל הארכת שירות הנשים בצה"ל במקצועות בדומה למשך זמן שירות הבנים בסדיר.

קצין בכיר בצה"ל אמר כבר בשבוע שעבר כי נפתחו 50 מקצועות חדשים עבור נשים בצה"ל. רוב המקצועות הינם בתחום המודיעין, והם מותנים ברצון להאריך שירות בצבא. הקצין הבכיר הוסיף בשבוע שעבר כי יש גורמים שמתנגדים לשירות נשים בטנק ולמרות זאת הוחלט על עבודת מטה בנושא שתיבחן את הנושא לעומק. עוד אמר הקצין הבכיר, "לא נתפשר על האפקטיביות המבצעית".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמת במהלך אימון, 10.01.2000. צלמי דובר צה"ל, משרד הביטחון
"מדריכת שריון הוא אחד התפקידים הנחשקים". לוחמות בצה"ל/משרד הביטחון, צלמי דובר צה"ל

אחד מהמתנגדים למהלך הוא תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני. בריאיון שהעניק לקלמן ליבסקינד בתחנת הרדיו גלי ישראל אמר כי "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקיסטיות או להסתער בשדה הקרב עם סכין בשיניים". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ביקש קהלני שלא לסלף את דבריו ואמר כי הוא אינו שוביניסט. "אני חושב שבחורה יכולה לעשות כל דבר שגבר יכול לעשות ולהיות רמטכ"לית", הוסיף. עם זאת, אמר כי "כמי שעבר את החוויות במלחמה, אני יודע שיש הבדל בין חיילת שתגיב לאש בביטחון שוטף לבין לחימה בתעלות בבופור, כשלוחמת פוגשת ערבי בתעלות ונועצת לו סכין בבטן. לא צריך להביא אותה למצב הזה".

קצין בכיר אחר שהצטרף לביקורת היה מפקד זרוע היבשה לשעבר אלוף (במיל') יפתח רון טל, שמשמש כיום יו"ר חברת החשמל. כמו קהלני, גם הוא התראיין לליבסקינד ואמר כי היוזמה היא "שערורייה, שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת, כולל ביכולת של צה"ל". לדבריו, "מי שמוביל את הקו הזה, סליחה על הביטוי הוא פשוט מטורלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully