וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בשריון הודח מתפקידו כי "לא חתר למגע" עם מחבל בזמן פיגוע

20.11.2016 / 19:00

הקצין, שנכח באזור פיגוע הירי בגבעת התחמושת בירושלים בחודש שעבר, שבמהלכו נרצחו שניים ובהם שוטר יס"מ, פעל "בניגוד למצופה ממנו" והודח על ידי מפקד האוגדה. עיקרי פרטי האירוע יועברו לידיעת הלוחמים באוגדה

עריכה: אביב אירגז

קצין בחטיבה 401 של חיל השריון הודח מתפקידו, לאחר שנקבע בתחקיר כי הוא לא פעל כדי לנטרל את המחבל במהלך פיגוע הירי שאירע בחודש אוקטובר האחרון בגבעת התחמושת שבירושלים, שבו נהרגו לבנה מליחי ושוטר היס"מ יוסף קירמה – כך החליט היום (ראשון) מפקד אוגדה 162 בפיקוד המרכז, תת-אלוף אמיר אבולעפיה.

מהתחקיר שנערך בעקבות הפיגוע עולה כי הקצין, שנכח באזור, "לא חתר למגע ופעל בניגוד למצופה ממנו באירוע מסוג זה". בנוסף להחלטה על ההדחה, תא"ל אבולעפיה הורה על העברת עיקרי האירוע לכל הלוחמים באוגדה, עריכת שיחות עם החיילים ולדמות תרחישים של מעורבות לוחמים במרחב האזרחי והכנה מנטלית, לדבריו, של החיילים לתרחיש שכזה.

עוד בוואלה! NEWS:
12 שנות מאסר נגזרו על המחבל בן ה-13 מפיגוע הדקירה בפסגת זאב
שלושה שוטרי מג"ב נפצעו קל בפיגוע דריסה בגוש עציון; המחבל נורה למוות
פלסטינית התקדמה לעבר כוח מג"ב בצומת תפוח עם סכין - ונורתה למוות

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
"אירוע חריג שלא משקף את ההתנהגות הנדרשת". זירת הפיגוע, אוקטובר/רויטרס

לדברי תא"ל אבולעפיה, בדף שהעביר לחיילים, הוא "רואה בזה אירוע חריג שלא משקף את ההתנהגות המבצעית והערכית הנדרשת ממפקדי ולוחמי האוגדה". המחבל, תושב סילוואן בן 39, הגיע במכונית לתחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעת התחמושת בירושלים ופתח באש לעבר העוברים והשבים. הוא המשיך בנסיעה במהירות לכיוון צומת קלרמון גנו וירה לעבר אישה שהייתה בתוך רכבה. בהמשך הוא נסע לכיוון שייח ג'ראח, לשם הגיעו כוחות רבים של משטרה. בחילופי האש בין הצדדים נהרג המחבל.

בפיגוע נהרגה מליחי, תושבת ירושלים בת 60, שהותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים. בחילופי האש עם המחבל נהרג גם רב-סמל מתקדם קירמה, בן 29 ממבשרת ציון. בפיגוע נפצעו שלושה במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully