וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעות המתוחות לאחר שיגור "אופק 11": ניסיונות קדחתניים לייצוב הלווין

14.9.2016 / 9:20

לאחר הדיווחים על בעיות בתקשורת מיד לאחר שיגור הלוויין אתמול, פועלים אנשי התעשייה האווירית מתחנת הבקרה שביהוד בניסיון לייצב אותו. גורמים במערכת הביטחון דיווחו על אווירה מתוחה של חוסר ודאות

צילום: מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

(בווידאו: תיעוד משיגור הלוויין, אתמול)

במשרד הביטחון והתעשייה האווירית ממשיכים גם היום (רביעי) לנסות לייצב את הלוויין "אופק 11" ששוגר אתמול לחלל. קביעה חד משמעית לגבי מצבו תתקבל בימים הקרובים, ובשלב זה בכל שעה וחצי מתבצעות פעולות מתחנת הבקרה הנמצאת ביהוד. גורמים במערכת הביטחון הגדירו את האווירה "בין אופטימית לפסימית".

אתמול דווח על קשיים בתקשורת עם הלוויין ששוגר מבסיס פלמחים. מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון, אמר כי "יש אינדיקציות שחלק מהמערכות עובדות לא כמו שציפינו, ואנחנו מנסים לייצב אותו". הוא הוסיף כי השעות הראשונות של הלוויין "תמיד קשות". לדבריו, ניסיונות הייצוב עשויים להימשך ימים רבים.

ראש מנהלת לוויין במשרד הביטחון אמנון הררי אמר כי "הלוויין נכנס למסלול ויצרנו קשר אתו". הוא הוסיף כי "פועלי לתקשר עם המערכות שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
שעות לאחר השיגור: קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית "אופק 11"
מכה קשה לתעשיית החלל: סופו של לוויין התקשורת המתקדם בישראל
מנכ"ל התעשייה האווירית: "נוכל לפתח לוויין חדש תוך שנתיים"

שיגור הלוויין אופק 11, ספטמבר 2016. מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון, ספק 500
שיגור הלוויין מהבסיס בפלמחים, אתמול/ספק 500, מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

זמן קצר לאחר השיגור אמר גורם ביטחוני כי "בשלב זה מחכים ראשי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות שלקחו חלק משמעותי בפרויקט לסיום השלבים הקריטיים של שיגור הלוויין לחלל". הוא ציין כי בשלב הראשון, אמור הלוויין להיכנס למסלול התנועה סביב כדור הארץ ולהתחיל להקיף אותו. לאחר מכן, השלב השני יהיה להתחיל לשדר תקשורת לארץ ולבצע משימות. "יעברו כמה ימים טובים עד שניתן יהיה לקבוע שהכול עבר בהצלחה", סיכם הגורם.

מנהל הפיתוח העסקי והשיווק של מנהלת חלל ברפאל צבי צוקרמן הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS על ההבדלים בין השיגור של "אופק 11" לבין זה של "עמוס 6" שהתפוצץ לפני כשבועיים על כן השיגור בפלורידה. הוא ציין כי בניגוד לשיטת התדלוק של החברה האמריקאית במשגר של "עמוס 6", פועלת חברת רפאל המעורבת בשיגור בשיטה ובטכנולוגיה שונות לחלוטין.

לפני כשנתיים שוגר לוויין הריגול "אופק 10". השיגור בוצע אז ממשגר לוויינים מסוג "שביט" מבסיס פלמחים. "אופק 10" הוא לוויין ריגול בעל מכ"ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים.

תיעוד: שיגור הלוויין אופק 11. משרד הביטחון
שיגורו של הלוויין/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully