וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך על אלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה: "טבעי שנחשוד בהם יותר"

אלשיך התייחס בכנס בתל אביב לאלימות נגד יוצאי העדה והסביר שאוכלוסיות מהגרים מעורבות יותר בפשיעה - ועורר סערה. ח"כ הרצוג: "דבריו שופכים אור על תופעה חמורה". ח"כ עודה: "המשטרה פוגעת באוכלוסיות מוחלשות"

צילום: באדיבות המרואיין, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: ראיון באולפן וואלה! NEWS על אלימות נגד אתיופים, בחודש שעבר)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס היום (שלישי) לתופעת אלימות שוטרים נגד יוצאי העדה האתיופית. "בכל המחקרים הקרימינולוגים בעולם, ללא יוצא מן הכלל, הוכח כי מהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים וצעירים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים. כאשר הדברים מתלכדים יחד, נוצר מצב שבו סטטיסטית יש קהילה שמעורבת יותר בפשיעה", אמר בכנס בתל אביב.

לדבריו, המשטרה הבינה כי היא ניצבת בפני בעיה. "כאשר שוטר פוגש חשוד מהקהילה המעורבת בפשיעה, מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מבאחר. הבנו את זה באיחור. יש תכנית שמטרתה לצמצם את הבעיה. אנחנו היום מנסים להחזיר את אמון הקהילה האתיופית בשוטרים, הדרך עוד ארוכה".

אלשיך התייחס גם למצב הביטחוני בירושלים, ואמר כי מזרח העיר הוזנח לאורך השנים. "מבחינתי, המדד במזרח ירושלים הוא שאזרח יתקשר למוקד 100 על אותם דברים שבגינם מתקשר אזרח ראשון לציון למוקד 100".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"יחסר למדינת ישראל": השר לשעבר בנימין בן אליעזר הובא למנוחות
זעם על הקמפיין החדש של המשטרה: במקום כובע – שוטר עם כיפה
הפרק בהיסטוריה שתלמידי ישראל לא ילמדו השנה: קריסת הדמוקרטיות באירופה

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"אנחנו מנסים להחזיר את אמון הקהילה האתיופית בשוטרים". אלשיך/נועם מושקוביץ

דבריו של המפכ"ל עוררו סערה פוליטית, ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הביע התנגדות לדברי אלשיך, וכתב בטוויטר כי "דבריו שופכים אור על תופעה חמורה. אני קורא לו לתקן ולהבהיר את דבריו, כי אסור שמישהו יבין מהם שזה לגיטימי לחשוד יותר באזרח אתיופי או ערבי". הוא הוסיף כי "כל בעל עמדה משפיעה חייב להתגייס למיגור שיח גזעני או פרופיילינג מכל סוג שהוא".

גם יו"ר הסיעה המשותפת, ח"כ איימן עודה, יצא נגד הדברים. "לא מפתיע ואפילו מתבקש לשמוע שמפכ"ל המשטרה חושב שיחס גזעני ומפלה כלפי האוכלוסייה יוצאת אתיופיה היא טבעית", מסר. "המשטרה הפקירה לחלוטין את הביטחון האישי של האזרחים הערבים, בכך שסימנה אותנו כאויבים ולא כאזרחים, אך המשטרה גם פוגעת באופן שיטתי בכלל האוכלוסיות המוחלשות במדינה".

ראיון לאלופן וואלה עם הרצוג. מערכת וואלה!
"קורא למפכ"ל לתקן את דבריו", הרצוג/מערכת וואלה!

"יוצאי אתיופיה הם אזרחים שווי זכויות", הדגיש ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לא מהגרים, ולא מספרים במחקר. כמנהיגי ציבור עלינו להנחיל ערכי שילוב, הכלה וקבלת האחר, לפעול למיגור גזענות ואלימות, ולחיים משותפים של שכבות האוכלוסייה במדינת ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין, מוגבלות או זהות מינית. אני קורא למפכ"ל המשטרה להבהיר את דבריו ולשים סוף לדעות קדומות וגזענות. כולם אזרחים, כולם שווים בפני החוק".

ח"כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני קרא לדבריו של המפכ"ל "בין מטריד למזעזע". חבר הכנסת קרא לשר גלעד ארדן לבחור להעמיד את נושא אלימות המשטרה בראש רשימת המטלות שלו. "משמעות ההשוואה היא שהמפכ"ל מאמין שקיימת פשיעה גבוהה יותר בקרב בני העדה האתיופית, והבעיה אינה באלימות שוטרים", קבע חבר הכנסת. "הבעיה היא באופן שבו המשטרה מתנהלת, ולא בקהילה האתיופית".

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully