וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: למד ביוטיוב איך להכין מטען וניסה לפוצץ את הרכבת הקלה

5.8.2016 / 10:10

לפי כתב האישום, במשך 4 ימים הסתובב עלי אבו חסן, סטודנט מחברון, עם תיק ובו מטעני צינור. ביום השלישי גילח את זקנו בניסיון לשוות לעצמו חזות ישראלית וביום הרביעי הגיע לירושלים - ונעצר

צילום: יוני ריקנר, עריכה: מתן חדד

(עלי אבו חסן בדיון בהארכת מעצרו, ביום שלישי האחרון)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד עלי אבו חסן, סטודנט בן 20 תושב בית אולא שבנפת חברון, שניסה לבצע פיגוע תופת בקרון של הרכבת הקלה בירושלים לפני כשלושה שבועות. אבו חסן הואשם בעבירות של ניסיון רצח, ייצור נשק, נשיאת נשק, החזקת סכין וכניסה לישראל שלא כדין.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר באמצעות עו"ד יובל קדר, במהלך חג הרמדאן האחרון, בעקבות הדיווחים על כניסת יהודים למתחם אל-אקצא וכן בגלל גל הטרור, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לבצע פיגוע תופת נגד יהודים. לשם ביצוע הפיגוע חיפש אבו חסן ביוטיוב סרטוני הדרכה להכנת מטענים, והרכיב לפי אחד מהם מטען.

במהלך הימים האחרונים של חודש הרמדאן כתב אבו חסן, סטודנט להנדסה אזרחית באוניברסיטה בחברון, צוואה לבני משפחתו על שבה הצהיר על כוונתו לצאת לפיגוע וכן רשם את חובותיו לאחרים. ביום חמישי, 14 ביולי, בשעות הבוקר המוקדמות מילא הנאשם את ארבעת הצינורות הארוכים בתערובת שהכין והכניס אותם לתיק גב, וכן שני סכינים שלקח ממטבח ביתו. בנוסף לכך, הוא נטל בתיק אחר בגדים להחלפה ומכונת גילוח ויצא מביתו.

לקריאה נוספת:
הרמטכ"ל קיבל עיטור כבוד מצבא ארה"ב: "מנהיגות חיונית לשיתוף הפעולה"
חמאס מכחיש: "ל'שתול' שנתפס אין כל קשר לארגון"
תיעוד: כוחות מיוחדים פושטים על תאי חמאס בכלא נפחא ומפזרים את האגף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יהודים נכנסים לאל-אקצא". אבו חסאן בדיון הארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות אחר הצהריים, כתב אבו חסן בפרופיל הפייסבוק שלו: "אף אחד לא מבצע דבר נגד כניסת היהודים לאל-אקצא ולכן הם יעשו זאת באופן תדיר". הוא הוסיף: "אם אתה לא תגן על מסגד אל-אקצא, מי יעשה זאת?". יומיים לאחר מכן, יצא שוב אבו חאן מביתו כשברשותו התיק ובו המטענים וכן סרטי הדבקה, חוטי ברזל, דבק מהיר, כובע משקפי שמש, מכונת גילוח מצתים ושקית עם בגדים.

הוא חדר לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון, כשאין ברשותו אישור שהייה בארץ, והתמקם בחורשה הסמוכה לצור באהר. בסמוך לשעה 16:00 הלך לתפילה במסגד סמוך. בשעות הערב הוא חזר לחורשה, החליף בגדים ולבש מכנסי ברמודה שחורים, גופייה מנדפת זיעה בצבע לבן, שעליה כיתוב בעברית וג'קט ספורט בצבע תכלת. בנוסף לכך, אבו חסן גילח את זקנו ונותר עם "זקן צרפתי", במטרה לשוות לעצמו מראה יהודי-ישראלי שלא יעורר חשד. בהמשך הסתובב ברחובות שכונת ארמון הנציב בירושלים, אך לבסוף חזר לחורשה.

נושא: פלסטיני נעצר בכניסה לרכבת הקלה ברחוב קינג ג'ורג' במרכז ירושלים בחשד שהחזיק מטען חבלה בתיקו. 17 ביולי 2016. תצפית TPS
רחוב יפו נסגר. זירת האירוע/תצפית TPS

ביום ראשון, 17 ביולי, סמוך לשעה 7:30, עלה הנאשם על אוטובוס בשכונת ארמון הנציב, וכשהבחין כי באוטובוס מספר רב של ילדים, החליט לרדת ממנו באזור הומה אדם כדי לבצע שם את הפיגוע. אבו חסן ירד מרכב התחבורה הציבורית ברחוב קינג ג'ורג' בעיר והלך לאורכו, מרחוב יפו עד לרחוב הרב קוק. תחילה זיהה מסעדה ושקל לבצע בה את הפיגוע אך ראה כי היא ריקה מאדם ולכן החליט להמשיך בדרכו. בשלב זה הוא חזר לתחנת הרכבת הקלה "יפו מרכז", שם התלבט כיצד לבצע את הפיגוע – לעלות בעצמו על הרכבת ושם להצית וליידות את מטעני הצינור או לנסות להצית ולזרוק את מטעני הצינור בשעה שדלתות הרכבת נפתחות.

לפי כתב האישום, בשעה שאבו חסן עמד בתחנת הרכבת הקלה "יפו מרכז", ניגש אליו מאבטח הרכבת הקלה שחשד בו. המאבטח תשאל את הנאשם, חיפש על גופו ואחר כך חיפש בתיקו, שם איתר את המטענים. עם מציאת המטענים, הזעיק המאבטח את עמיתיו והם הרחיקו את האזרחים שהיו בתחנה וקראו לחבלני המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully