וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליאב ניסה לסכל פיגוע - ונהרג: תיעוד בלעדי מהזירה בגוש עציון

רס"ן אליאב גלמן נורה למוות מאש צה"ל, כשניסה לסכל פיגוע דקירה בצומת הגוש בפברואר. המחבל שמתקרב לחיילים, זיהוי הסכנה - והירי: בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים לראשונה הרגעים שקדמו למות הקצין. סנגור המחבל: "החיילים לא שלטו בירי, המוות יכול היה להימנע"

עריכה: אביב אירגז, שניר דבוש ומתן חדד

אחד האירועים הטרגיים בגל הטרור הנוכחי התרחש בחודש פברואר האחרון: אליאב גלמן, תושב כרמי צור וקצין מילואים בן 31, נהרג מאש חיילי צה"ל, שירו לעבר מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון. בתיעוד שנחשף כעת לראשונה בוואלה! NEWS, ניתן לראות את הנסיבות שהובילו למוות הטרגי – מזיהוי המחבל ועד לירי שנפתח לעברו מצד החיילים בזירה.

חלקים נוספים מהתיעוד נמצאים בידי וואלה! NEWS, אך הוסרו לבקשת משפחת גלמן.

בסרטון נראה המחבל, ממדוח עמרו בן 26, תושב דורה באזור הר חברון, כשהוא צועד בכביש ומתקרב בהליכה לעבר הטרמפיאדה הסמוכה לצומת גוש עציון. הוא עורר את חשדם של הלוחמים ששהו במקום, שנראים כשהם פונים אליו, ובשלב מסוים הוא פותח בריצה ויורד אל הכביש כדי לעקוף את החיילים שעמדו בדרכו לטרמפיאדה. החיילים נראים בסרטון מכוונים לעברו את נשקם, ולאחר זמן קצר פותחים בירי.

כל אותה העת נראה גלמן, ששהה במקום בדרכו לביתו משירות מילואים, עומד בטרמפיאדה בסמוך לשני אזרחים, כשתיקו מונח לידו. לאחר שהמחבל פתח בריצה, הסתובב גלמן, שלף את אקדחו וירה לעברו.

לקריאה נוספת:
אביו של הקצין שנורה בשוגג: "נאלצנו להקריב קורבן, מקבלים את הדין"
משפחת הקצין שנהרג בפיגוע על הולדת בנו: "שמחה מהולה בהחמצה"
אחיו של הקצין שנורה למוות בשוגג: "הוא בחר להיכנס לקרב, זה המחיר"

אליאב גלמן נורה למוות על ידי כוח צה"ל בזמן שניסה לנטרל מחבל בצומת גוש עציון. מערכת וואלה! NEWS
נורה בשוגג. גלמן/מערכת וואלה! NEWS

המחבל שעט לכיוון הטרמפיאדה תוך כדי הירי והגיע לנקודה שבה עמד גלמן. החיילים, שליוו את מסלול ריצתו הקצרה עם נשקם, המשיכו לירות ופגעו במחבל ובגלמן מספר פעמים. כתוצאה מכך נפגעו השניים ונפלו לרצפה.

מתחקיר צה"ל שנערך לאחר הפיגוע, עולה כי גלמן הספיק לירות במחבל באקדחו, לפני שנפגע מאש צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המחבל נראה בסרטון כשהוא ממשיך לזוז סביב המקום שבו נפל ואף מנסה לקום, אולם הירי מסביבו וחיילים נוספים שהגיעו לזירה מונעים ממנו לעשות זאת. גם לאחר נפילתו לקרקע, נורו ככל הנראה כמה יריות בזירה, כפי שניתן לראות בסרטון.

מותו של גלמן, שנפצע באורח אנוש בפיגוע, נקבע מאוחר יותר בבית החולים שערי צדק בירושלים. הוא הותיר אחריו את אשתו, רינת, ואת שני ילדיהם, יאיר ויואב. כחודשיים לאחר שנהרג, ילדה אשתו את בנם השלישי. לאחר מותו הועלה גלמן לדרגת רב-סרן. משפחתו ביקשה להעביר מסר מחזק לחיילים שירו בו בטעות, והביעו את תמיכתם בהם. "המשפחה ביקשה להדגיש היא היא והיישוב שולחים חיבוק גדול לחיילי צה"ל - אנחנו אוהבים אותם", הודיעה עם היוודע פרטי האירוע.

אליאב גלמן, הרוג מפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון. פברואר 2016. דובר צה"ל
ניסה לנטרל את המחבל ששעט לעברו. גלמן/דובר צה"ל

ביום ראשון האחרון הוגש נגד המחבל כתב אישום בגין גרימת מותו של גלמן בכוונה והחזקת סכין. סנגורו, עו"ד טארק ברגות, מסר בתגובה כי "היה ראוי לפתוח בחקירת מצ"ח על אודות התנהגות החיילים בשטח, שאותה ניתן לראות בסרטון באופן ברור. הייתה אי שליטה מטעמם בירי והשימוש בו היה לא תקין ופוחז. אם היה חייל אמיתי בזירה ברגע הרלוונטי, מותו של גלמן היה נמנע".

משפחתו של גלמן: "הפרטים לא מעניינים אותנו, אוהבים את החיילים"

משפחתו של גלמן הבהירה כבר לאחר האירוע כי אין בלבה על החיילים. בריאיון לוואלה! NEWS אמר אייל, אחיו של גלמן שמשמש קב"ט קריית ארבע, כי בשלב הראשוני הפרטים לא מעניינים את המשפחה. "מתוקף תפקידי, אני עוסק הרבה פעמים בתחקור תקריות, במטרה להשתפר ולהפנים טעויות. ברור לי שדברים קורים וזה לא העיסוק שלנו כרגע, בשל הכאב האישי והכאב הלאומי. הפרטים של מה ואיך ותחקירים - לא מעניינים אותנו כרגע". לדבריו, "אני מכיר את חיילי כפיר, את אוגדת איו"ש ואת פיקוד המרכז, והם עושים כל שביכולתם לעשות טוב ולנצח בקרב, כמו שאליאב עשה הכול כדי לנצח בקרב הזה ובמערכה הזאת".

במהלך השבעה אמרו אייל ואישתו חיה, אחותו של רס"ן בניה שראל שנפל במבצע "צוק איתן", כי בני המשפחה לא מרגישים תסכול מנסיבות המקרה. "אנחנו הרבה מעל זה. אני לא ידעתי איך אגיב, כמה שתכין את עצמך אתה לא יודע באמת. אבל פתאום אני מרגיש שאני מסתכל יותר מגבוה על הכול".

אליאב גלמן, הרוג מפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון. פברואר 2016. באדיבות המשפחה
ילדו השלישי נולד חודשיים לאחר מותו. גלמן ואשתו רינת/באדיבות המשפחה

כבר במהלך השבעה, עלתה לא פעם השאלה אם המשפחה תקיים מפגש עם החיילים שירו למוות במחבל ופגעו בשוגג בגלמן. הוא הדגיש כי המשפחה כבר יצרה קשר עמם באמצעות מכתב ועוגה שנשלחו אליהם מטעם תושבי כרמי צור. "המ"פ היה כאן, וגם המג"ד והמח"ט בדרך לכאן. אני מכיר את האנשים אישית - רשלנות לא היתה כאן. אנחנו איתם לגמרי", אמר אייל.

"דלתנו פתוחה לכל יהודי, וכמובן להם. אולי הם יצטרכו עוד קצת זמן בשביל זה. אנחנו לא מפחידים ולא צריך לפחד מאתנו, אני חושב שהם מבינים את זה אבל אולי הם עדיין לא שם. הם קמו באותו הבוקר ופעלו, כולם בשביל אותה שליחות עבור העם. כל אחד צריך את הזמן שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully