וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד

13.7.2016 / 0:43

הרב אייל קרים, שצפוי להתמנות לרב הצבאי הראשי של צה"ל, התייחס בשנים 2003-2002 לשאלות גולשים באתר "כיפה" ופירט את דעותיו השנויות במחלוקת. לדבריו, "מחבלים מתאבדים שנפצעו יש להרוג"

צילום: רוני כנפו וישבת גולן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניר חן.

נשים הן סנטימנטליות וצריכות להיות ברשות בעליהן והומואים הם בעלי מום - אלה רק חלק מהתשובות שהעניק הרב אייל קרים, שצפוי להתמנות לתפקיד הרב הצבאי הראשי בתוך חודשים אחדים, בשנים 2003-2002 לשאלות גולשים באתר "כיפה".

"מדוע אסור לאשה להעיד במשפט, זו לא אפליה?", נשאל על ידי אחד הגולשים. על כך, שטח את משנתו: "זוהי אפליה של האישה לטובה, מכיוון שאופיה הסנטמינטלי אינו מאפשר לה לעמוד בחקירות שתי וערב של בתי המשפט". על גיוס נשים לצה"ל, אמר כי "אישה צריכה להיות ברשות אביה אם היא רווקה, או ברשות בעלה כשהיא נשואה, ולא שגבר זר ישלוט עליה ויאמר לה מתי לבוא ומתי ללכת, היכן ללון והיכן לאכול, כיצד להתלבש וכיצד להסתרק וכו', מבלי שיש לה פתחון פה ובלי שיש לה אפשרות לנטוש את השירות, בניגוד למקום עבודה באזרחות שם היא יכולה לקום ולעזוב".

עוד בנושא:
המיועד לרב הצבאי זומן לשיחת הבהרה: "אין היתר לפגוע בנשים"
מחאה נגד מינוי הרב הצבאי הראשי; מקורבו: "סיפור מהבוידעם"
הרב הצבאי הראשי החדש עורר סערה בעבר על אונס בזמן מלחמה

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"אישה צריכה להיות ברשות אביה אם היא רווקה, או ברשות בעלה". אל"מ קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

במקרה אחר, נשאל על ידי גבר: "האם יש איסור בזה שיש לי מפקדת בצבא, ומהו?". הרב קרים ענה: "הימצאות מפקדת לחיילים מחייבת אותם למקד בה את המבט רוב שעות היממה, דבר שכרוך באיסור הסתכלות".

הרב נשאל גם על סירוב פקודה: "האם מותר לחייל לסרב לפקודה משום מצווה?". הרב השיב כי אינו יודע למה הכוונה ב"משום מצווה", אך לדבריו, "בוודאי שאסור למלא פקודה המורה לעבור עבירה או למנוע קיום מצוה שהיא חובה, כגון תפילה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"עלינו לעזור להומואים להיחלץ ממצבם"

הרב התייחס לשאלה "מהי ההתנגדות של החרדים להומואים ולסביות?", והשיב: "לא החרדים הם שמתנגדים לעניין זה, אלא התורה שצוותה על האדם לחיות על פי הטבע כאשר בראו ה', בעוד שהקשרים שמנית הם היפך הטבע והריסת הטבע". בהזדמנות אחרת כתב על כך: "מלבד ההיבט ההלכתי-עקרוני, התנגדותנו אינה מכוונת לאדם פרטי זה או אחר שלו נטייה הומוסקסואלית. התייחסותנו אל האדם הפרטי היא כמו אל אדם חולה או בעל מום שיש מצווה לאהוב אותו, לתמוך בו ולעזור לו להיחלץ ממצבו, עם הרבה רגישות וסבלנות".

הרב נשאל גם על הרג מחבלים. "שמעתי מפי חובש שיש מחבלים שלפני שהם מתפוצצים הם מזריקים לגופם נגיפים (איידס וכד') וכאשר מגיע החובש לטפל בפצוע, אז יש דם של המחבל על גופו של הפצוע היהודי, ובכך גם החובש נפגע מנגיפים. האם יש לחוש לכך?", נכתב בשאלה. הרב ענה נחרצות: "מחבלים מתאבדים שנפצעו יש להרוג".

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully