וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקר מתל אביב כתב בפייסבוק: "אני רוצה למות כשהיד"

31.5.2016 / 1:18

שעות לפני שדקר חייל בן 19 ופצע אותו באורח קל, כתב עומר אל-עבושי: "האל הרחום, קבל את מות הקדושים שלי". אל-עבושי, תושב סלפית שנעצר והועבר לחקירת שב"כ, כתב: "זכרו אותי ואל תשכחו"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

"האל הרחום, קבל את מות הקדושים שלי למען אללה" – כך כתב אתמול (שני) בבוקר בדף הפייסבוק שלו עומר אל-עבושי, החשוד בדקירת חייל בן 19 הערב בתל אביב. עוד כתב אל-עבושי: "אני רוצה למות. כל מי ששגיתי במעשיי כלפיו, סלחו לי. משפחתי וחבריי, זכרו אותי ואל תשכחו אותי". עוד ביקש אל-עבושי בדברים שכתב אתמול בדף הפייסבוק שלו: "טמנו אותי לצד חברי נעים". זאת, בהתייחסות לנעים זאהי זוהד, תושב סלפית בן 14 שנהרג בסוף השבוע בתאונת דרכים.

מחקירת כוחות הביטחון עולה כי אל-עבושי, בן 19 מסלפית שמדרום לשכם, שהה בישראל באופן בלתי-חוקי. על פי החשד, הוא דקר את החייל, תושב תל אביב, באמצעות מברג ופצע אותו באורח קל. הוא נעצר זמן קצר לאחר מכן והועבר לחקירת המשטרה ושב"כ.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של החייל הפצוע: "הוא צרח, 'אבא, מחבל דקר אותי!'"
חשד לפיגוע: חייל נפצע באורח קל מדקירות בתל אביב

תמונות שפרסם עומר אל-עבושי, המחבל מפיגוע הדקירה בתל אביב ב-30 במאי. מתוך פייסבוק, צילום מסך
ביקש להיקבר לצד חברו שנהרג בתאונת דרכים. אל-עבושי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אל-עבושי פרסם בתקופה האחרונה תמונות רבות של מחבלים שביצעו פיגועי דקירה ודריסה נגד ישראלים, לצד כיתובים כדוגמת "שהיד החופש" ו"השהיד הגיבור". כמו כן, בתחילת החודש פרסם אל-עבושי תמונה של יד אוחזת בסכין קפיצית, שאליה מחובר עיטור בצבעי דגל פלסטין ובצורת המפה של ישראל ושל השטחים הפלסטיניים. לצד התמונה, נכתב: "אל תנסו לעצור בעדי".

בחודש שעבר, כתב: "מי שמת על הגנת הדת והמדינה, מותו הוא מות קדושים". הוא הוסיף, לצד תמונה הקוראת למאבק אלים למען המטרה הפלסטינית, כי "האומה כולה תכיר" את מי שמת בביצוע פיגוע. כמו כן, הוא פרסם תמונה של כדורי רובה מסודרים בצורת שמו, ובפרסום נוסף כתב כי "בעיני פלסטין משתקף היקום כולו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמונות שפרסם עומר אל-עבושי, המחבל מפיגוע הדקירה בתל אביב ב-30 במאי. מתוך פייסבוק, צילום מסך
כתב את שמו בכדורי רובה/צילום מסך, מתוך פייסבוק
תמונות שפרסם עומר אל-עבושי, המחבל מפיגוע הדקירה בתל אביב ב-30 במאי. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"מי שמת על הגנת הדת והמדינה, מותו הוא מות קדושים". תמונה שפרסם אל-עבושי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בסרטון מזירת האירוע, ברחוב פרי מגדים בתל אביב, שמתעד את המרדף אחר החשוד, הוא תועד כשהוא נכנס לאחד הבניינים באזור ואחריו רדפו כמה אזרחים, אחד מהם עם מקל. "לא לפתוח את הדלתות", נשמע אחד מהם, שדלק במדרגות אחרי אל-עבושי. החייל הפצוע פונה לבית החולים איכילוב בעיר, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.

אביו של הפצוע סיפר הערב: "אני עוד בלחץ ממה שראיתי. הגעתי הביתה וראיתי אותו מחזיק את הראש, וצורח 'אבא, אבא, מחבל דקר אותי, תזמין לי אמבולנס!'". האב שחזר את הרגעים שלאחר הדקירה, סמוך לבית המשפחה, כשהחייל היה בדרכו חזרה מהבסיס שבו הוא משרת.

זירת פיגוע דקירה בתל אביב רחוב פרי מגדים. אבי אשכנזי באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים תפסו אתו והשתלטו עליו". זירת האירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי באמצעות וואווי

"מיד עליתי על המדרכה, עצרתי את האופנוע, העליתי אותו הביתה, ואמרתי, 'אני אעצור את הדימום'", הוסיף. "הוא היה שותת דם. הכנסתי אותו הביתה עם מגבות וניירות. השכנה ישר נכנסה מהצעקות וצלצלה למד"א. אני רציתי רק לעצור לו את הדימום.

"זה היה מזל שהגעתי", הבהיר האב. "הוא היה כולו דם". לדבריו, "הוא סיפר לי שהוא חזר מהצבא, הוא הולך כל יום מהרכבת ברגל לנחלת יצחק. כשהוא הגיע לפינת יגאל אלון, הוא שמע צעקה מאחוריו, ואז הרגיש שתי דקירות בראש". הוא הוסיף: "הוא הסתובב, ראה את המחבל, דחף אותו בכוח והתחיל לרוץ לכיוון הבית. המחבל נכנס לחדר המדרגות, זרק את המברג וקבוצת אנשים תפסו אתו והשתלטו עליו".

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully