וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באזרחות עובד בבנק, במילואים - קצין שמלווה סוכנים חשאיים

30.5.2016 / 17:42

רס"ן במיל' א' אותר לשירות מילואים ביחידה 504. לרגל קבלת הצטיינות, סיפר לוואלה! NEWS על התעמרות הצבא הסורי בהוריו, על הילדות בבית דובר ערבית ועל מודיעין שמציל חיי לוחמים

רב סרן א', קצין יחידת 504. דובר צה"ל
השליטה בשפה הערבית הייתה כרטיס הכניסה ל-504. רס"ן א'/דובר צה"ל

רב-סרן במיל' א', בן 35, נשוי ואב לשלושה ילדים, עובד בבנק כמנהל מוקד אבטחת מידע ומשרת כקצין חקירות מודיעין ביחידה להפעלת סוכנים 504. לרגל בחירתו כקצין מילואים מצטיין של היחידה ביום מערך המילואים, סיפר בריאיון לוואלה! NEWS על הוריו שעלו בחשאי מסוריה, על ההצטיינות בפעילותו ביחידה ועל המעורבות בעשייה המצילה את חייהם של לוחמים בכל מבצע.

בשנת 1980 החליטו הוריו של רב-סרן במיל' א' להימלט מהעיר קמישלי שבצפון סוריה ולעלות בחשאי לישראל. "בתקופה שההורים שלי גרו בסוריה היו חאלב ודמשק הערים המרכזיות ליהודים, ובכל פעם שהתעללו בהם או קרה לקהילה משהו מיד כולם ידעו", סיפר א'. "אבל בקמישלי שלט הצבא הסורי. בכל מלחמה עם ישראל הם נהגו להתעלל ביהודים. לא הייתה תקשורת וכמעט שום דבר לא יצא החוצה. אלו היו בין היתר הסיבות לעלייה".

א' החל את שירותו הסדיר בגדוד צבר של חטיבת גבעתי בשנת 1998, שם התקדם לתפקיד סגן מפקד פלוגה. בשנת 2008 עבר לשרת כקצין חקירות מודיעין במילואים ביחידת 504 באגף המודיעין של צה"ל. השליטה בשפה הערבית שרכש מהוריו היוותה עבורו כרטיס כניסה ליחידה המסווגת.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם, הייטקיסט ומוזיקאי: קצין המילואים שהוביל מהפך בשייטת 13
האתגר של ליברמן: הארגונים הסלפיים ברצועה מחממים את הגבול
משפחות שכולות לנתניהו: "לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו"

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
א' מתלווה לכוחות בשטח במבצעים שונים. לוחמים ב"צוק איתן"/דובר צה"ל

איך הגעת ליחידת 504?

"בעיקר מאתרים אותך, מחפשים אנשים מאוד ספציפיים. אבא של חבר שמע אותי מדבר בשפה הערבית וביקש להעביר את קורות החיים שלי ליחידה וככה זה התגלגל. הגדרת התפקיד שלי היא חוקר שטח שמתלווה אל הכוחות בשטח".

עד כמה לשפה ולאווירה בבית של עולים מסוריה יש תרומה
לתפקיד שלך ביחידה המסווגת?


"אני דובר ערבית מהבית וזה מאוד משמעותי לתפקיד. אני משלב בתפקיד שלי את השפה, זה מסייע למפקדים לבחור אותי למגוון של משימות. יש קשר עמוק, כבר מילדות גדלתי על סיפורים על כמה מתעללים ביהודים בסוריה. בכל מלחמה כמו ששת הימים ויום הכיפורים היו פוגעים ביהודים שם. כשאתה שומע את הסיפורים האלה כל הזמן אתה רק מקבל תחושת שליחות ודרבון גדולים יותר. מצד שני, בילדות, כששמעתי שמדברים ערבית בבית, לא חיבבתי את זה שחברים באים אליי הביתה ושומעים בבית שלי את השפה הזו. לאורך השנים אתה מגלה את המשמעות של השפה הערבית, שיש כאלה שלומדים אותה כחובה בתיכון ויש לזה משמעות גדולה מאוד, בטח שזו שפה מבית. בצבא נחשפתי לכמה זה מביא תועלת ויכול לתרום לפעילות המבצעית".

תאר את תפקידך כחוקר שטח.

"המטרה היא לתרגם את המציאות למודיעין אפקטיבי. אני מתחקר אנשים בשטח, מנסה להבין את המציאות בשטח טוב יותר ולמסור למפקדים מידע בזמן אמת כדי שיקבלו החלטות טובות יותר. ב'עופרת יצוקה' היה לי מקרה שהייתי עם כוחות בשטח, העברתי מידע מודיעיני שחשפתי והמידע הזה סייע מאוד לכוחות שלא להיכנס למארבים ולשטחים ממולכדים. אתה מרגיש טוב מאוד את התרומה, ואתה מגיע למצב שהמידע שאתה מעביר יכול לעזור לכוח להציל חיים. לא רק אני, אלא כל אנשי היחידה. במבצע 'צוק איתן' חבר שלנו שנהרג במבצע, אוהד שמש, השיג מידע שמצאו רק אחרי מותו, ניתחו את הפרטים והבינו עד כמה זה היה חשוב להצלת חיים ביחידה שאליה הוא התלווה. זה מעיד על אופי היחידה והפעילות שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חיילי מילואים ברצועת עזה , נובמבר 2012. רויטרס
"אני מתנדב לבצע משימות ועושה מעבר". אנשי מילואים בגבול עזה/רויטרס

אתה מספר בבית מה אתה עושה?

"אני לא מספר אבל הם יודעים, כי אני חריג בנוף של העדה כבן קרבי וקצין. בצוק איתן גויסתי למשך 35 ימי מילואים ורק אחרי תקופה סיפרתי שאני בפעילות כדי לא להדאיג. אשתי כן מודעת למה שקורה ולפעילות. זה מאוד קשה, המשפחה צריכה לסייע, גם המשפחה של אשתי. זה לא קל להתמודד עם שלושה ילדים לבד. היא מאוד מבינה, והרבה בזכותה".

למה לפי דעתך קיבלת הצטיינות מהיחידה כקצין מילואים?

"המצטיין הוא לא על אירוע נקודתי אני מעריך. זה לאורך כל השנים. אני מתנדב לבצע משימות, אני מרחיב תמיד הרבה מעבר למה שביקשו. היו לי תקופות מאוד ארוכות בשירות מילואים כשפיקדתי גם על קורסים ביחידה. זה אומר לעשות שלוש פעמים בשנה מילואים במשך 35 ימים. זו לא מלחמה ובכל זאת קיבלתי את זה על עצמי, אני מנסה לסייע בכל דבר שאפשר".

אתה עובד בבנק. איך מקבלים את העובדה שאתה נעדר למשך תקופות ארוכות במיוחד?

"הבנק מאוד מעודד עשייה במילואים ובעבר הוענקו תעודות הערכה לעובדים שעושים מילואים. בסוף גם אם אני אצא למילואים אני אשלים את החוסרים, לא תהיה בעיה, במיוחד שאני לא עובד בתחום הפיננסי. אני בסך הכול ממשיך דרכם של אחרים ומנסה לעשות את זה יותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully