וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: צה"ל חשף מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה

פחות מחודש לאחר חשיפת פיר מנהרה באזור כרם שלום, כוחות צה"ל חשפו את המנהרה, בעומק של 28 מטרים, סמוך לגדר המערכת. בעקבות זאת, נורו פצמ"רים לעבר הכוחות. קצין בכיר: "מדובר בירי לא מדויק. הם יורים כי הם מבינים שאנחנו מתקרבים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

כוחות צה"ל איתרו מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה, סמוך לגדר המערכת בצד הישראלי – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. המנהרה, בעומק של 28 מטרים, אותרה במרחק של כמה קילומטרים מפתח המנהרה שאותר בחודש שעבר, באזור שבין כרם שלום לחולית. קצין בכיר בצה"ל הבהיר כי המנהרה חוצה לשטח ישראל.

פחות משעתיים לאחר חשיפת המנהרה, נורו שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר כוח צה"ל באזור. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהנפילות וצה"ל השיב באש לעבר נקודה חשודה מעבר לגדר המערכת. במקום מתבצעות עבודות הנדסיות לאיתור מנהרות.

הקצין הבכיר הוסיף כי איתור המנהרה הגיע "בעקבות מאמץ טכנולוגי, מודיעיני ומבצעי. ייקח לנו זמן ללמוד אותה ולהבין אותה. בהחלט מדובר בהצלחה. מדובר במנהרה שחדרה לשטח ישראל והפרה את הריבונות". לדבריו, "מוקדם מדי לקבוע אם מדובר בפיר יציאה או בנקודות עלייה של המנהרה".

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה ביממה: חיל האוויר תקף תשתיות טרור ברצועת עזה
פצצות המרגמה הפכו את שעון החול: החלה הספירה לאחור למבצע הבא
אחרי התקריות ברצועה חמאס מאיים: "אל תבחנו את הסבלנות שלנו"

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
"ייקח לנו זמן ללמוד אותה ולהבין אותה. בהחלט מדובר בהצלחה". המנהרה שנחשפה/דובר צה"ל

הקצין הבכיר התייחס לירי הפצמ"רים בימים האחרונים וטען כי "מדובר בירי לא מדויק, אבל הם יורים אותו כי הם מבינים שאנחנו מתקרבים למנהרה". הוא הוסיף: "יש עוד מקומות שאנחנו צריכים לפעול בהם, וכרגע אנחנו מרכזים מאמץ. דפוס הפעולה של חמאס לא הפתיע אותנו ואנחנו נערכים לכל התפתחות. כשאנחנו אומרים שאיתור המנהרות הוא יעד מרכזי של אוגדת עזה אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות שנפעל במציאות עם חיכוך גדול יותר".

מדובר צה"ל נמסר כי "איתור מנהרת הטרור הוא פרי מאמצי הגנה וסיכול נרחבים, ממושכים ואיכותיים של כוחות רבים בהובלת פיקוד הדרום ואוגדת עזה". על פי ההודעה הרשמית, המנהרה "נחפרה במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון".

אייל, תושב האזור, סיפר: "היישובים סומכים לחלוטין על כוחות הביטחון, שעושים את עבודתם". לדבריו, "אין חששות, החיים כרגיל. כולנו בשגרה ואין מתח אצל התושבים". שרון קלדרון, תושבת סופה, סיפרה: "יש פחד, בלבול, חששות, חרדות. הילדים שלנו במצב לא פשוט. זה מין תחושה של תסכול עם יאוש קל, אנחנו מדברים על המנהרות הרבה זמן והשתיקו אותנו ועכשיו זה מתפוצץ בפנים. תודה שיש את צה"ל שמחפש ומוצא, אבל לך תדע כמה מנהרות עוד יש".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הוסיף: "אין לי ספק שגילויה המקדים של המנהרה הנוספת הוא הוכחה נוספת לפריצת הדרך המבצעית והטכנולוגית של הצבא בהתמודדות עם איום המנהרות. מאז 'צוק איתן' אנו עדים לפעילות האינטנסיבית של הצבא לסיכול האיום, והיום אנחנו רואים את התוצאות".

ברשת "אל-אקצא" של חמאס דווח היום כי דחפורים של צה"ל ממשיכים לחפור באזור מוצב סופה, מעבר לגדר המערכת ברצועת עזה. אתמול פרסם חמאס הודעה שבה טען כי הסיבה להסלמה הנוכחית, שכללה ירי פצמ"רים מעזה ותקיפות ישראליות בתגובה לו, היא פעילות צה"ל באזור גדר המערכת ובצדו הפלסטיני של הגבול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
"נחפרה במטרה לבצע פיגועים". המנהרה שנחשפה היום/דובר צה"ל

בחודש שעבר הותר לפרסום כי צה"ל איתר פתח של מנהרה מרצועת עזה שחדרה לשטח ישראל באזור שבין כרם שלום לחולית. המנהרה, שעומקה הוא 40 מטרים, נחפרה לפני מבצע "צוק איתן" ותוחזקה אחריו. לטענת חמאס, מדובר במנהרה ישנה שנעשה בה שימוש במבצע ב-2014. לפי דובר צה"ל, מנהרת הטרור ההתקפית אותרה במאמץ מבצעי ומודיעיני והיא נוטרלה באופן מבוקר.

לוואלה! NEWS נודע כי לאחר שישראל הגבילה את העברת חומרי הבניין לרצועת עזה המיועדים לשיקום בתים שנהרסו במבצע "צוק איתן", אך בפועל שימשו את אנשי חמאס לבניית מנהרות טרור, החלה הזרוע הצבאית של הארגון להשתמש בפיברגלס לבניית הקירות במנהרות. כעת בכוונת מערכת הביטחון למנוע הכנסת החומרים הדו-שימושיים המשמשים לייצור פיברגלס לרצועה.

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
"חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו". המנהרה שנחשפה, היום/דובר צה"ל

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, אמר בעקבות גילוי המנהרה הראשונה כי אזור רצועת עזה, לאחר "צוק איתן", חווה את התקופה השקטה ביותר שלו בעשור האחרון. "חמאס ממשיך לנסות לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו קשה במבצע, מכין עצמו למלחמה אך מודע למחיר הכבד שישלם אם תפרוץ. בימים האחרונים כוחות אוגדת עזה הצליחו לאתר במאמץ רחב מנהרת טרור בדרום הרצועה. נטרלנו אותה. אנחנו פועלים במאמץ רחב ויכולות שלא ניתן לפרטם כדי לאתר מנהרות נוספות אם ישנן".

(עדכון ראשון: 12:51)

מנהרה נחשפה סמוך לסופה, 5 במאי 2016. דובר צה"ל
המנהרה שנחשפה בדרום רצועת עזה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully