וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר שחוסל: הוחזרה גופת המחבל מפיגוע הדריסה ליד רמאללה

גופתו של אחמד ריאד שחאדה, בן 36, הושבה לרשות הפלסטינית במעבר עופר, והלווייתו צפויה להתקיים מחר בקלנדיה. המדינה לבג"ץ: אין מניעה להחזרת גופות של תושבי מזרח ירושלים לידי משפחותיהם

צילום: רויטרס, ניב אהרונסון, רויטרס, אמרי סדן; עריכה: מתן חדד

גופתו של אחמד ריאד שחאדה, פלסטיני בן 36 שחוסל לאחר שביצע את פיגוע הדריסה אתמול (שלישי) ליד ההתנחלות דולב, מצפון-מערב לרמאללה, הועברה אמש לידי הרשות הפלסטינית במעבר עופר. הלווייתו צפויה להתקיים היום בשעות הצהריים במחנה הפליטים קלנדיה, שם חיה משפחתו.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ביום ראשון לאחר החג, החליט ראש הממשלה נתניהו להעביר את הסמכות להחזרת גופות מחבלים לשרי הביטחון וביטחון הפנים. החזרת הגופה הערב, הינה בסמכות שר הביטחון בהתאם להגבלות".

עוד בוואלה! NEWS:
סכנה נשקפת לחייו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בבנימין
בכיר פלסטיני: מחר תקבע הרשות את עתיד היחסים עם ישראל
משפחת ההרוגים מקלנדיה: "שתלו עליה סכין, מסתירים את האמת"

זירת פיגוע דריסה דולב. מיכל אביאור/TPS, מערכת וואלה! NEWS
חייל נפצע קשה ושניים קל. זירת הפיגוע, אתמול בערב/מערכת וואלה! NEWS, מיכל אביאור/TPS

בפיגוע הדריסה נפצע חייל מחטיבת כפיר באורח קשה, והוא הובא לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר כשנשקפת סכנה לחייו. כמו כן, בפיגוע נפצעו עוד שני חיילים מהחטיבה באורח קל. מבדיקה ראשונית עולה כי השלושה נפגעו בעת ששהו במהלך פעילות מבצעית בכביש גישה סמוך לכפר הפלסטיני עין עריכּ, כשרכב מסחרי פגע בהם בעוצמה. כוח צה"ל שהיה במקום ירה למוות בנהג.

בתוך כך, מסרה אתמול המדינה לבג"ץ את עמדתה המעודכנת בנוגע להחזרת גופות מחבלים. מהדברים עולה כי לאחר התייעצות עם ראש הממשלה, אין מניעה להחזרת גופות של תושבי מזרח ירושלים לידי משפחותיהם לצרוך קבורתם בתחומי ירושלים, בכפוף לתנאים שתקבע המשטרה, במטרה להבטיח שלא ייערכו מסעות הלוויה שיהללו את שם המחבל ויהפכו אותו למודל לחיקוי.

לאחרונה סירבה המדינה להחזיר גופות מחבלים מאזור ירושלים, לאחר התייעצות עם גורמי ביטחון, בשל חשש להפרות סדר במהלך חג הפסח. בחלק מהמקרים, הוסכם עם המשפחות על הלוויות מצומצמות, ובמקרים אחרים החל משא ומתן, שלא הגיע לפשרה. עם זאת, כעת צפויה להתחדש בחינת התנאים להשבת גופות באופן פרטני.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully