וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 חודשי מאסר לרופא שיניים ישראלי שהעביר מאות אלפי שקלים לחמאס

11.2.2016 / 11:45

מאלכ ג'מיל חטיב מכפר כנא היה החוט המקשר בין חלפן כספים בשם "אבו פארוק" מעזה לארגון הטרור בגדה. הוא הבטיח לחדול ממעשיו, שנעשו ממניעים כלכליים ולא לאומניים, אך המשיך בהעברת כספי טרור. השופטים: "פגיעה בביטחון המדינה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: קשת סידי

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (חמישי) עונש של 20 חודשי מאסר בפועל על ד"ר מאלכ ג'מיל חטיב, בן 32 מכפר כנא, בגין פעילותו להעברת כספים לחמאס בשטחים תמורת עמלה. בנוסף לכך הוא הוא הורשע כי הסיע פלסטינים ששהו בישראל שלא כחוק וגבה בעבור זה 250 שקל עבור כל נוסע.

טרם מעצרו, לפני כשנה, נחקר חטיב על מעשיו והוזהר כי מדובר בפעילות אסורה בכספי טרור וכי עליו לחדול מכך. הוא הבטיח שיפסיק, אך המשיך בהעברת הכספים. עבור כל העברת כסף מחלפן כספים בעזה בשם "אבו פארוק" לחמאס בגדה, קיבל עמלה של אלף שקלים.

לקריאה נוספת:
אישום: ישראלים סיפקו לחמאס מתכות לשיקום המנהרות
הותר לפרסום: חוליית חמאס תכננה לחטוף ולרצוח מתנחל כדי לשחרר מחבלים
אישום: שני ערבים ישראלים תכננו פיגוע בצומת גולני בהשראת דאעש

מאלכ ג'מיל חטיב, רופא שיניים מכפר כנא החשוד בעבירות בטחוניות בבית המשפט המחוזי בנצרת עילית. אפריל 2015. ערן גילווארג
250 שקל להסעה פר ראש. חטיב בבית המשפט, בשנה שעברה/ערן גילווארג

מתסקיר שירות המבחן שהוכן על הנאשם עולה כי המניע לפעילותו היה כלכלי וכי אינו פעל מתוך מניעים אידיאולוגיים או לאומניים. לפי התסקיר, הוא פעל כך בשל הקושי לעמוד בפני הפיתוי הכספי ועיסוק בצרכיו האישיים הצרים, תוך התעלמות ביודעין מגבולות החוק. המלצת עורכת התסקיר הייתה כי עונשו ירוצה בעבודות שירות ולא מאסר בפועל.

השופטים אסתר הלמן, דני צרפתי ואשר קולה קבעו כי חטיב עבר עבירות ביטחוניות חמורות, אשר "הפוטנציאל שלהן לפגוע בביטחון המדינה ובאזרחיה הינו רב". הרכב השופטים נימק את החלטת לגזור מאסר בפועל: "הנאשם אמנם לא פעל על רקע אידיאולוגי, אולם הוזהר על ידי השב"כ לגבי המשמעות הפלילית של העברת כספים לשטחים. לאחר האזהרה, שב והעביר כספים, לכן שהיה מודע לסכנה... ברי אפוא שקיימת במעשיו פגיעה בביטחון המדינה ובפרט במציאות הביטחונית של ימינו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"חשוב שיובהר למי ששוקל ללכת בדרך שבה נהג הנאשם כי הוא מסתכן במאסר משמעותי"

לטענת השופטים, החלטתם נשענת על אירועי גל הטרור. "במצב הביטחוני שבו נמצאת מדינת ישראל, אין מנוס מלראות בחומרה את התנהגותו של הנאשם, הגם שסביר להניח, כי זה למד את הלקח והחרטה שהביע נראית כנה, הרי שחשוב כי יובהר לכל מי ששוקל ללכת בדרך שבה נהג הנאשם, כי הוא מסתכן בעונש מאסר משמעותי".

לצד עונש המאסר, הוטל על חטיב עונש של חצי שנה מאסר על תנאי וקנס כספי של 50 אלף שקלים. מכוניתו וסכום כסף בסך 170 אלף שקלים, שנתפס בידיו, חולטו על ידי המדינה. כתב האישום ייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, התארגנות בלתי חוקית והעברת כסף לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully