וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים: "היחידות צריכות להיערך לפעולה יזומה במנהרות – מעבר לגבול"

11.2.2016 / 6:30

גורמים בפיקוד דרום אמרו בשיחות מפקדים כי צריך לקחת בחשבון אפשרות שהדרג המדיני "יאבד את הסבלנות" וידרוש יוזמה צבאית. בצה"ל כבר מתבצעים תרגילים של הגעה לשטחי כינוס, כולל תרחיש ירי רקטות על בסיסים

צילום: מאיר וקנין, עריכה: אביב אירגז

קצינים בכירים בפיקוד דרום הביעו בשיחות מפקדים שהתקיימו בימים האחרונים חשש מהמצב הביטחוני לאורך גבול רצועת עזה וטענו כי הוא מהמתוחים שהיו מאז מבצע "צוק איתן". ואולם בניגוד לימים שקדמו למערכה הצבאית בקיץ 2014, הסביר אחד הקצינים, ייתכן כי עתה תיתכן יוזמה צבאית נגד המנהרות – מעבר לגבול.

"היחידות השונות צריכות להיערך לאפשרות שהדרג המדיני יאבד את הסבלנות או שאיום המנהרות ברצועת עזה לא יאפשר הבלגה, וינסה ליזום טיפול במנהרות בשטח הפלסטיני", אמר הקצין. לדבריו, היחידות צריכות להיות ברמת מוכנות גבוהה לאפשרות של הקפצה, ולשם כך מתבצעים תרגילים של הגעה לשטחי כינוס, כולל תרחיש של שיגור רקטות על בסיסי צה"ל.

לקריאה נוספת:
נתניהו סייר בגדר המוקמת עם ירדן: "להגן על הווילה מחיות הטרף"
כך מנצלת ישראל את הערפל סביב קריסת המנהרות להרתעת חמאס
חמאס מחדש חפירת מנהרות, אך בישראל עדיין לא סיימו לחקור את "צוק איתן"

גדר המערכת, עזה אפריל 2015. ראובן קסטרו
ייתכן שחמאס כבר חפרו מנהרות התקפיות. גדר המערכת המפרידה בין ישראל לרצועה/ראובן קסטרו

בצה"ל לא מוציאים מכלל אפשרות כי חמאס הצליח לחפור מנהרות התקפיות שחצו את קו גדר המערכת. בהתאם לכך חודדו הנהלים לכוחות הסדיר בשטח ולכיתות הכוננות ביישובים באזור, שמסבירים כיצד להיערך לאפשרות של חדירת מחבלים ליישובים לאחר שיצאו ממנהרה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס שלשום לאיום המנהרות מרצועת עזה ואמר כי מתקיימת "פעילות סמויה הרחק מעיני הציבור". איזנקוט, שנאם במסגרת כנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק במרכז הבינתחומי הרצליה, אמר כי נכון לימים אלו פועלים כמאה כלים הנדסיים באזור במטרה לאתר מנהרות. אתמול בטקס לציון 19 שנה לאסון המסוקים אמר הרמטכ"ל כי "התקופה האחרונה מציבה בפנינו מציאות ביטחונית מורכבת, מפקדי וחיילי צה"ל פועלים בנחישות לאתר ולסכל את איום הטרור, וכך גם את איום המנהרות".

עוד באותו נושא

כשצה"ל מרחיב חיפושים - חמאס חופר עמוק יותר: קרב המוחות שלא נגמר

לכתבה המלאה
טקס לזכר קורבנות אסון המסוקים, 10 פברואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"פועלים בנחישות לסכל את איום הטרור". הרמטכ"ל איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully