וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: החשוד בתקיפת חייל באשקלון נמלט לאחר הדקירה

7.2.2016 / 16:00

הצעיר, שנדקר על פי החשד על ידי אזרח סודאן בן 32 באזור התחנה המרכזית ונפצע קל, סיפר: "הוא צעק לעברי בשפה לא ברורה - ודקר". בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראה המרדף אחר החשוד, לפני שנורה ומת. תושבים בעיר: "מפתיע שאזרח זר יעשה זאת"

עריכה: מתן חדד

החייל שנדקר הבוקר (ראשון) באזור התחנה המרכזית באשקלון סיפר כי רגע לפני שהותקף צעק לעברו החשוד בדקירה, כאמל חסן, אזרח סודאן בן 32, דבר מה בשפה לא מובנת. במשטרה גוברת הערכה כי מדובר באירוע על רקע לאומני, אולם מסרו כי בין היתר נבדקת האפשרות שהחשוד, שנורה ומת מפצעיו כעבור כמה שעות, היה מעורער בנפשו.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראים הרגעים שלאחר הדקירה. חסן ניסה להימלט מהזירה, ושני אזרחים רדפו אחריו. מותו נקבע אחרי השעה 12:00 בבית החולים ברזילי באשקלון. "הפצוע נותח ועבר פרוצדורות נוספות לשם טיפול בדמם ובפציעות המורכבות, ומותו נקבע כעת", נמסר מהמוסד הרפואי.

תושבי העיר הופתעו לגלות כי החשוד הוא אזרח סודאן. "מחלקם אנחנו מפחדים, בעיקר לאור מה שקורה בתל אביב מבחינת הפשע, אבל לא ציפינו שזה יהיה אירוע של טרור. זה מפחיד אותנו מאוד למרות שזה אירוע מוזר", אמר אחד התושבים.

לקריאה נוספת:
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: המשטרה בודקת טענות נגד משה איבגי
נתניהו: אקדם חקיקה להדחת ח"כים שמבקרים משפחות מחבלים
קנס ומאסר על תנאי של שישה חודשים לח"כ זועבי בגין העלבת עובד ציבור

זירת פיגוע אשקלון. אביחי שגב, מערכת וואלה! NEWS
נורה על ידי חייל שנטל את נשקו של הפצוע. החשוד בדקירה/מערכת וואלה! NEWS, אביחי שגב

יוסי לוי, תושב העיר, אמר כי הוא וחבריו מתורגלים באירועים מסוג זה. "אנחנו לצערנו מנוסים בפיגועים וברקטות. הדקירות הגיעו היום לאשקלון, הרגשה לא טובה. תמיד יש לנו חשש, אבל זה מאוד מפתיע שדווקא נתין זר יעשה כזה דבר", אמר.

רועי, תושב אשקלון, הוסיף כי המקרה צריך להשפיע על מדיניות ההגירה של ישראל. "גם בקרב האריתראים יש הרבה מוסלמים, צריך לבדוק היטב את מי אנחנו מכניסים לארץ. יש כאלה שהם לא באמת פליטים, צריך לדאוג לציבור שלנו קודם". יוסיף הוסיף: "הממשלה לא עושה כלום, אנחנו פשוט יושבים ולא עושים כלום. לא צריך לפחד מהעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שבו נורה החשוד בדקירה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפצוע, חייל כבן 20, נדקר בפלג גופו העליון בשדרות בן גוריון בעיר ונפצע באורח קל. החשוד במעשה, חסן, ניסה להימלט אך הוא נורה ונתפס. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לצעיר שנדקר בבית השחי טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר. מפרטי חקירה ראשונים עולה כי לנדקר ולתוקף אין היכרות מוקדמת וכי מסתמן שמדובר באירוע לאומני.

מהמשטרה נמסר כי בסביבות השעה 08:20 התקבל דיווח על דקירה בצומת נאות בעיר, בסמוך לתחנת אוטובוס. חייל אחר שהבחין במקרה נטל את נשקו של הנדקר והחל במרדף אחרי החשוד. זמן קצר לאחר מכן, בהגיעו לרחוב החסידה, ירה החייל בחשוד ונטרל אותו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום פתחו בסריקות אחרי חשודים נוספים ופתחו בחקירת האירוע. בשלב זה מתקיימת הערכת מצב בראשות מפקד המרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר מחוז הדרום, סגן ניצב דורון בנאמו, מסר: "החייל פונה במצב קל ובהכרה לבית החולים. החשוד בדקירה נפצע מירי. בשלב זה בודקים את זהותו של הדוקר. נסיבות האירוע בבדיקה ועדיין לא ברור אם לאומני או פלילי. הסכין נתפסה בזירה".

(עדכון ראשון: 14:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully