וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות צה"ל: מתנחלים ערכו פיקניק בשטח פלסטיני פרטי בחברון. צפו

28.11.2015 / 20:31

כמה משפחות התמקמו במטע זיתים פרטי במחאה על בריחתו של חשוד פלסטיני לבית הסמוך למתחם. למרות שמדובר בהסגת גבול, חיילים אבטחו את המתנחלים. דובר צה"ל: "הכוחות היו במקום כדי למנוע את החרפת החיכוך"

צילום: תעאיוש, עריכה: שניר דבוש

משפחות של מתנחלים מחברון התמקמו בסוף השבוע האחרון במטע זיתים פלסטיני, השוכן על קרקע פרטית בשכונת תל-רומידה שבלב העיר, וקיימו סעודות ומשחקי כדורגל במקום. המשפחות הגיעו למקום במחאה על בריחתו של פלסטיני חמוש לעבר הבית הסמוך למטע - בעת שרדפו אחריו כוחות צבא - ולבסוף נעצר על ידם.

על אף שמדובר בהסגת גבול, המתנחלים שהו במקום בליווי אנשי צבא ומשטרה. אתמול בערב קיימו המתנחלים סעודת שבת במקום והיום (שבת) הקבוצה שבה לשטח, ונשארה במתחם כמה שעות. בשעות הערב פינה צה"ל את המתנחלים מהמקום והכריז על האזור שטח צבאי סגור.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: השניות שאחרי פיגוע הדריסה בבבית אומר שבאזור חברון
בעקבות הקיפאון המדיני: אבו מאזן שוקל ביטול ההכרה במדינת ישראל
"עונש קולקטיבי": פלסטינים מתקשים לקבל אישור לטיפול רפואי בישראל

מתנחלים מחברון התמקמו במטע פלסטינים פרטי בשכונת תל-רומידה, 28 בנובמבר 2015. נוער נגד התנחלויות, מערכת וואלה! NEWS
המתנחלים סועדים במטע הפלסטיני, היום/מערכת וואלה! NEWS, נוער נגד התנחלויות

החמוש הפלסטיני שנעצר אתמול על ידי כוחות צה"ל נראה כשהוא יורד ב"מדרגות התקווה" - הממוקמות ברחוב הדס שבעיר - ומגיח עם סכין לעבר כוח צה"ל ששהה במקום. לאחר שזיהו אותו, הוא זרק את כלי הנשק ונכנס לבית הסמוך למטע הזיתים. כאמור, זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

בעל המטע, עיסא אמרו, אמר לוואלה! NEWS כי "אני אחראי על המטע והוא שייך לפלסטיני, האדמה שעליה הילדים משחקים כדורגל שייכת למשפחה שלי". לדבריו, "המתנחלים נמצאים במקום כי צה"ל מאפשר להם לעשות כל העולה על רוחם, תוך הפרעה לילדים הפלסטינים". עוד הוסיף אמרו כי "מהמשטרה נמסר לי שהמח"ט נתן למתנחלים אישור לשהות במקום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מתיישבים הגיעו באופן בלתי חוקי לחלקת אדמה פלסטינית בתל רומיידה שבחברון. כוחות צה"ל ומשטרה שהו במקום על מנת למנוע את החרפת החיכוך. המתיישבים נתבקשו על ידי הצבא לעזוב את המתחם". בהמשך, כאמור, כוחות הצבא אכן פינו את המתנחלים מהמקום.

עד כה לא התקבלה תלונה במנהל האזרחי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מתנחלים מחברון התמקמו במטע פלסטינים פרטי בשכונת תל-רומידה, 28 בנובמבר 2015. נוער נגד התנחלויות, מערכת וואלה! NEWS
חייל צה"ל מאבטח את המתנחלים במטע הפלסטיני, היום/מערכת וואלה! NEWS, נוער נגד התנחלויות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully