וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהטבעות: מצרים חשפה לראשונה מנהרה מעזה שעשויה מברזל

גורמים בקהיר מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי המעבר התת-קרקעי התגלה לאחר שכוחות הביטחון הזרימו מים למנהרות באזור רפיח. המנהרה, שהייתה בעומק של עשרה מטרים, פוצצה

עריכה: מתן חדד

משמר הגבול של מצרים חשף לראשונה מערכת של מנהרות מרצועת עזה הבנויות מברזל – כך מסרו היום (שישי) גורמי ביטחון במדינה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". המעבר התת-קרקעי התגלה בעומק של עשרה מטרים בסמוך למעבר רפיח שבצפון חצי האי סיני וברקע מאמציה של קהיר להרוס את רשת המנהרות המשמשת את חמאס ואת ארגוני הטרור הפועלים בסיני. לפי הגורמים, המנהרה פוצצה על ידי כוחות הביטחון.

הגורמים המצריים סיפרו כי בעת שכוחות משמר הגבול המצרי הזרימו מים אל תוך מנהרות שאיתרו בגבול עם הרצועה, הם הופתעו לגלות מכשול שמנע מהמים לחלחל לעומק. אז התברר כי המנהרה צופתה בברזל בעובי של 40 ס"מ. הכוחות לא ידעו להעריך בדיוק את אורך המנהרה, אבל היא חדרה לשטח של 200 מטר בשטח המצרי.

במשך שנים אפשרה מצרים את קיומן של מנהרות ההברחה שהובילו סחורות וכלי נשק לעזה. עם זאת, לאחר הפלת הנשיא מוחמד מורסי בשנת 2013, שונתה הגישה והנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי האשים את חמאס בהעברת אנשיהם דרך המנהרות לתוך מצרים.

בנובמבר שעבר, לאחר שגורמים חמושים הרגו 31 חיילים מצרים בתקיפה שנערכה בסמוך לרפיח המצרית, מצרים הרסה מאות בתים ופינתה אלפים מבתיהם כדי ליצור אזור חיץ ולהשמיד את המנהרות. מאז ננקטו פעולות נוספות, האחרונות שבהן הקמת בריכות דגים לאורך הגבול עם הרצועה.

לקריאה נוספת בנושא:
מצרים מציפה את המנהרות ברפיח: "יותר גרוע מההפצצות של ישראל"
תיעוד: כך מציפה מצרים את מנהרות חמאס ברצועת עזה
צה"ל מאשים: חמאס גנב חומרים שנועדו לשיקום הרצועה ובנה עמם מנהרות

מנהרה בעזה. AP
מנהרה ברצועת עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully