וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל פיגוע הדריסה על הרצח בהר נוף: "תגובה טבעית לפעולות ישראל"

כלי תקשורת פלסטיניים פרסמו ריאיון שנערך עם המחבל, קרוב משפחתם של מבצעי הפיגוע הקטלני בבית הכנסת בשנה שעברה, ובו הוא משבח את הפעולה. "שמחנו מהפיגוע", אמר. בשבוע שעבר נהרס ביתו של אחד המחבלים

עריכה: גדי וינסטוק

כלי תקשורת פלסטיניים פרסמו היום (שלישי) קטע ארכיון שבו נראה עלא אבו ג'מל, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים, משבח את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, שאותו ערכו קרובי משפחתו, רסאן ועודאי אבו ג'מל. בסרטון ניתן לראות את המחבל אומר כי "הפעולה נבעה מלחצים של שנים של כיבוש העם הפלסטיני".

"הכניסות הישראליות לאל-אקצא נמשכות. זו תגובה של כל אדם שיש לו אומץ, שייכות למולדת ואמונה באיסלאם. זו תגובה טבעית לכל פעולה", הוסיף אבו ג'מל בריאיון. כמו כן, ציין אבו ג'מל כי המשפחה שמחה על הפיגוע. כשנשאל אם לדעתו יהיו תגובות נוספות בעקבות המצב המתוח ששרר אז בארץ ענה: "אני לא יודע, אף אחד לא יודע".

בפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בנובמבר 2014 נרצחו חמישה בני אדם – ארבעה מתפללים ושוטר, ושבעה אחרים נפצעו. לפני שבוע בדיוק הרסו כוחות הביטחון את ביתו של אחד ממבצעי הפיגוע, בהתאם להנחיית שר הביטחון משה יעלון.

עוד כתבות בנושא:
ירי, דריסה ודקירות: 3 הרוגים וכ-20 פצועים בשני פיגועים בבירה
תיעוד דרמטי: חיסול המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים
חמאס בירך על הפיגועים בירושלים: "פעולות גבורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל מפיגוע הדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע הדריסה, שאירע ברחוב מלכי ישראל, כמה דקות לאחר פיגוע ירי על אוטובוס בעיר, נרצח גבר, שמאוחר יותר פורסם שמו: הרב ישעיהו קרישבסקי, שהובא בשעה 14:00 למנוחות בעיר. שלושה נוספים נפצעו קל-בינוני וקל. המחבל נורה ונהרג.

אבו ג'מל נסע במהירות בכלי רכב, עלה על המדרכה ופגע בשני בני אדם. לאחר מכן יצא מכלי הרכב והיכה את השניים עם גרזן. מאבטח שהיה עד לאירוע ירה בו שני כדורים, ואזרחים שעמדו בסמוך היכו אותו וריססו אותו בגז מדמיע. בנוסף לכך, גם כוח מג"ב ירה לעברו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הפיגוע בהר נוף, נובמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אבו ג'מל הוא עובד בזק, שהוציאה הודעת גינוי ובה ציינו כי לא נרשם כל סימן מקדים בהתנהגותו של העובד. "בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה, שנהרג במהלך הפיגוע. אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully