וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ברעננה לקחו ילדיהם מהגנים: "חוששים להסתובב ברחוב"

13.10.2015 / 14:36

המתיחות הביטחונית משתקת את העיר אחרי שני הפיגועים ברחוב המרכזי אחוזה: מרכזי הבילוי נטושים, הרחובות ריקים והתושבים מפחדים להשאיר את ילדיהם ללא השגחה. "עד כה רעננה הייתה וילה בג'ונגל, עכשיו היא חלק מהג'ונגל"

צילום: שלומי גבאי עריכה: גדי וינסטוק

מחוץ לחנות פרסטיג' לכלי בית ומתנות ברחוב אחוזה, המקום שבו אירע הבוקר (שלישי) פיגוע הדקירה הראשון, עומדת בעלת החנות רחלי הר נוף ומראה לקליינטים שלה את הסרטון על פיגוע הדקירה השני, ובו נראה המחבל שרוע על המדרכה כאשר העוברים והשבים הולמים בו. "היה עוד אירוע עכשיו באזור התעשייה, ממש מפחיד", עונה לה הקליינטית. הרחוב כבר נפתח לתנועה, אך התנועה ברחוב הראשי והסואן של רעננה דלילה מתמיד.

"מאוד מלחיץ שיש שורה של אירועים באותה עיר", מסבירה הר נוף. "לא הייתי מאמינה שכזה דבר יקרה ברעננה. המצב מתוח, החנויות סגורות, בעלת החנות שלידי סגרה את החנות, היא נכחה באירוע, היא בהלם ומתח, היא רצה לשירות הפסיכולוגי. אנחנו מודעים למציאות אבל שזה קרוב אליך, זה לא נעים, ומפחיד. חשבנו כל הזמן שזה יהיה רק בירושלים, לא האמנו שרעננה תהפוך לעיר טרור" .

על דלת החנות הסמוכה תלוי שלט עם הכיתוב "עקב המצב הבטחוני החנות תהיה סגורה היום". ליאת, בעלת החנות הום פיס, אמרה כי שמעה את הפיגוע. "באתי לפתוח את החנות וכנראה שהזירה הייתה ממש בצמוד לחנות שלי. שמעתי צעקות ברחוב וברחתי, חזרתי הביתה להירגע, החשש היה שזה יגיע לכאן", אמרה.

לקריאה נוספת:
ירי, דריסה ודקירות: 3 הרוגים וכ-20 פצועים בשני פיגועים בבירה
תיעוד דרמטי: חיסול המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים
השרה רגב: "להטיל סגר על השכונות הערביות בירושלים"

חנות ברחוב אחוזה, 13 באוקטובר 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
שקט ברחובות. חנות שנסגרה ברעננה בשל המצב/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

ברחוב חנקין, הסמוך לרחוב אחוזה, נמצא גן חמניה, השייך לעירייה. עוזרת הגן בודקת בכל רגע נתון מי עומד מחוץ לגן. "התקשרה אלינו אחת האמהות ואמרה לנו שהיא מגיעה לקחת את הילד שלה", היא מסבירה. "היא צודקת, אין פה שומר, אין אבטחה. היא צריכה להרגיש בטוחה, והיא מעדיפה שהוא יהיה בבית".

בתוך דקות ספורות מגיעה בת אל, אימא של יהונתן. "בטח שזה מלחיץ", היא אומרת. "רעננה היא עיר רגועה, הייתה לי אפשרות לבוא ולקחת אותו אז באתי, אני מעדיפה להיות איתו בבית מאשר שהוא יהיה בחוץ. אני מעדיפה לא לדבר ליד הילד כדי שלא ילחץ".

מאיר כהן, הבעלים של מסעדת אלפרדו ברחוב ירושלים, סיפר כי לראשונה "המקום פשוט ריק". הוא אמר: "50 מטרים מאיתנו פה ברחוב ירושלים היה את הפיגוע השני, וגם באחוזה. זה חסם את כל הכבישים, כל היציאות וכל הכניסות של רעננה. זה גמר פה את האזור". לדבריו, "גם אצל חברים שלי, בעלי המסעדות, המצב דומה. אנשים מפחדים לצאת מהבית. זה פעם ראשונה שיש אירועים כאלה ברעננה, ואפילו ב'צוק איתן' לא היה פה ריק כמו עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסעדת אלפרדו, רעננה, 13 באוקטובר 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
המבלים נעלמו. מסעדת אלפרדו ברעננה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

נחום פרנקל, תושב רעננה וסבא של מיקה, הגיע היום לקניון רננים. הוא סיפר כי בעקבות האירועים האחרונים מרכזי העיר והקניות פשוט נטושים. "חזרתי הבוקר מהשלווה בחו"ל, התקשרה אליי ביתי וביקשה שאאסוף את הילדה משום שהנכדה חוששת ללכת לבד הביתה. רחוב אחוזה היה חסום מכל צדדיו, לא הייתה כניסה לתוך רעננה, היו מלא ניידות משטרה ואמבולנסים ופקק עצום של מכוניות חסם את המעבר".

"אנחנו עכשיו בקניון רננים", הוא המשיך. "הקניון פשוט נטוש, יש אווירת חירום, אנשים חוששים להסתובב במקומות ציבוריים, לא שולחים את הילדים אחר הצהריים להסתובב בגנים. באופן כללי זה גל עכור שישקע אחרי שיעצרו את מנהיגי ההסתה. רעננה הייתה עד עכשיו וילה בג'ונגל, ועכשיו היא הפכה להיות חלק מהג'ונגל".

בית ספר אלון, רעננה 13 באוקטובר 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר אלון ברעננה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

רון סגל, חבר ועד ההורים ברעננה, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בעקבות האירועים האחרונים ננקטו צעדים שונים. "כרגע ניתן הנחיה להפסיק את העבודות באתרי הבנייה שנמצאים ליד מוסדות החינוך. מדובר בהחלטה רגעית בהתאם למצב. בעקבות המצב הביטחוני אנחנו לוקחים חלק בהערכת המצב הביטחוני בעיר, יש חשיבה עירונית כללית שרלוונטית למוסדות החינוך גם אחרי הצהריים, מתקיימת ישיבת הערכת מצב של כל הגורמים ואני מקווה שכולם ירגישו בטוחים".

"אי אפשר לאטום באופן הרמטי, צריך לתת מענה למה שאפשר", המשיך סגל. "יכול להיות שהמציאות תוביל להצבת מאבטחים בכל הגנים. אם תתקבל החלטה כזאת היא החלטה מבורכת. זכותו של כל הורה לקחת את הילד מהגן, אנחנו משתדלים שיתקבלו החלטות שיעלו את הביטחון בכל העיר ובמוסדות החינוך".

פצוע קשה וארבעה פצועים קל בשני פיגועי דקירה ברחוב אחוזה ברעננה. צילום מסך
זירת הפיגוע הראשון ברעננה/צילום מסך

ד"ר רותי נאור, האחראית על אגף הרווחה בעיר, דיווחה על עליה בכמות הטלפונים למוקד 106 ובהלה בקרב תושבי העיר. "אגף הרווחה הוציא צוותי רחוב שמאתרים נפגעי חרדה", סיפרה. "פגשנו באנשים שהיו נפגעי חרדה, גם בקרב עובדי העירייה וגם בקרב התושבים, והגשנו עזרה ראשונה".

לדבריה, "היו שמועות על מחבלים שהסתובבו בעיר. מה שאנחנו נדרשנו לעשות זה להרגיע את השטח, להרגיע את האנשים, שיחזרו לשגרה שלהם. אנחנו נתקלים בהורים שחוששים שהילדים יצאו להסעות. התבקשנו להיכנס ולקחת את הילדים, כדי שהם לא יחכו בחוץ". נאור הוסיפה כי העירייה פתחה קו חירום שיאויש על ידי עובדות סוציאליות מומחיות. זאת לצד ליווי מקצועי של הפצועים ומשפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully