וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "מתייחסים לכל ערבי וערבייה כאויב שיש להתנפל עליו"

יהושע בריינר, שבתי בנדט ואבי יששכרוף

13.10.2015 / 10:01

על רקע הפיגועים האחרונים ברחבי הארץ, התראיין ח"כ אחמד טיבי למשדר וואלה! NEWS ואמר כי במדינה שוררת "אווירה עוינת וגזענית". בנוסף, אלפי שוטרים וחיילים הוצבו בערים ערביות, ערים מעורבות ובגדה על רקע "יום הזעם", והשביתות במגזר הערבי

עריכה: טל רזניק

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר היום (שלישי) במשדר באולפן וואלה! NEWS כי "ישנה אווירה עוינת וגזענית". הוא הסביר כי ברחוב מתייחסים "לכל ערבי וערבייה כאויב שיש להתנפל עליו". טיבי טען כי הוא ועמיתיו למפלגה "לא רוצים פגיעה בחיי אדם ואזרחים. יש לנו הסבר למה שמתרחש: הכיבוש, הדיכוי. אנחנו כאובים על כל פגיעה בילד". טיבי נשאל אם הוא חושב שיש קשר בין דבריו של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה בהר הבית, שבממשלה טענו כי הם מסיתים, לבין הפיגועים האחרונים. חבר הכנסת הערבי זעם על הניסיון למתיחת קו מקשר בין הדברים ודרש לחזור משאלה זו. "מה הקשר של הח"כים הערבים לפיגוע?", תהה וביקש לסיים את הראיון.

כוחות גדולים של המשטרה התפרסו הבוקר בערים הערביות והערים המעורבות ברחבי הארץ, על רקע השביתה הכללית במגזר ובעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני. המשטרה נערכת בעיקר באזור הצפון, בדגש על סכנין, שם צפויה להתקיים הערב הפגנה בהשתתפות אלפי בני אדם. גם צה"ל נערך בכוננות מוגברת בגדה המערבית.

במקביל למחאות במגזר הערבי יקיימו פעילי ימין הפגנה באזור כיכר פריז בבירה, שבה הוצבו מאות שוטרים. לאורך הכבישים המרכזיים בעיר נפרסו שוטרים וכוחות אבטחה מקומיים, במטרה למנוע פיגועים ולהגביר את תחושת הביטחון.

לקריאה נוספת:
טרור הילדים: "חשבתי שהוא הולך לבית ספר - ועכשיו הוא שהיד"
חוששים מהתמוטטות הרשות: מדינות ערב ביקשו מאבו מאזן להרגיע הרוחות
"למה אנחנו יודעים לצטט את הגשש החיוור ואתם לא יודעים עלינו כלום?"

הפגנה בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
הפגנת מחאה ושביתה כללית. מפגינים בנצרת, השבוע/ערן גילווארג

ועדת המעקב של ערביי ישראל החליטה אתמול על שביתה כללית ביישובים הערביים, ובכלל זה פעילות הרשויות המקומיות, נותני השירותים בהן ומערכת החינוך. השביתה צפויה להשפיע גם על הגדה המערבית, שם הוכרז "יום זעם", שבמסגרתו תתקיים הפגנה מרכזית במחסום קלנדיה.

חברי הוועדה, נציגי התנועות הפוליטיות של הערבים בישראל ונציגי השלטון המקומי בחברה הערבית, החליטו להשבית את המגזר מתוך מחאה על הפגיעה בירושלים ובמקומות הקדושים. לצד חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, השתתפו בישיבה גם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, וסגנו כאמל חטיב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אנחנו ממשיכים במאבק"

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) התייחס לשביתה במגזר הערבי. "אנחנו ממשיכים במאבק", אמר וציין כי הדרישות המרכזיות הן ביטול ההגבלות על כניסת מוסלמים להר הבית והפסקת הביקורים של אנשי ימין במקום. בהמשך השבוע, על אף ההתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכוונים חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לעלות לאל-אקצא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריקטורה שפורסמה בכלי תקשורת פלסטיניים עם הכיתוב: "אינתיפאדת ירושלים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "נתניהו ממשיך לשפוך שמן על המדורה בהצהרותיו הקיצוניות ובניסיונו להגביל את חופש הפעולה הפוליטי על ידי איום בהוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק". על קריאתו להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין אמר: "הוא מתנהג כאחרון הח"כים המטורפים בספסלים האחוריים של הליכוד".

לצד המספר הגבוה של אירועי הטרור, אתמול נרשמה ירידה בכמות המשתתפים בעימותים מול כוחות הביטחון הישראליים. בהפגנה הגדולה ביותר שנערכה בצומת הכניסה הצפונית לרמאללה, נכחו כמעט 500 בני אדם. בעימותים נוספים ברחבי הארץ נכחו רק כמה עשרות.

ביממה האחרונה מופצת ברשתות החברתיות קריקטורה של נער פלסטיני חובש כובע הנראה כמו כיפת הסלע, אוחז ברוגטקה ומתחתיו הכיתוב "אינתיפאדת ירושלים". מפיצי הקריקטורה אף קראו לציבור להחליף את תמונת הפרופיל בפייסבוק לקריקטורה זו.

השתתף בהכנת הידיעה: אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully