וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פיגועים בירושלים בשעה: נער במצב אנוש, אחד המחבלים - בן 13

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

12.10.2015 / 17:34

שני מחבלים צעירים דקרו גבר בפסגת זאב, ואז התנפלו על נער שרכב על אופניים. מצבו קריטי. אחד החשודים חוסל. שעה קודם לכן דקרה מחבלת שוטר מג"ב ליד גבעת התחמושת ופצעה אותו קל. היא נורתה ופונתה לטיפול. האזינו לדיווח למד"א

קרדיט: דוברות מד"א צילום: יותם רונן

שני פיגועי דקירה אירעו היום (שני) בתוך שעה בירושלים. בסביבות השעה 14:20 דקרה מחבלת בת 16 שוטר מג"ב בגבעת התחמושת בבירה ופצעה אותו באורח קל. שעה מאוחר יותר דקרו שני פלסטינים אזרחים בפסגת זאב. נער במצב אנוש וצעיר במצב קשה.

האירוע הקשה יותר הוא השני, ומחקירתו עלה כי שני ערבים צעירים התנפלו על צעיר יהודי בסמוך לרחוב הארבעה בפסגת זאב, ופצעו אותו קשה. לאחר מכן הם המשיכו בדרכם על רחוב השישה עשר, הבחינו בילד כבן 13 רכוב על אופניים, דקרו ופצעו אותו באורח אנוש.

גל טרור - עוד כותרות
נתניהו בפתיחת מושב החורף: "הטרור לא יכריע אותנו"
יוזמה בממשלה: גופות מחבלים לא יוחזרו למשפחותיהם
גל הטרור במספרים: מחצית מהפלסטינים שנעצרו - קטינים

אזרח שהבחין בנעשה רץ לעבר החשודים, ואלה החלו לברוח לכיוון הרחוב המרכזי של פסגת זאב - שדרות משה דיין - שבו גם עוברת הרכבת הקלה. לפי הידוע, מחבל אחד נפגע ככל הנראה נפגע מכלי רכב, בעוד השני המשיך לברוח. ניידת משטרה ובה קצין ושוטר מג"ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו. הם קראו לו לעצור, ומשהוא לא עצר - הם ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו. אחד המחבלים נהרג.

שני הפצועים הישראלים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים. בן ה-13 הובהל לחדר הניתוח במצב אנוש ומונשם. בן ה-25, מונשם ומטופל במחלקה הכירורגית. המחבלים הם תושבי בית חנינא הסמוכה בגילאי 13 ו-17. בן ה-13 במצב קשה.

פיגוע דקירה בפסגת זאב, 12 באוקטובר 2015. יותם רונן
כוחות מג"ב בזירת האירוע בפסגת זאב/יותם רונן
אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
האופניים של הנער שנפצע/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בפיגוע הראשון, שוטר מג"ב הבחין באישה שעוררה את חשדו בדרך חיים בר-לב וקרא לה לעצור. לפי החשד, היא המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. בתגובה, השוטר דרך את נשקו וירה בה. זמן קצר לאחר מכן נתפס פלסטיני בחשד שסייע למחבלת להוציא לפועל את הפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המחבלים מהבפיגוע בפסגת זאב./מערכת וואלה!, צילום מסך
שלושה צעירים נפצעו בפיגועי דקירה בגבעת התחמושת ופסגת זאב. יותם רונן
שלושה צעירים נפצעו בפיגועי דקירה בגבעת התחמושת ופסגת זאב/יותם רונן

השוטר שנפצע קל טופל על ידי חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים, כשהוא סובל מדקירות בפלג גופו העליון. יחד עמו פונתה המחבלת שפצעה אותו, תושבת בית חנינא.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי התייחס לפיגוע בגבעת התחמושת ואמר: "שוב הערנות והדריכות המבצעיות של השוטרים מוכיחות עצמן בשטח ומונעות פגיעה בחפים מפשע. השוטר פעל כראוי וכמצופה ממנו וראוי להערכה על כך. אנו ממשיכים בהיערכות המתוגברת בירושלים ונפעל בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל שינסה לסכן חיים".

פיגוע דקירה בגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2015. תצפית
TPS
הילל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בגבעת התחמושת/מערכת וואלה! NEWS, תצפית TPS הילל מאיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדם נותר על נתיב הרכבת הקלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לצערנו אין גבול לאכזריותם של הרוצחים השפלים אשר בוחרים לתקוף ילדים ואזרחים תמימים שחוזרים מלימודים ונתקלים ברוע השטני שמזעזע את כולנו", אמר היום ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. "הטרור האכזרי וחסר הרחמים הינו תוצאה של הסתה שקרית חסרת מעצורים וליבוי יצרים שמחייב אותנו לפעול בהחישות גם מול המסיתים".

הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להחריף את הצעדים נגד המסיתים ונגד המעודדים לטרור, ושיבח את כוחות הביטחון שסיימו את האירועים. "אני מבקש מהציבור לגלות עירנות ואחריות. ובעיקר אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה הנוכחית כנגד טרור המפגעים הבודדים".

שני האירועים הללו מצטרפים לפיגוע שהתרחש הבוקר בשער האריות בעיר העתיקה כשמחבל פלסטיני דקר לוחם מג"ב באפודו. הוא נורה למוות על ידי הכוחות במקום. הפלסטיני הגיע מכיוון בית הקברות המוסלמי הצפוני עם יד בכיסו, מה שעורר את חשדם של לוחמי מג"ב. הם הורו לו לעצור לבדיקה, וכשהתקרב לאחד הלוחמים, דקר אותו באפודו. הלוחם לא נפגע ובתגובה ירו הלוחמים במחבל למוות. על פי דיווח פלסטיני, המחבל הוא מוסטפא חטיב, בן 18 מצור באהר שבמזרח ירושלים.

(עדכון ראשון: 15:51)

פלסטיני דקר לוחם מג"ב באפודו – ונורה למוות על ידי כוחות הביטחון. יותם רונן
גופת המחבל ליד שער האריות/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully