וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לוקחים סיכון: ממחר - שלוש פלוגות מג"ב יוצבו בערים המעורבות

10.10.2015 / 19:58

נתניהו הורה על גיוס שלוש פלוגות מילואים שיוצבו ברמלה, לוד ונצרת החל ממחר, בעקבות המחסור שנוצר לאחר העברת שוטרים רבים למוקדי החיכוך בבירה. דסק הסייבר יפעל לאיתור כוונות פיגוע

צילום: ערן גילווארג עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (שבת) גיוס שלוש פלוגות של משמר הגבול, שיוצבו החל ממחר בערים המעורבות, בהן רמלה, לוד ונצרת. זאת לאחר שהמשטרה תגברה את מוקדי החיכוך בירושלים ביותר מ-2,000 שוטרים ונוצר מחסור בערים אחרות.

כמו כן, הוחלט במשטרה להקים דסק סייבר לטרור ערבי, בכל הקשור לאיתור כוונותיהם של מפגעים בודדים שעשויים לבצע פיגועים ברחבי הארץ. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שצפוי מחר לאשר בממשלה את מינויו של מפכ"ל המשטרה החדש רוני אלשיך, עוקב אחר ההתפתחויות.

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות ברחבי הארץ: 17 צעירים שיידו אבנים נעצרו ברמלה ובנצרת
פיגוע שני היום בשער שכם בבירה: שוטר נפצע קשה, שניים בינוני
"אנחנו איתך": השוטרים ביקרו את הפצועה שהצילו – היום נפצע חברם

פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. דניאל אליאור, מערכת וואלה! NEWS
כוחות מג"ב באזור שער שכם, היום/מערכת וואלה! NEWS, דניאל אליאור

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, פנה אתמול באיגרת לשוטרים ברחבי הארץ, והתייחס לגל הטרור. "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת, המאופיינת ברצף אירועי טרור. ימים אלו הם גם שעתה היפה של משטרת ישראל, המוכיחה לאזרחי המדינה שהיא מהווה את חומת המגן לביצור חוסנו וביטחונו של הציבור בישראל", מסר. "נכונו לנו עוד מבחנים לא פשוטים, אך מהיכרותי את המשאב האנושי שבו התברך הארגון, אני סמוך ובטוח שנוכל להם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. דניאל אליאור, מערכת וואלה! NEWS
"שעתה היפה של משטרת ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, דניאל אליאור

גם היום, נערכו מחאות ברחבי הארץ על רקע המצב הביטחוני. מאות בני אדם הפגינו ברחוב ביאליק שברמלה. במהלך ההפגנה יודו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שעצרו עשרה בני אדם בחשד להפרת סדר. מפגין אחד נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא שבצריפין. המפגינים צעקו לעבר כוחות הביטחון "אללה אכבר" ו"בדם ואש נפדה את אל-אקצא". "באנו למחות על כל מה שקורה באל-אקצא, גם לנו ברמלה אכפת מהאחים שלנו", אמר אחד המפגינים.

מוקדם יותר היום החלה הפגנה בנצרת שארגנה תנועת חד"ש נגד "התוקפנות הישראלית וההתקפות באל-אקצא". לדברי המארגנים, כ-3,000 איש הגיעו לתהלוכה. בתום ההפגנה עשרות צעירים הציתו פחי אשפה, יידו אבנים והחלו להתקדם לעבר כוחות המשטרה הפרוסים סביב העיר נצרת. הכוח, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, הדף את המתפרעים וציר פאולוס הראשי בעיר נפתח לתנועה. באירוע לא היו נפגעים ושבעה מפגינים נעצרו.

ערבים מפגינים בכיכר ביאליק ברמלה, 10 באוקטובר 2015. יהושע בריינר
הפגנה בכיכר ביאליק ברמלה, היום/יהושע בריינר

המחאות שמתקיימות היום הן הפגנות זעם של ערביי ישראל, עצרות למען דו-קיום בין ערבים ויהודים והפגנה של מרצ מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, בטענה לאוזלת יד מדינית וביטחונית, תחת הכותרת "ממשלת אינתיפאדה הביתה". גורמי ימין איימו כי ינסו למנוע את קיומה של ההפגנה כסדרה. במקביל, צפויה להתקיים במקום הפגנת נגד של ועד מתיישבי השומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully