וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת נדקרה בפיגוע בתל אביב; "התיישבה על הנשק ומנעה את חטיפתו"

מחבל התנפל על חיילת ליד בסיס הקריה, ודקר אותה במברג. אמה חזתה באירוע מעבר לכביש: "היא חצתה את הכביש, ואז ראיתי את המחבל רץ ודוקר". אחרי שהמפגע ניסה לחטוף את נשקה הוא דקר עוד 4 בני אדם. מצבם קל. קצין צה"ל חיסל אותו. המשטרה: החשוד - פועל בניין שפעל ספונטנית

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, דוברות מד"א, ניב אהרונסון; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

חמישה בני אדם נפצעו היום (חמישי) באורח קל בפיגוע דקירה בתל אביב. האירוע החל כשמחבל פלסטיני תקף חיילת באמצעות מברג בראשה בסמוך לבסיס הקריה, מול קניון עזריאלי, וניסה לחטוף ממנה את נשקה האישי. בהמשך תקף אנשים נוספים תוך שהוא רץ לכיוון צפון. בתום מרדף על ידי כוחות הביטחון ואזרחים, הוא חוסל בידי קצין צה"ל באזור גשר מוזס, ליד בית ידיעות אחרונות.

בנפגעים, פרט לחיילת, אישה כבת 60, אישה כבת 40 וגבר. הם כולם סובלים מחתכים בפלג גופם העליון ופונו לבית החולים איכילוב בעיר. מנכ"ל מד"א אלי בין שהגיע לזירה סיפר שהוא שוחח עם החיילת הפצועה, ושהיא במצב קל ובהכרה מלאה. נוכח האירוע בלב תל אביב, נסגרו כבישים בכל אזור קניון עזריאלי. עומסי תנועה כבדים נרשמים ולנהגים מומלץ לא להתקרב לאזור. כל הפצועים פונו לבית החולים איכילוב שבתל אביב ושוחררו לביתם בתום טיפול.

עוד בוואלה! NEWS:
שוחררו כל שמונת העצורים מהמהומות ביפו
פיגוע דקירה בבירה: מחבל דקר תלמיד ישיבה ומאבטח, מצבם קשה וקל
ח"כ ג'מאל זחאלקה עלה להר הבית - ונבלם: "אני מצפצף על נתניהו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל החשוד בזירת הפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסלול הפיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שושי דהן, אמה של החיילת סהר שנפצעה בפיגוע, סיפרה כי חזתה באירוע הקשה מעבר לכביש. "עמדתי בתחנה ליד קניון עזריאלי והבת שלי חזרה מהבסיס לכיווני", אמרה בבית החולים. "היא חצתה את הכביש, ואז ראיתי את המחבל רץ אליה ודוקר אותה בראש. אני, מהטראומה, צורחת ובוכה", סיפרה על רגעי האימה. "הבנתי שזה מחבל, היא נשכבה על הנשק, בא שוטר, הרימו אותה, לקחו את הנשק ורצו אחריו. אחרי כמה דקות שמעתי יריות ורצתי אחרי הבת. הבנתי שהוא דקר אותה בראש ואחר כך ראיתי את הדם יוצא לה מהראש".

דהן, מוכת הלם, העידה: "אני גמורה, עד עכשיו אני רועדת. אני מפחדת מאוד". כשנשאלה האם על אומץ לבה של בתה: "היא מטבעה, ילדה מאוד אמיצה, חזקה. היא עדיין בטראומה, כל רגע היא רואה את התמונה הזאת מול העיניים, אז היא בוכה הרבה. היא מבינה, מעכלת, ראתה מה שקרה. היא ראתה אותו וניסתה להילחם. היא הבינה שהנשק עליה ושהוא יכול לקחת עליה, אז כשהוא נתן לה את המכה היא נשכבה על הרצפה".

שושי דהן, אמה של החיילת סהר דהן, בי"ח איכילוב, 8 באוקטובר 2015. אבי כהן
"עד עכשיו אני רועדת", אם החיילת שנדקרה/אבי כהן

"חשוד שרץ עם סכין ומברג דקר חמישה עוברי אורח, בהם חיילת כשבמהלך הדקירה הוא מנסה לחטוף את נשקה", מסר לאחר האירוע מפקד מרחב ירקון במשטרה תת-ניצב יהודה דהן. "החיילת מתיישבת על הנשק והוא ממשיך לרוץ ולדקור אנשים נוספים. קצין צה"ל ממערך ההגנה של חיל האוויר מזהה את החשוד, מצמצם אליו ובצורה מקצועית מצליח לפגוע בו ולנטרל אותו. החשוד נהרג".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה שהמחבל הוא כנראה עובד בניין באחד האתרים באזור עזריאלי, אשר החליט באופן ספונטני ובמהלך יום העבודה שלו לצאת למסע הדקירות.

"מדיניותו של נתניהו נחלה כישלון חרוץ", אמר במשדר וואלה! NEWS יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. "נתניהו איבד שליטה, הוא לא מסוגל לספק ביטחון לאזרחי ישראל. הוא צריך למסור את המפתחות".

זירת הפיגוע בתל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו
פיגוע דקירה במרכז תל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו
פיגוע בתל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב. מד"א
זירת הפיגוע בתל אביב/מד"א
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully