וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"

משה שטיינמץ ויוסי אלי

4.10.2015 / 0:23

קרוביו של הרב נחמיה לביא, אב לשבעה בן 41 מירושלים, מתקשים לעכל את הבשורה שנחתה עליהם לאחר שנדקר למוות בפיגוע בעיר העתיקה עם אהרן בנט, בן 21 מביתר עילית. "הוא ירד עם הנשק והמחבל פגע בו", סיפר גיסו. "המשפחה שבורה"

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

הרב נחמיה לביא, שנרצח אמש (שבת) בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים באירוע שבו נרצח גם אהרן בנט בן ה-21 ונפצעו אשתו ובנו בן השנתיים, נדקר כאשר ירד לרחוב על מנת להושיט עזרה לבנט ולמשפחתו, שהותקפו על ידי המחבל מוהנד שפיק. "הוא ירד עם הנשק להציל את הנדקרים, והמחבל פגע גם בו", סיפרו חבריו. לאחר ששפיק תקף את לביא, הוא לקח את כלי הנשק שלו ובאמצעותו ניסה לפגוע בעוברי אורח נוספים. נחמיה לביא יובא למנוחות היום בשעה 12:00 בהר המנוחות שבירושלים. הלווייתו של אהרן בנט תתקיים במהלך היום בהר הזיתים שבירושלים.

לביא, אב לשבעה, התגורר בעיר העתיקה ב-23 השנים האחרונות, אולם במקור הוא מההתנחלות בית אל. לדברי חבריו, חטיפת הנשק מידיו של לביא הפצוע היא מה שהביא את כוחות הביטחון אל הזירה במהירות. "הוא התנדב בגיל 40 לקורס קצינים ונהרג כשרצה לעזור לאחרים", סיפר גיסו, אלקנה. "המשפחה שבורה, כולנו המומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנדב בגיל 40 לקורס קצינים". הרב לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר את בנט, את אשתו ואת לביא. לאחר מכן, לקח את אקדחו של לביא, בן 41, והחל לירות. הוא הצליח לפגוע בבנו של בנט, שנפצע באורח קל בלבד ברגלו ופונה לבית החולים על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א. הכוחות הגיעו למקום לאחר שהאם הצליחה להזעיק שוטרים שעמדו כ-50 מטר מהמקום. האסון תפס את המשפחה כאשר הייתה בדרכה לכותל.

מוקדם יותר הפגינו פעילי ימין באזור וחסמו נתיבים על מנת למנוע מערבים להיכנס לירושלים. כביש מספר 1 ממורדות שער יפו נחסם לחלוטין לתנועה, בזמן שהפעילים החוסמים אותו צוערים "דם יהודי אינו הפקר" ו"די לממשלת הדמים". לאחר שהגיעו כוחות המשטרה למקום, הפעילים התפזרו.

כמו כן, יידוי אבנים הדדי החל באזור שער האשפות בין פעילי ימין לבין תושבי המקום. בקניון ממילא, עשרות פעילי ימין החלו להתעמת עם ערבים בעוד כוחות משטרה מנסים לפזר אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, אמש/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. במוצאי החג, יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

"הטרור האכזרי וחסר הרחמים שפוגע באזרחים תמימים ומנסה לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בנו הוא תוצאה של הסתה של הרשות הפלשתינית והסתה במסגדים", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד נגד המסיתים ואלו שמלבים את השטח ומעודדים טרור. אני משבח את כוחות הביטחון שפעלו מיד, יצרו מגע ועצרו את מסע ההרג של המחבל. אני מבקש מהציבור לגלות אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה כנגד טרור המפגעים הבודדים. נחבק את המשפחות ונמשיך בשגרת החיים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully