וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש הטרור הימי: צפו בלוחמי שייטת 13 פושטים על אסדות הגז

2.9.2015 / 17:00

לאחרונה נערך חיל הים לאפשרות של השתלטות מחבלים על אסדות הגז. באימונים שמדמים השתלטות כזו, משתתפים חיילי הקומנדו הימי ובעתיד יבחנו לשלב גם לוחמי ימ"מ. "ירי אחד שיפגע יגרום לנזק תודעתי ופיזי", מזהיר מפקד חיל הים

צילום: דוצ', עריכת וידאו: יאיר דניאל

אם אסדה תיפגע מרקטה, זה יהיה נזק אסטרטגי למדינת ישראל", התריע היום (רביעי) מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג. "ירי אחד שיפגע יגרום לנזק תודעתי ופיזי", הזהיר והוסיף, "חברות לא יגיעו לכאן, לא יהיה פה גז". לאירוע מסוג זה נערך לאחרונה חיל הים, לפי החלטת ממשלה, להגן על האינטרסים הכלכליים של ישראל בים. בתרחישים אלה משתתפים גם כוחות קומנדו ימי הנערכים לאפשרות של השתלטות על האסדה במקרה של עליית מחבלים עליה.

"יש טרור ימי על אסדות הנפט", מזהיר מפקד חיל הים, "במפרץ הותקפו פעמיים אסדות. האיראנים והעיראקים תקפו אסדות. לפני שנה וחצי בניגריה אירעה תקיפה יבשתית של מאגר נפט". בחודשים האחרונים אומנו כוחות הביטחון השוטף, בהם כלי השיט ולוחמי הקומנדו הימי בשיתוף לכוח האבטחה על האסדה עצמה, כדי שיספקו מענה ראשוני לניסיונות לחדירה. בנוסף לכך, על כל האסדות יש מכ"מים וסנסורים מתקדמים בהנחיה מקצועית של חיל הים.

לקריאה נוספת:
צל"ש לשייטת 13 על "רצף פעולות מבצעיות וחשאיות"
סיור מול חופי עזה עם שייטת 13: "נערכים לשלב הבא"

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
השתלטות הקומנדו הימי/דובר צה"ל

החשש הגדול של חיל הים הוא בעיקר מטיל שנורה מהחוף לכיוון הים כמו היאחונט וטילים איראנים שמאיימים על האסדות מכיוון לבנון וסוריה. "במהלך מבצע צוק איתן נורו רקטות לכיוון נמל אשדוד והיו גם נפילות בים", מגלה מפקד חיל הים. עם זאת, הוא לא יודע לומר בוודאות אם זה הם כוונו לאסדה. בנוסף לכך, נערכים הכוחות לאיומים אוויריים, מזל"טים, ואוניות סוחר שעשויות לשלח סירות קטנות וחוליות טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
בעתיד יבחנו שילוב כוחות ימ"מ/דובר צה"ל

היום נערך באסדה תרגיל מיוחד, שכלל התמודדות עם מגוון איומים ויכולות, שעליהם מתאמנים כוחות חיל הים בשנה האחרונה. אחד התרחישים שהכוחות מתאמנים עליו הוא ניסיון השתלטות על האסדה. "המטרה שלנו היא לייצר עליונות ימית", מסביר האלוף רוטברג, "מדובר ביכולת שליטה במרחב בצורה חופשית. פיתחנו על זה תפיסה שלמה הכוללת מודיעין והתרעה. בסופו של דבר, היכולת שלנו להכיל את המרחב מתבססת על מודיעין שקורה כל יום ".

כלי טיס בלתי מאוישים מסייעים לאבטחה שמבצעים הכוחות שעל האסדה ומסביבה, כמו גם אמצעי אופטיקה יבשתיים וימיים. אליהם יצטרפו ספינות השטח "סער 6" שיפטרלו מסביב לאסדות באופן קבוע. לדברי מפקד חיל הים, בשנים האחרונות מערכות המכ"ם והיירוט של חיל הים עברו התאמות מיוחדות – לא רק להתמודדות עם טילים אלא גם עם רקטות שעלולות להיות משוגרות מרצועת עזה או מלבנון. בסרטונים שהפיץ היום דובר צה"ל מתועדים ניסויים, שבהם מצליחים טילי הברק של חיל הים לפגוע ברקטות.

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
"יש טרור ימי על אסדות הנפט"/דובר צה"ל

בנוסף לאימונים נגד הרקטות, מעניקים בחיל הים דגש לתרחישי הגנה על אסדה לאחר שהשתלטו עליה גורמים עוינים. "בתרחיש זה עוסקים שייטת 13. אבל לא רק, גם לוחמי הסטי"לים ואגף המודיעין. כל הגופים המעורבים מנסים לשמר רציפות אנרגטית למדינת ישראל", הסביר האלוף רוטברג שהדגיש כי בתרגילי ההשתלטות נכחו משרדי ממשלה וחברות האנרגיה.

לדבריו, "עשינו תרחיש מורכב שבו משתלטים מחבלים על אסדת 'ים טטיס'. היה תרגיל קשה שהורגש בעיקר בקבלת ההחלטות. המאמץ היה מורכב מאחר ומדובר בהורדה מספינות דייג, ירידת צוללנים ועלייה לאסדה עד שתופסים את חדר הבקרה". בצה"ל בוחנים אפשרות לשלב בעתיד בתרחישי השתלטות על האסדות את לוחמי הימ"מ.

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
המטרה: לשמר את הרציפות האנרגטית של ישראל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully