וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חייל ניסה לעצור בן 12 - והותקף; צה"ל: תפקוד הכוח ייבדק

אמיר בוחבוט, שבתי בנדט ועמרי נחמיאס

29.8.2015 / 21:38

ההפגנה השבועית בכפר נבי סלאח הפכה לאלימה כשחייל ניסה להביא למעצר ילד שנחשד ביידוי אבנים. קרובות משפחתו, שדרשו לשחרר את הילד המגובס בידו, היכו את החייל ואף נשכו אותו. בצה"ל בודקים את התנהלות החיילים: "החייל נקלע לפרובוקציה פלסטינית"

מערכת וואלה!

בצה"ל החליטו היום (שבת) לבדוק את תפקוד הכוח הצבאי בהפגנה שהתקיימה אתמול בכפר נבי סאלח שמצפון לרמאללה, שבמהלכה התעמתו חיילים עם נשים וילדים פלסטינים. בהפגנה תועד חייל צה"ל, שניסה לעצור ילד בן 12 בחשד שיידה לעברו אבנים, מותקף על ידי נשים פלסטיניות.

העימות אירע במהלך ההפגנה השבועית באזור נגד ההתנחלויות. בסרטון שצולם על ידי פלסטיני נראה החייל מנסה להשתלט על הילד, מוחמד תמימי, שידו מגובסת. כמה נשים שהשתתפו בהפגנה, בהן אמו, אחותו ודודתו של הילד, ניסו לשחרר אותו מאחיזת החייל, ותועדו מכות את החייל וצועקות עליו.

נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
הפלסטינים טוענים כי הילד שבר את ידו בעימותים קודמים/רויטרס

בקטע אחד בסרטון נראית אחת הנשים נושכת את החייל, שנותר לבד בעימות, בניסיון להביא לשחרורו של תמימי. עם התערבותו של מפקד הכוח במקום, שחרר החייל את הילד. לאחר שהתרחק החייל מהמפגינים ירה לעברם גז מדמיע.

הפלסטינים טענו כי הילד, ששבר את ידו בעימותים קודמים, לא יידה אבנים, זאת למרות טענת הכוחות, ולכן משפחתו ניסתה למנוע את מעצרו. משפחת תמימי היא ממובילי המאבק בכפר נאבי סלאח. לדברי הפלסטינים, האם והאחות נזקקו לאחר העימות להתפנות לקבלת טיפול רפואי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
נושא: חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי האירוע המדובר הנער המצולם השליך אבנים, ולפיכך הוחלט לעצור אותו. בעת ביצוע המעצר התפתחה פרובוקציה אלימה של כמה פלסטינים, בהם נשים וילדים. לנוכח החיכוך האלים החליט מפקד הגזרה לחדול מביצוע המעצר. החייל נחבל באורח קל בעימות. במהלך הפרת הסדר, נעצרו שני פלסטינים על ידי צה"ל והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מהתחקיר המבצעי שבוצע בצה"ל אחרי האירוע בנאבי סאלח עולה כי כוח שהיה במקום ניסה למנוע מההפגנה, שכללה יידויי אבנים, להסלים. הכוח זיהה מיידי אבנים, בהם הנער שרק לאחר מכן התברר כקטין.

נושא:  חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015. רויטרס
נושא: חייל צה"ל ניסה לעצור ילד פלסטיני בנבי סלאח – והותקף אוגוסט 2015/רויטרס

אחד החיילים שרצה לעצור אותו הבין כי מדובר בקטין וכשניסה להדוף אותו, ננזף ונבעט על ידי הפלסטינים במקום, בהם ילדה בת 10. גורמי צבא אמרו כי מדובר בקטינים שמוכרים היטב מהפרות סדר קודמות. "החייל נקלע לפרובוקציה של המפגינים שחלקם היו קטינים ומכאן התמונות שהתפרסמו בכלי התקשורת", אמר גורם צבאי, "מהרגע שהפיקוד הבכיר בשטח הבין כי מדובר בקטינים, החיילים ניסו לנתק מגע אך בשטח התפתח חיכוך קיצוני ואלים". הגורם הצבאי הוסיף כי "רצוי היה שחיילים לא יגיעו לכדי מגע עם קטינים, אך חשוב לזכור שברגע שהם זוהו כילדים קטנים, הכוח ניסה לחדול את הפעולות".

הסרטון והתמונות מהעימות הופצו ברשתות החברתיות וזכו לסיקור בכלי תקשורת ברחבי העולם. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ביקש מיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, לקיים דיון דחוף בוועדה בנוגע להתנהלות כוח צה"ל בעימות. לדבריו, "מדובר באירוע שפוגע באופן קשה בכוח ההרתעה של צה"ל. התמונות שבהן נראה חייל צה"ל מוכה על ידי נשים וילדים פלסטינים ובסופו של דבר מוותר על מעצרו משדרות חולשה וחוסר-אונים של צה"ל ושל ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully