וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבו של התינוק שנרצח בדומא: "רק אל תגידו לנו שהרוצחים משוגעים"

חוסיין חסן דוואבשה התראיין לאולפן וואלה! NEWS וביקש מהממשלה לתפוס את רוצחי נכדו, עלי: "רוצים לחיות בשקט, לא כמו כלבים שאפשר לשרוף". בשיבא חל שיפור במצבו של אחמד בן ה-4. נתניהו נגד אבו מאזן: "אנחנו מגנים, לא קוראים כיכרות על שם רוצחים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בבית החולים שיבא בתל השומר הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה שביתה הוצת ובנה עלי בן השנה וחצי נרצח בפיגוע בכפר דומא בסוף השבוע. בריאיון הבוקר (ראשון) לאולפן וואלה! NEWS, סיפר פרופ' גידי פרת מבית החולים שיבא כי האם עדיין במצב אנוש, מורדמת ומונשמת, וכוויות על 90% מגופה. אב המשפחה, סעד, מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, סובל מכוויות על 80% מגופו, וגם הוא מורדם ומונשם.

טרור יהודי בכפר דומא - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
דודו של הפעוט הפלסטיני בעצרת בתל אביב: "נתניהו, למה עלי נרצח?"
מתקפה נגד ריבלין בשל גינוי רצח הפעוט: "נשיא של ערבים"
עריקאת: ירדן תפעל להקמת ועדת חקירה באו"ם על פיגוע ההצתה
עימותים אלימים בכפר דומא; שמונה מפגינים פלסטינים נפצעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נלחמים על חיי אחיו בן ה-4, אחמד. התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע, על רקע ביתו המוצת בכפר דומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' פרת, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים, התייחס למצבו של אחמד דוואבשה בן הארבע, שהובהל לשיבא עם אמו. "חל שיפור מהותי במצבו ב-48 השעות האחרונות. אחרי הניסיון לייצב אותו, הוא עבר ממצב אנוש לקריטי, והשעות האלה חלפו בשלום", אמר פרת. לדבריו, יש מגמת שיפור משמעותית בטיפול בכשל הרב-מערכתי ובכוויות. "בכוויה כל כך גדולה קורים הרבה שינויים שפוגעים באיזון המערכות השונות של הגוף - והצלחנו לייצב את השינויים האלה. הדופק ולחץ הדם שלו יציבים, והוא מונשם בצורה מתונה", הוסיף. עם זאת, הבהיר פרופ' פרת כי הטיפול בכוויות יימשך עוד זמן רב: "הוא מקבל תרופות להרגעת הכאבים. הכוויות האלה כואבות, ומדי פעם אנחנו מעירים אותו כדי שירגיש סביבה תומכת. הוא זקוק לחיבוק, ואנחנו עושים זאת".

חוסיין חסן דוואבשה, אביה של ריהאם וסבם של אחמד ועלי, הצביע בריאיון לאולפן וואלה!NEWS על חששו כי יפטרו את הרוצחים מעונש. "עוד מעט יגידו שהם משוגעים, וזהו. אנחנו לא רוצים דבר כזה עוד פעם, רוצים לחיות בבית כמו בן אדם, לא כמו כלב. אנחנו מבקשים שיתפסו אותם ושישימו אותם בבית סוהר, שנוכל לחיות בשקט", אמר. "אני רוצה שלום, אבל אני לא רואה דרך לשלום. הם לא רוצים שלום, אם היו רוצים - לא היו נותנים להם להיכנס לכפר. חיילי צה"ל היו יכולים לתפוס אותם לפני שנכנסו", הוסיף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

היום: דיון במשרד המשפטים - יוחמר היחס לטרור היהודי?

"בימים האחרונים היינו עדים לשני פשעים מתועבים", אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. הוא הבהיר כי הנחה את גורמי הביטחון לתפוס את הרוצחים, ולמצות את הדין גם עם ישי שליסל, שדקר שישה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים. "המדיניות שלנו היא אפס סובלנות, המאבק מאחד את כולנו. זה עניין של אנושיות בסיסית", אמר. "בשונה משכנינו, אנחנו מוקיעים ומגנים את אלו, והם קוראים כיכרות על שם רוצחים. את ההבדל הזה אי אפשר לטשטש", הוסיף נתניהו.

כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במטרה ללכוד את החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה. מידע מודיעיני שנאסף במערכת הביטחון מעלה את החשש כי הפיגוע בכפר דומא הוא חלק ממגמה אפשרית מדאיגה. גורמי ביטחון העלו את החשש כי ההקצנה הרעיונית בקרב פעילי ימין, ובהם נוער הגבעות, תוביל לפיגועים קשים נוספים נגד האוכלוסייה הפלסטינית בגדה אם לא יאושרו כלים חדשים במלחמה נגד הטרור היהודי. על רקע החשש, יתקיים היום במשרד המשפטים דיון שבו גורמים במערכת הביטחון יבקשו להגמיש את החוק שאוסר מעצר מנהלי לחשודים יהודים בטרור.

קרובי משפחתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בפיגוע בכפר דומא. רויטרס
"לא רוצים שזה יקרה שוב". קרובי משפחת דוואבשה/רויטרס

בשנה האחרונה הגבירו משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל את שיתוף הפעולה נגד פעילי הימין הקיצוני בעקבות גל פשיעה ממניע לאומני. בשנת 2012 נרשמו 18 תקריות לאומניות, ובשנת 2013 עלה המספר ל-25. עם זאת, בשנים 2014 ובחציה הראשון של שנת 2015 נרשמו 16 ושלושה, בהתאמה. למרות הירידה בנתונים, במערכת הביטחון מזהירים כי בקרב פעילי הימין הקיצוני יש כוונות לפיגועים ושיח אלים ברחבי יהודה ושומרון. "מדובר בדמויות מוכרות ללא רסן, חלקם קטינים ללא סמכות הורית שמסתובבים חופשי בשטחים", אמר גורם ביטחון. "המסמך 'מלכות זדון' שנתפס בידי אחד מחברי החוליה שהציתה את כנסיית הלחם והדגים הוא רק דוגמה אחת", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully