וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל כינס התייעצות ביטחונית; חשש שרצח הפעוט יבעיר את הגדה

במערכת הביטחון מתגברים כוחות לקראת תפילות יום השישי, מחשש להתפרצויות זעם לאחר הטרור היהודי שגבה את חייו של עלי סעד דוואבשה, בן השנה וחצי. בתל השומר נאבקים על חיי אמו ואחיו בן ה-4. נתניהו גינה: "פיגוע טרור לכל דבר"

צילום: רויטרס, אריאל חרמוני - משרד הביטחון, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, מקיים בשעה זו (שישי) הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות ראש השב"כ יורם כהן ובנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה וגורמים נוספים. בהודעה לתקשורת גינה איזנקוט את הפיגוע וציין כי מדובר "באירוע חמור ביותר". בנוסף הנחה על שורה של צעדים ביהודה ושומרון לבלימת הסלמה אפשרית בעקבות האירוע, על מנת לשמור על היציבות באזור.

היחידה לפשיעה לאומנית וכוחות הביטחון מנהלים הבוקר (שישי) מצוד אחר חשודים בפיגוע בכפר דומא שליד שכם, שם נהרג פעוט פלסטיני בן שנה וחצי, עלי סעד דואבשה, בהצתת שני בתים. אמו ואחיו בן הארבע של הפעוט נפצעו אנוש ופונו לבית החולים שיבא בתל השומר, והאב פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הלוויית הפעוט יצאה בשעה 12:30 מבית החולים רפידיה שבשכם בשיירת מכוניות לכיוון הכפר, דרך כביש 5. המנהל האזרחי פועל להסדרת אישורי כניסה לישראל לבני המשפחה הפלסטינית שקרוביהם אושפזו בסורוקה ובתל השומר.

עוד בוואלה! NEWS:
"התזמון מזעזע": היום אזכרה לזכרו של ניר כץ שנרצח בבר-נוער
נשיאת העליון הפחיתה עונשו של הדוקר מהמצעד: לא התכוון לפגוע
"לשרוף מסגדים ולשתוק": המדריך לטרור שנתפס השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בכפר דומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצה"ל חוששים כי רצח התינוק הלילה יוביל להסלמה בגדה, ומתגברים כוחות לקראת תפילות יום השישי. מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, קיים הבוקר דיון הערכת מצב וקבע כי רק גברים מגיל 50 ומעלה, לצד נשים בכל הגילאים, יורשו להיכנס להר הבית. במקביל, קיים אלוף פיקוד המרכז רוני נומה הערכת מצב בפיקוד עם כלל גורמי הביטחון, שב"כ ומשטרה על מנת לדון בהיערכות להשלכות אלימות שצפויות בשטח עקב הפיגוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עלי דואבשה, התינוק הפלסטיני שמת בהצתת בכפר דומא. טוויטר, צילום מסך
הפעוט שנרצח על רקע הבית שהוצת בדומא/צילום מסך, טוויטר

מאות שוטרים פועלים בשטח בנימין לצד כוחות יס"מ של מחוז ש"י לאיסוף מידע מודיעיני, כאשר במקביל עוסק הצבא במצוד אחר החשודים. "בשעה זו עושים כוחות הביטחון מאמץ עילאי ללכוד את הרוצחים", אמר הבוקר שר הביטחון משה יעלון. לדבריו, מדובר ב"פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול". "לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם".

כוחות משטרה מבצעים בידוק קפדני בשני צידי הציר המוביל למאחזים בגוש שילה. לדברי המתנחלים מתבצע בידוק של תעודות זהות והרכבים שנוסעים על הציר.

על אחד הבתים שהושחתו בכפר רוססו כתובות בעברית, ובהן "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", וכן ליד הכתובות רוסס של מגן דוד. חוקרי משטרה הגיעו למקום מלווים באנשי מעבדה לזיהוי פלילי, שהחלו באיסוף פרטים וחקירת האירוע. לטענת המשפחה, בקבוקי תבערה הושלכו לעבר הבתים וכך פרצה השריפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את הפיגוע "מעשה נפשע ונורא", ואמר כי הוא מזועזע ממנו. "מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו", מסר נתניהו בתגובה. "הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה".

(עדכון ראשון: 8:57)

פיגוע טרור יהודי בכפר דומא. מען, מערכת וואלה! NEWS
אחיו בן ה-4 של ההרוג, שהועבר לטיפול בשיבא במצב אנוש/מערכת וואלה! NEWS, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully