וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במערכה הבאה, חמאס יחדיר פלוגות שלמות לשטח ישראל"

7.7.2015 / 17:00

קצין בכיר בפיקוד הדרום העריך כי "חמאס חטף את המכה הקשה ביותר אי פעם" במהלך מבצע "צוק איתן", אולם גם בארגון העזתי נערכים לסבב לחימה נוסף – שייראה אחרת לגמרי. "חמאס זקוק לקשר עם סיני"

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

(הקלטות נדירות מרגע חטיפת הדר גולדין שנחשפו היום)

שנה לאחר מבצע "צוק איתן", לא רק בצה"ל נערכים למערכה הבאה. קצין בכיר בפיקוד הדרום אמר היום (שלישי) כי "חמאס חטף את המכה הקשה ביותר אי פעם", אולם במערכת הביטחונית מעריכים כי הארגון השולט ברצועת עזה מתכונן אף הוא ללחימה. על פי ההערכות, חמאס מתכנן להחדיר פלוגות שלמות לשטח ישראל באמצעות מנהרות התקפיות כבר בתחילת המערכה, במטרה להביא להישג מהיר. הפלוגות יתפצלו במהירות להתקפה במספר מוקדים, במטרה לחטוף אזרחים או חיילים.

"חמאס רואה כניצחון את העובדה שהוא שיגר רקטות לעבר תל אביב, גם אם 'כיפת ברזל' יירטה את הרקטות", הוסיף הקצין הבכיר. "עצם זה שהוא הכניס אזור שלם לחירום נתפש בעיניו כניצחון". על פי ההערכות, במערכה הבאה הארגון ינסה לפתוח זירות עימות נוספות, בין היתר בעיר אילת.

שנה למבצע "צוק איתן" - עוד בוואלה חדשות:
נתניהו באזכרה לחללי צוק איתן: "מערבולת דמים משתוללת במזרח התיכון"
בשדות של ניר-עם ושל נחל עוז כבר לא גדלים שרידי רקטות
שנה לצוק איתן: מחצית מעובדי הרווחה באשכול מטופלים נפשית

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
"פגענו ביכולות שלו להתעצם". לוחמי חמאס במנהרה, אוגוסט 2014/רויטרס

עם זאת, הקצין הבהיר כי השנה האחרונה הייתה השקטה ביותר בדרום הארץ זה שנים, ורק שמונה רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל. "פגענו ביכולות שלו להתעצם", אמר. בפיקוד הדרום מעריכים כי הארגון עסוק בשיפור הדיוק, הטווחים וגודל ראשי הקרב של הרקטות שברשותו, אולם הוא לא חזר להיקף הרקטות שהיו לו לפני הלחימה בקיץ. לדברי הקצין הבכיר, "ייקח לו עוד הרבה זמן לחזור למה שהיה לו לפני 'צוק איתן'. תהליך השיקום שלו חלש".

לצד ההיערכות הביטחונית – שיקום כלכלי של רצועת עזה

לאחרונה אישר המטה הכללי את תפישת ההתמודדות החדשה של פיקוד הדרום עם חמאס, והיא תוצג בקרוב לדרג המדיני. הלקחים המרכזיים שעיצבו את תפישת הלחימה החדשה כוללים את האפשרות שהמערכה הבאה תיארך זמן רב, לצד מרכיבי הגנה על היישובים בעוטף עזה והתמודדות עם תחום המנהרות התת-קרקעיות. ההערכה במערכת הביטחונית, בצל האפשרות של מערכה עתידית ברצועת עזה, היא כי חמאס מרובן ואף מרסן ארגונים אחרים. הארגון מפעיל סוכני מודיעין בארגונים שמאיימים עליו או מפרים את הפסקת האש, ובמקרים מסוימים חוקר, עוצר ושולח למאסר חברים באותם ארגונים.

הקצין הבכיר התייחס לקשר בין חמאס לארגונים האיסלאמיסטיים בחצי האי סיני, וטען כי "חמאס זקוק לקשר עם סיני כדי להתעצם ולנוע ממקום למקום". לדבריו, בצה"ל "מנסים ללמוד את אופן הפעילות" של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני ולהיערך בהתאם. "המצרים התעשתו והגיבו בחזרה", הבהיר. "אני לא אתן לאף חייל שלי להיות תחת סיכון", טען, בהתייחסות לאפשרות של פעילות דאעש בשטח ישראל. "נעשה את הכול כדי לנטרל את האיום. הציווי הראשון הוא ביטחון".

לדבריו של הקצין הבכיר, המטרות הביטחוניות לקראת המערכה הבאה משולבות במאמץ ישראלי לסייע לכלכלה הפלסטינית ברצועת עזה. "אני ממליץ להכניס פועלים פלסטינים מעזה לעבודה בישראל תוך סיווגם מבחינה ביטחונית, ולייצא סחורות", אמר. "זה יסייע לשקם את עזה מבחינה אזרחית, אולם צריך לעשות את זה באופן מדורג".

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 23 באוגוסט 2014. רויטרס
"אני לא אתן לאף חייל שלי להיות תחת סיכון". כוח צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

"אני לא מומחה גדול, אבל ממה שראיתי וממה ששמעתי יש סיכונים גדולים בהקמת נמל ימי", הוסיף הקצין הבכיר. לטענתו, "יש פתרונות אחרים. ישראל עושה המון בנושא, אבל אפשר לעשות יותר כדי לקעקע את ההיגיון של סגר ושל מצור על רצועת עזה, לייצר מחיר של הפסד ותקווה משמעותית יותר".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully