וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בפיקוד המרכז: "ייתכן שתשתית טרור אחראית לפיגוע בבנימין"

30.6.2015 / 8:00

הגורמים התייחסו לפיגוע הירי ליד שבות רחל, החמישי ב-10 ימים, שבו נפצעו ארבעה ישראלים. עשרות הקליעים, רכב המילוט שסייע וההערכה כי אין מדובר במחבל בודד מחזקים את החשד כי לא מדובר בהתארגנות מקומית. דיווח לאולפן וואלה

צילום: סוכנות תצפית, גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

גורמי צבא בפיקוד המרכז התייחסו הבוקר (שלישי) לפיגוע הירי בסמוך להתנחלות שבות רחל שבבנימין, שבו נפצעו ארבעה ישראלים, בהם מלאכי משה רוזנפלד בן ה-27, שנפצע באורח קשה, ושלושה נוספים באורח בינוני, שמצבם השתפר הבוקר. אחיו של רוזנפלד היה טייס ונהרג בטיול בנחל צאלים לפני 13 שנים. הגורמים לא פסלו את האפשרות שתשתית טרור היא זאת שאחראית לירי ולא התארגונות מקומית או מפגע בודד.

מתחקיר ראשוני של מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי ושל מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה ישראל שומר עולה כי ייתכן שלעבר כלי הרכב שבו נסעו ארבעת הישראלים ירה יותר מאדם אחד. גורמים בצה"ל מעריכים כי נורו יותר מ-25 קליעים לכיוון המכונית ואף נבדקת האפשרות שלפיה למחבלים היה רכב מילוט, שעמו ברחו לאחד הכפרים באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב שספג את הקליעים בפיגוע הירי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש כאן יותר מדי סימני שאלה", אמר גורם צבאי. "לא מוכרת תשתית טרור שפועלת בגזרה הזאת, אבל גם לא ניתן לפסול אפשרות זאת". לדבריו, בשלב זה נעשים מאמצים מודיעיניים לאתר את היורים. הגורם עוד אמר כי "חופש התנועה ביהודה ושומרון, הסרת המחסומים והקלה במרקם החיים מאפשרים למחבלים פוטנציאליים לנוע מאזור לאזור ולהימלט בקלות לאחר מעשה".

יש לציין כי באוגדת איו"ש מקדמים מאז הקיץ הקודם פרוייקט להתקנת מצלמות במוקדי חיכוך כדי לסייע לצה"ל לאסוף ראיות ולשלוט על הנעשה בצירים המרכזיים באזור בזמן אמת.

אלוף (במיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, התייחס במשדר וואלה!NEWS לפיגוע. "לא נראה את אותן הקלות לפלסטינים ביהודה ושומרון, נראה יותר קשיים בתנועות שנועדו להקל עליהם". לדבריו, בניגוד לפיגועים של מחבלים בודדים בירושלים, האירועים האחרונים בשטחים מעידים על כך שיש שינוי בפעילות הטרור. "זה פוגע במיוחד ברשות הפלסטינית", אמר. "מצד אחד, היא מצהירה על כך שהיא נלחמת בטרור, ומצד שני היא מלבה אותו. זה תורם לטרור לא פחות מגורמים שמתארגנים בתאים כאלה ואחרים. אם היא לא תשתף פעולה בכל התחומים, היא תפגע בראש ובראשונה בעצמה ובאזרחיה".

ראש המועצה האזורית בנימין, אבי רואה, אמר במשדר כי "הסכמי אוסלו נחתמו לפני יותר מ-20 שנה. אי-אפשר לחיות בתחושה הזאת והגיע הזמן לעבור מהגנה והתגוננות". לדבריו, "האוכלוסייה הערבית באזור היא נורמטיבית, ולרובה אין עניין בטרור, אבל צריך לפעול מול הקיצונים שרוצים להבעיר את השטח. אנחנו בעד חופש הפולחן, אבל יש דברים בסיסיים, כמו זה לא לירות באנשים רק משום שהם יהודים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זירת פיגוע הירי בשבות רחל, יוני 2015. דובר צה"ל
מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ידעי/דובר צה"ל

פיגוע הירי התרחש אמש בסביבות השעה 23:00, כחוליית מחבלים ירתה לעבר כלי רכב בכביש אלון שבשומרון לכיוון מגדלים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לארבעת הפצועים טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבתי החולים.

משערי צדק נמסר הבוקר כי רוזנפלד נותח במהלך הלילה, הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו ממשיך להיות קשה והוא נאבק על חייו. מצבו של הפצוע השני, יאיר הופר, שהגיע לבית החולים כשהוא פצוע באורח בינוני, מוגדר כעת קל, הוא בהכרה והוא מאושפז במחלקה האורתופדית. מעין כרם נמסר כי אחד הפצועים שהגיע לבית החולים, כבן 34, נותח הבוקר, לאחר שספג פצעי יריות ברגליו. הפצוע השני, בן 26, סובל מפצע ירי ברגלו, מצבו בינוני, הוא בהכרה, והוא יועבר בהמשך למחלקה הכירורגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully