וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ישראל ביצעה ניסוי בשיגור טיל במרכז הארץ

5.5.2015 / 7:51

תושבים רבים דיווחו על שובל ארוך שנראה בשמי הארץ, וחלקם גם על רעש גדול. ייתכן שמדובר בטיל בליסטי. במערכת הביטחון אישרו כי היה ניסוי במערכת הנעה רקטית, "שתוכנן זמן רב מראש ובוצע כמתוכנן"

באדיבות אתר "ישראל שלנו", צילומי גולשים: אנטון הינדילה, עוזי ביתן, פרדי טהר; עריכה: גדי וינסטוק

ישראל ביצעה הבוקר (שלישי) ניסוי בשיגור טיל ממערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. ייתכן שמדובר בטיל בליסטי, שמערכת ההנעה שלו משמשת גם לשיגור לוויינים לחלל. ממשרד הביטחון נמסר כי "הניסוי תוכנן על ידי מערכת הביטחון זמן רב מראש ובוצע כמתוכנן". תושבים רבים במרכז הארץ, במישור החוף ובדרום דיווחו על שובל ארוך שנצפה לפתע בשמי הארץ, שלווה גם ברעש מחריש אוזניים. לא נמסרו פרטים נוספים על הניסוי.

בין היתר, דיווחו האזרחים על השובל באזור פתח תקווה, ראשון לציון ואשדוד. גולש אחד דיווח לווטסאפ האדום של וואלה! NEWS שראה באזור השעה 07:30 בבוקר "טיל ששוגר במרכז הארץ". כמו כן, גולשים דיווחו כי השובל נצפה בשמי שדרות, נתיבות ובאר שבע.

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון
התפתחות בפרשת האונס בבסיס: "חברותיה התעמתו עם החשודים"
"ירינו בכל בית כדי לוודא שהוא ריק": עדויות חדשות מ"צוק איתן"
סוכל ניסיון פיגוע: פלסטיני ניסה לדקור אזרחים בירושלים – ונורה

ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. ניר עטיה, מערכת וואלה! NEWS
שובל הטיל בשמי מרכז הארץ/מערכת וואלה! NEWS, ניר עטיה

בחודש דצמבר ביצעה מנהלת חומה במשרד הביטחון, בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), ניסוי מתוכנן במערכת הטילים "חץ". במסגרת תכנית הניסויים במערכות ההגנה הרב-שכבתית, שוגר טיל מטרה אשר על פי הודעת משרד הביטחון "ביצע את מסלולו בהצלחה".

עם זאת, בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי על פי מקורות ביטחוניים, הניסוי כשל. לפי הסוכנות, מפעילי "חץ 3" ביטלו את שיגור טיל היירוט לאחר שלא הצליח "להינעל" על טיל המטרה. "הייתה ספירה לאחור לשיגור, ולאחר מכן שום דבר לא קרה", סיפר אחד המקורות לרויטרס. "לכן התקבלה החלטה שלא לבזבז את הטיל המיירט".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. שרלה אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ/מערכת וואלה! NEWS, שרלה אמסלם

בשבוע שעבר אישרה ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקני להקציב לישראל מימון בגובה 474 מיליון דולר עבור מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים" ליירוט רקטות וטילים לטווח בינוני ועבור תכנית ה"חץ". הוועדה אישרה 267.6 מיליון דולרים נוספים עבור מחקר ופיתוח מערכת לאיתור מנהרות. זאת, בעקבות החשש בוושינגטון ובישראל מפני מנהרות טרור הנחפרות ברצועת עזה.

41.4 מיליון דולרים מהתקציב שאושר מיועדים עבור מערכת "כיפת ברזל". 165 מיליון דולרים מיועדים עבור מערכת "שרביט קסמים" ועבור התכנית לפיתוח מערכת "חץ 3". יתר הסכום מיועד למחקר ולפיתוח.

לפני כחודשיים דווח כי ישראל ביקשה מהקונגרס האמריקני להקצות 317 מיליון דולרים מתקציב הסיוע השנתי לישראל עבור מימון מערכות "שרביט קסמים" ו"חץ 3". מדובר בחריגה מתקציב הסיוע הביטחוני של 158 מיליון דולר שהוצע מטעם הפנטגון עבור שנת התקציב, שמתחילה ב-1 באוקטובר.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג", יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון אשר אחראית על מערכות ההגנה מפני טילים, הגיע בתחילת חודש פברואר להיפגש עם מחוקקים ועם עוזריהם על מנת להודות להם על הסיוע שניתן עד כה עבור מימון המערכות וכדי לבקש את הסיוע החריג.

ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. ג'ים ג'ונסון, מערכת וואלה! NEWS
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ/מערכת וואלה! NEWS, ג'ים ג'ונסון
ניסוי בשיגור טיל מבסיס במרכז הארץ, אפריל 2015. ראובן קסטרו
ניסוי בשיגור טיל מבסיס במרכז הארץ, אפריל 2015/ראובן קסטרו
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ. שירן אלדרי, מערכת וואלה! NEWS
ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית מבסיס במרכז הארץ/מערכת וואלה! NEWS, שירן אלדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully