וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב שיסוי הכלב בפלסטיני: צה"ל יפסיק הפעלת כלבים בגדה

5.3.2015 / 20:06

מתחקיר שערך מפקד אוגדת איו"ש עולה כי הפעלת הכלבים מעידה על שיקול דעת שגוי והתנהגות ערכית לא ראויה. עוד הוחלט כי הלוחמים "שכשלו באירוע" יטופלו משמעתית. לקריאה נוספת על שימוש בכלבים בצה"ל - במגזין סוף השבוע של וואלה

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

עקב פרסום הסרטון שבו נראים כלבי יחידת עוקץ מנטרלים בנשיכות נער פלסטיני, הורה היום (חמישי) מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, לעצור הפעלת הכלבים בהפגנות בגדה. עוד הוחלט כי הלוחמים שכשלו ערכית באירוע יטופלו משמעתית וכי הפעלת כלבים תתבצע באישור דרג מפקד חטיבה בלבד. "מדובר באירוע חמור של הפעלת כלבים המעידה על רמה מקצועית נמוכה, תרגום לא נכון ולא מספק של פוטנציאל הנזק לכדי פעולה אפקטיבית של מפקדים, ובהתנהגות ערכית לא ראויה", אמר מפקד האוגדה.

עוד בנושא:
בן ארי פרסם סרטון ובו חיילים משסים כלבים בנער פלסטיני
לסת הברזל של צה"ל. פרשנות
קצין בכיר מגבה החיילים ששיסו כלב בפלסטיני: "צעד מידתי"

תיעוד: חיילי צה"ל משסים כלבים בילד פלסטיני. צילום מסך
חלה טעות בהפעלת הכלבים. מתוך הסרטון/צילום מסך

מתחקיר שערך תא"ל ידעי והוצג היום למפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון, עולה כי הכוח הגיע למקום במטרה לעצור חוליית מיידי בקבוקי תבערה ומשחיתי גדר סביב ההתנחלות כרמי צור. במקביל, התפתחה במקום הפרת סדר, ובמקום לחכות לכוח נוסף שיגיע לזירה כדי לטפל באירוע, שיסו הלוחמים את הכלבים בנער שנראה בסרטון, שיידה אבן לעבר הכוחות - זאת בניגוד למשימה שהוגדרה על ידי מפקד החטיבה. מפקד האוגדה ציין בתחקיר כי הטעות בהפעלת הכלבים נעוצה במעבר שגוי בין התכנון המקורי לבין התפתחות האירועים בשטח.

יחד עם זאת, ציין ידעי את החשיבות בהמשך המאבק היומיומי לסיכול הטרור במרחב יהודה ושומרון והדגיש כי הפעלת כלבים על פי הפקודות ותחת המגבלות הקיימות, נחוצה לביצוע המשימה ועשויה לחסוך בפגיעה בחיי אדם. מצה"ל נמסר כי הפעלת הכלבים תיעצר עד ללימוד חוזר של ההוראה המקצועית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תת-אלוף תמיר ידעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטון המזעזע שאורכו 15 שניות, הועלה השבוע לרשת בידי חבר הכנסת לשעבר, פעיל הימין מיכאל בן ארי, וחולל סערה. הסרטון צולם בידי לוחם צה"ל בעיירה הפלסטינית בית אומר לפני כחודשיים וחצי. לפי כתב האישום שהפרקליטות הצבאית הגישה נגד הנער הפלסטיני, הוא השליך אבנים על כוח צבאי בין היישוב כרמי צור לבית אומר, ופצע חייל.

"תן בו, תן, יא בן זונה, תן! מי פחדן?!", נשמע אחד הלוחמים מדרבן את הכלב, ותוך כדי כך מתנשף בכבדות. הוא ממשיך לקלל את הנער, שמתחיל לבכות. "מי פחדן? יא בן זונה, מי פחדן? יופי. טוב מאוד".

הסרטון הקשה הוצג בפני הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שהורה לפתוח בחקירת מצ"ח ולהציג בפניו את הממצאים עד סוף השבוע. לא יהיה ניתן להעמיד לדין משמעתי את החיילים עד לסיום החקירה.

במגזין סוף השבוע של וואלה חדשות התפרסמה היום כתבה על שימוש כלבים בצה"ל שחושפת את הבעייתיות שמלווה את השימוש בכלבי תקיפה במערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully