וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק ממושך: "איראן החלה להעביר כסף לחמאס"

1.2.2015 / 11:34

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי בתום שנתיים מורגשת התחממות ביחסים בין הצדדים, כחלק מניסיונה של טהראן לחזק את החזית הדרומית מול ישראל. "לא מדובר בהיקף הכספים שמעבירה קטאר, אבל זה מהלך משמעותי"

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בחודשים שחלפו מאז תום מבצע "צוק איתן" בחודש אוגוסט האחרון, התחממו היחסים בין חמאס לאיראן, שהחלה להעביר כספים לתנועה השולטת ברצועת עזה אחרי נתק ממושך, כך מסר היום (ראשון) גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות.

זמן קצר אחרי סיום מבצע "צוק איתן" בחודש אוגוסט האחרון החלו להתקיים מגעים מחודשים בין חמאס לבין איראן. זאת, אחרי כשנתיים של נתק מוחלט בין הצדדים, שהחל עקב הקשר החם בין הארגון לבין משטרו של נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחרי חידוש הקשר בין הרפובליקה האיסלאמית לבין חמאס, על רקע שיקום הזרוע הצבאית של הארגון אחרי המערכה הצבאית בקיץ ומאמציו לגייס כספים ברחבי העולם.

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012 לייב. רויטרס
איסמעיל הנייה וחאלד משעל בעצרת חמאס בעזה אחרי מבצע "צוק איתן", אוגוסט האחרון/רויטרס

הגורם הביטחוני סיפר: "לא מדובר בהיקף הכספים שמעבירה קטאר, אבל מדובר במהלך משמעותי". כמו כן, הוא ציין כי באמצעות הסיוע האמור מנסים האיראנים לחזק את החזית הדרומית מול ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
חיסול ברחובות: הרוג ופצוע קשה בפיצוץ כלי רכב בעיר
לשכת נתניהו: "מעון ראש הממשלה קנה רק בקבוק יין ביום"
כוח צה"ל ירה למוות בפלסטיני שהשליך בקבוקי תבערה ליד יצהר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עלי חמינאי בטקס חלוקת דרגות בטהראן. איראן, נובמבר 2014. לשכת המנהיג, אתר רשמי
הקשר מתחמם מחדש. המנהיג העליון של איראן עם אנשי משמרות המהפכה/אתר רשמי, לשכת המנהיג

הגורם הסביר כי הכסף האיראני מסייע לחמאס לחמש את כוחותיו הצבאיים עם אמצעי לחימה מתקדמים, על רקע הקשיים שמערימה מצרים של הנשיא א-סיסי. "יש לחמאס קושי להתחמש באמצעי לחימה איכותיים, כי מצרים הרחיבה את רצועת הביטחון בציר פילדלפי ומדי יום מפוצצת מנהרות", אמר. כמו כן, הוא ציין כי "גם סודן, כתחנת מעבר לאמצעי לחימה, כבר לא מסייעת להם כמו פעם".

במקביל למאמצי ההתחמשות של חמאס עם אמצעי לחימה מוברחים שנרכשו בכסף איראני, אמר הגורם הביטחוני הבכיר כי הזרוע הצבאית של הארגון חזרה לייצר בעצמה רקטות, ובמקביל הגבירה את קצב שיגוריהן לים. "חמאס חזר לייצר רקטות בקצב גדול מבעבר, אך מאחר שאנשיו לא משתמשים בחומרים תקניים ולא עובדים בפס ייצור איכותי הם נדרשים לבצע ניסויים כדי לראות שהרקטות עובדות". לדבריו, "הם משגרים אותן לים במסגרת הניסוי, אבל גם כדי לייצר הרתעה מול לישראל. להראות שיש להם כוח שנבנה בשקט".

אתמול דווח בכלי התקשורת הערביים על פגישה של נציגי חיזבאללה וחמאס בלבנון, על מנת לבחון את חידוש המימון מאיראן. עם זאת, לא נמסר מי השתתף באותה פגישה, ומה היו תוצאותיה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully