וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס חושף: עלייה דרמטית בפעילות הרשות נגד הארגון בגדה

25.1.2015 / 11:55

מדוח שפרסם הארגון עולה כי 1,064 מפעיליו נעצרו בשנה האחרונה כחלק ממלחמתו ההולכת וגוברת של אבו מאזן בחמאס, רובם לאחר הסכם הפיוס. גורמי ביטחון ישראליים: התיאום הביטחוני במצב הטוב ביותר אי פעם

עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014. AP
הנתונים מפריכים את טענותיהם של פוליטיקאים רבים בישראל. עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה, אוגוסט 2014/AP

הרשות הפלסטינית עצרה בשנה האחרונה 1,064 פעילי חמאס בגדה – כך עולה מדוח שפרסם הארגון בסוף השבוע האחרון. נתוני הדוח מפריכים למעשה את טענותיהם של פוליטיקאים רבים בישראל ומאששים את עמדת הדרג הביטחוני, שלפיהן חמאס מנהל מלחמה קשה נגד חמאס ביהודה ושומרון.

הדוח מציג נתונים על אודות שלל הפעילויות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נגד חמאס. כך, למשל, בדצמבר האחרון נרשם שיא במספר הפעולות של הרשות נגד פעילי הארגון: 446 "תקיפות", ככל הנראה פיזור הפגנות, סגירת משרדים ועוד, או "פגיעות" - הארכת מעצרים, מעצרים וחטיפות, וזימון לחקירות. לפי חמאס, אירעו בשנה האחרונה 2,113 תקיפות נגד הארגון: 1,064 מעצרים וחטיפות, 636 זימונים לחקירות, 307 "תקיפות שונות" ו-106 הארכות מעצר.

כוחות הביטחון של חמאס במצעד צבאי ברצועת עזה, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
מלחמה קשה של הרשות הפלסטינית נגד חמאס בגדה. עצרת צבאית של חמאס, דצמבר 2014/רויטרס
עיקר המאבק של הרשות נעשה בחברון, שם נרשמו 540 "תקיפות", וכן במרכז השלטוני רמאללה – 437 פעילויות שונות

נוסף על כך, בדוח פורט סוג הפעילות נגד חמאס בחלוקה לפי כל עיר בגדה. עיקר המאבק של הרשות נעשה בחברון, שם נרשמו 540 "תקיפות", וכן במרכז השלטוני רמאללה – 437 פעילויות שונות. שכם היא המוקד השלישי לפעילות של הרשות, עם 334 "תקיפות".

חמאס הציג את העלייה במספר הפעילויות של המנגנונים נגד הארגון דווקא לאחר הקמת ממשלת הפיוס הלאומי. לדוגמה, מספר המעצרים והחטיפות עד להקמת ממשלת האחדות במאי 2014 היה לטענת חמאס 423. לאחר מכן עצרה הרשות הפלסטינית 641 פעילי חמאס. בהשוואה לשנה שעברה, חמאס טוען כי נרשמה עלייה בכל המדדים. למשל, ב-2013 עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה 782 פעילי חמאס, לעומת 1,064 מעצרים בשנה החולפת - עלייה של 36.1%.

לקריאה נוספת:
בית הדין בהאג: בודקים אם נעשו פשעי מלחמה ב"צוק איתן"
האיחוד האירופי מערער על הסרת חמאס מרשימת ארגוני הטרור
מי יעצור את המחתרת הפלסטינית הסודית?
ישראל מודה: כך עזרנו לסלק את משעל מקטאר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס). רמאללה, מאי 2013. רויטרס
התיאום הביטחוני נמשך ביתר שאת. יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

הנתונים אינם כוללים פעילי ג'יהאד איסלאמי או ארגונים אחרים, ובכלל זה כאלה שנחשדו בשייכות לקבוצות סלפיות כמו "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואחרות. גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו לוואלה! חדשות כי המנגנונים הפלסטיניים עצרו בשנה שעברה עשרות חשודים בהשתייכות לדאעש, ובהם רבים שחזרו מלחימה בסוריה. הארגון הסוני אמנם לא הצליח להקים מסגרת ארגונית מוכרת בגדה, אך בקרב אנשי הרשות יש חשש שפעילים שונים מקרב הקבוצות הסלפיות, וכן מאוכזבי חמאס וג'יהאד איסלאמי, ינסו לפעול תחת המטרייה של דאעש. ברצועת עזה, לעומת זאת, הנמצאת תחת שלטון חמאס, נרשמה הפגנה של כ-200 תומכי דאעש לאחר פרסום הקריקטורה האחרונה של הנביא מוחמד בשבועון הצרפתי "שרלי הבדו".

על אף העוינות הרבה בין הרשות לישראל במישור המדיני, שיתוף הפעולה הביטחוני בין הצדדים נמשך וביתר שאת. גורמי ביטחון ישראליים אף תיארו את התיאום הביטחוני כטוב ביותר אי פעם. זאת, על אף התרחיש כי אם לא יוצב בפני ישראל מועד סופי לנסיגה מהגדה, תופסק פעילות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully