וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: התקרית בגבול - הברחת סמים שהשתבשה

22.10.2014 / 19:54

מחקירת התקרית במצרים, בה נפצעו שני חיילים, עולה כי היא הייתה על רקע ניסיון הברחה, בו נתקל כוח סיור. בתקרית נהרגו בין שלושה לשישה מהמבריחים. במצרים אישרו את הפרטים

צילום: בני בן סימון, ערוץ 9, עריכה: ניב פוקס

בתום חקירת התקרית שאירעה היום (רביעי) בגבול מצרים ובה נפצעו מפקדת פלוגה וקשר בגדוד קרקל, קבעו גורמים במערכת הביטחון כי על בסיס המידע שנאסף, הרקע לאירוע הוא הברחת סמים אלימה שהשתבשה. על פי התחקיר הראשוני, המבריחים, שהיו בסמוך לגדר המערכת וזיהו את הכוח הישראלי מתקרב, פתחו באש לעבר ג'יפ הסיור, שבו נסעו סרן אור בן יהודה והקשר. בתקרית נורו ונהרגו בין שלושה לשישה מהמבריחים. גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב כי נסיבות התקרית עדיין נחקרות כדי להבין מי היו המבריחים בצד הישראלי.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מצרים אישרה כי האירוע היה ניסיון הברחה, אך לא כי מדובר בעסקת סמים. דובר משרד הפנים המצרי, האני עבד אל-לטיף, אמר: "כוחות הביטחון המצרים הפרושים בגבול שבין מצרים לישראל בלמו ניסיון הברחה גדול שהתפתח לעימותים עם קבוצת חמושים, והביא לפציעתם של שני חיילי צה"ל שהיו בקרבת המקום". הדובר הוסיף כי חילופי הירי "נמשכו מספר דקות, שאחריהם החמושים נמלטו מהמקום".

במהלך האירוע נפצעה בן יהודה מרסיסים בחלקי גופה, אך מצבה הוגדר קל. באירוע נפצע הקשר באורח בינוני עד קשה. גורמי צבא סיפרו כי בן יהודה "פעלה בקור רוח, למרות המצב של הקשר בג'יפ". השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ולאחר מכן הועברה בן יהודה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. בעקבות האירוע, נפתח חדר מצב במועצה האזורית רמת נגב.

עוד בוואלה! חדשות
פיגוע דריסה בירושלים: 8 נפצעו, תינוקת נהרגה
תיעוד מרגע הפיגוע: הנהג דורס בנוסעים בתחנה
השר שלום התפרץ על נתניהו: "שהבן שלך יהיה פחח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצועים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילתו של האירוע הוא בסיור של הג'יפ לאורך הגדר. במהלך הסיור זיהתה סרן בן יהודה את ההתנהלות החשודה וירדה מהג'יפ, ואז נפתחה לעברה אש מרכב שצמוד לגדר ולאחר מכן משני מוקדים נוספים. עקב התקרית הוקפץ אל האזור גם מפקד הגדוד, סגן-אלוף יניב פרידמן, ובסיוע כוחות נוספים הכוח פתח באש לעבר המבריחים. בסריקות שבוצעו בשטח אותרו אמצעי לחימה ורובי קלצ'ניקוב.

סגן מנהל בית החולים סורוקה, פרופ' יוחנן פייזר, אמר היום: "קיבלנו בצהריים הודעה על אירוע ביטחוני בגבול מצרים. סמוך מאוד לאחר מכן קיבלנו הודעה על פצועים שיפונו לבית החולים. הגיעו לכאן שני פצועים במסוק של חיל האוויר: פצועה אחת במצב קל ופצוע השני במצב יותר קשה. הם עברו בדיקה ראשונית בחדר הטראומה, ולאחר מכן עברו למכון הסי-טי. החייל, שסובל מפצעי ירי בבית החזה ובבטן, עבר ניתוח ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ, מורדם ומונשם, נראה שהוא בכיוון טוב ונכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצין בכיר בצה"ל סיפר מוקדם יותר היום: "מדובר באירוע אחד בגבול ישראל-מצרים שבמהלכו נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל. לא ברור אם מדובר בטיל נ"ט או בירי מנשק קל - יש דיווחים סותרים. בנוסף, ארבעה קילומטרים משם, רכב התהפך באופן עצמי שאיננו קשור לירי. בשלב זה, צה"ל מעבה כוחות בנקודה ומפעיל מאמץ מודיעיני, גם מהאוויר, כדי להבין מה קרה שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully