וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימ"מ ניצח את סיירת מטכ"ל: יטפל באירועי טרור גדולים

2.10.2014 / 14:33

במהלך ביקור שקיים אהרונוביץ' בבסיס ימ"מ, רמז ללוחמים כי הממשלה קבעה שהם יהיו הראשונים לטפל באירועי טרור גדולים. על חיסול רוצחי שלושת הנערים אמר: "ידעתי שזו משימה רק עבורכם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדאג שאירועי לחימה בטרור יטופלו על ידי המקצוענים ביותר". כבר לא מובילים, סיירת מטכ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר אתמול (רביעי) בבסיס היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ). במהלך הביקור נודע כי גורמים בממשלה הכריעו לאחרונה במלחמת היוקרה שנמשכת שנים רבות, וקבעו שהימ"מ תהיה היחידה שתעמוד תמיד בחזית האירועים הביטחוניים ולא סיירת מטכ"ל.

הימ"מ היא יחידת השתלטות, בדומה לסיירת מטכ"ל והשייטת. מאז שהוקמה ב-1974 קיימת מתיחות בינה לבין סיירת מטכ"ל בנוגע לאיזו יחידה תהיה זו שתיקרא ראשונה לטפל באירועי טרור גדולים.

עוד על הסיירות המובחרות:
תיעוד נדיר: פעולת הימ"מ במחנה הפליטים בג'נין
צל"ש מיוחד לסיירת מטכ"ל על "מבצעים מורכבים"
כוח ימ"מ חיסל מבוקש בכפר מצפון לרמאללה

אהרונוביץ' הכריז במהלך ביקורו: "כשר לביטחון הפנים אדאג שאירועי לחימה בטרור בתוך שטחי המדינה יטופלו על ידי המקצוענים ביותר - אתם. לכם הידע המקצועי, ההתמחות והיכולות". בהמשך רמז אהרונוביץ' שבדרג המדיני כבר הוחלט כי הימ"מ תהיה כעת יחידת העלית הראשונה שתוקפץ לטיפול בכל אירוע טרור בעל ערך לאומי.

ביקורו של אהרונוביץ' בבסיס הימ"מ נקבע בעקבות חיסולם של מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, רוצחי גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, על ידי לוחמי ימ"מ בשבוע שעבר בחברון. "הרבה זמן חיפשו את רוצחי הנערים", אמר השר ללוחמים. "וכשהגיע המידע המיוחל, ידעתי שזו משימה עבורכם ורק עבורכם.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בביקור בבסיס הימ"מ, 1 באוקטובר 2014. חטיבת דובר המשטרה
השר יצחק אהרונוביץ' בביקורו בבסיס הימ"מ/חטיבת דובר המשטרה

"כל פעם שאני מגיע ליחידה אני מקבל השראה", הוסיף אהרונוביץ'. "בשבילכם ובשבילי זו גאווה. בשביל משפחות הנערים זו סגירת מעגל ומעל הכול מסר ברור שלטרור יש מחיר כבד ולא ננוח ונשקוט עד שנגיע לכל אחד ואחד מהם".

במהלך הביקור הוענקו ללוחמי היחידה המצטיינים דרגות, ובהמשך השר העניק למפקד היחידה, תת-ניצב ש', מגן הוקרה על פעילותם של לוחמי הימ"מ. מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, התייחס לפעולת החיסול ואמר: "אני מעריך ומוקיר את פועלכם למען ביטחון מדינת ישראל. לא הייתה יכולה להיות מתנה טובה יותר לעם ישראל מסגירת חשבון עם רוצחי הנערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully